2010-04-27, 08:24
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopterN
Bra att resurser sätts in och att sådant här prioriteras.
Jo men de asen har ju varit där ett bra tag nu och till och med gripit en snubbe. Pinsamt för proffen som fångade Hagamannen...
Citera
2010-04-27, 08:36
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Tidningen har skrivit en artikel som försvarar varför signalementet hålls hemligt:

Givetvis är dock slutsatsen i artikeln att signalementet ska hållas hemligt.

Kajsa Lindohf på svenskfientliga åsiktsregistrerings-och förtalsorganisationen Expo, finansierad av judiska bankirer och sosseriet, uppvisar den vanliga, mentalsjuka logiken hos dessa "antirasistiska" lallare. Titta på vad subban säger:

Citat:
– Om man skriver ut brottslingarnas etnicitet så går man med på deras världsbild, och den stämmer inte, säger Kajsa Lindohf, tillförordnad vd på tidningen Expo.

Om vi har hundra överfallsvåldtäkter och gängvåldtäkter, och nittiofem av dessa begås av babbar eller negrer, så kan man alltså inte "gå ut med" brottslingarnas etnicitet för att inte bekräfta "rasisternas" (enligt Kajsa Lindohf) felaktiga, förvrängda "världsbild". Snacka om att käringen förnekar verkligheten på ett krampaktigt sätt som enbart vore komiskt om det inte också vore så samhällsskadligt att virrhjärnor som Lindohf i princip åtnjuter en åsiktshegemoni i den "rumsrena offentligheten". Hon har en karta där hon kan läsa sig till att etnicitet inte betyder någonting för exempelvis benägenheten att överfallsvåldta, och när terrängen på det mest uppseendeväckande sätt visar sig inte stämma med kartans påstådda verklighet håller Lindohf ändock fast vid kartan.
Vad som händer i verkligheten skiter subban och hennes gelikar i. De är beredda att låta hur många svenskor som helst gängknullas av pensionsräddare mot sin vilja, huvudsaken är att alla "respektabla" människor och tidningar fortsätter tiga om sakernas verkliga tillstånd. Att publicera korrekt signalement, en handling som skulle kunna förhindra fortsatta brott och få gärningsmän gripna, är fullständigt uteslutet för detta maktmissbrukande, hycklande slödder. Försöker någon polismyndighet eller tidning ge korrekta signalement finns Expo och andra genast där och spelar ut rasistkortet för att smutskasta uppgiftslämnaren.

Jag föraktar djupt varje Exporåtta, ni förtjänar att dingla i lyktstolparna, och jag hoppas verkligen att den dagen kommer när ni ska få stå till svars för era illgärningar.
Senast redigerad av Ezzelino 2010-04-27 kl. 08:38.
Citera
2010-04-27, 08:53
Medlem
Jeppe Soons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumjum1
Skojjar du med mig? Varför tar du en snusstöld och att en kvinna försvunnet som ett bevis för att ljushyade också begår våldtäkter? Om du ska argumentera, var mindre snurrig.
Ehh, jag undrar vem som e snurrig! Tror inte "QEX13" försöker bevisa eller ens behöver bevisa då det är fakta att även ljushyade också begår våldtäkter. Förstår inte varför du tar illa upp? Det efterlyses signalement i tråden och här är ett.

Citera
2010-04-27, 09:14
Medlem
dawatts avatar
Citat:
Skojjar du med mig? Varför tar du en snusstöld och att en kvinna försvunnet som ett bevis för att ljushyade också begår våldtäkter? Om du ska argumentera, var mindre snurrig.

Du är snurrig. Han ville visa att när det är en vit som begått brottet, så ska det inga som helst problem att redovisa ett fullständigt signalement. Vi kan ju ta detta så att varje gång det inte står uttalat att det är en svensk som är gm, så är det en babbe.

Man kan fö konstatera att alla våldtäkter hittills har vart i dom västra och nord-västra delarna av stan. Frågan är om det betyder att gm bor på öster och har säkerhetsavstånd, eller om han bor i brottens epicentrum. Vilket i så fall borde vara varberga.

Beväpna stans tjejer med tårgas och el-pistoler. (Något som alla äckliga politiker borde ordna, med tanke på att detta är indirekt deras fel.)
Citera
2010-04-27, 09:25
Medlem
Okej om QEX13 är ironisk då tar jag tillbaka allt
Senast redigerad av Jumjum1 2010-04-27 kl. 09:31.
Citera
2010-04-27, 09:32
Medlem
Stahlhelms avatar
Citat:
Tråden diskuterar våldtäkter. Då kan man inte langa upp exempel på snusstölder och en försvunnen kvinna för att bevisa en tes att ljushyade män också begår våldtäkter. Vill han bevisa att ljushyade män också begår snusstölder eller brott överhuvudtaget så är han off topic. Visst begår svenskar också våldtäkter, det håller jag absolut med om men det finns en oroväckande stor överrepresentation av våldtäkter för vissa invandrargrupper som det inte går att blunda för. Hänger du med eller måste jag ta om det igen? Jag vet statistik är svåra grejjer.

Sen behöver inte "ljushyad" betyda svensk heller.
Kan ha varit någon tuffing från balkan eller Öst-Europa som försökte våldta henne, mer troligt.

Har svårt att se en svensk kasta sig av en cykel för att våldta.
Citera
2010-04-27, 09:34
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawatt
Du är snurrig. Han ville visa att när det är en vit som begått brottet, så ska det inga som helst problem att redovisa ett fullständigt signalement. Vi kan ju ta detta så att varje gång det inte står uttalat att det är en svensk som är gm, så är det en babbe.

Ett exempel på att det skrivs rakt ut när signalementet är en svensk, är nattens våldtäkt i Göteborg.
Citat:
- De misstänkta gärningsmännan är dryga 20 år, ca 180 centimeter långa, mörkklädda, snaggade och med svenskt utseende, säger polisens presstalesman Thomas Fuxborg.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.358183-misstankt-valdtakt-i-lansmansgarden
Citera
2010-04-27, 09:34
Medlem
QEX13s avatar
Citat:

Mitt inlägg handlade främst om just signalement eftersom det är det Nerikes Allehanda lagt så stort fokus på nu. Jag ville visa att när det är en ljushyad gärningsman (vilket brottet än är) så skrivs det ut i signalementet att GM är just ljushyad, samtidigt som Nerikes Allehanda argumenterar för att hudfärg inte har någon betydelse i signalement. Tidningen gör det yttersta för att blanda bort korten.

Det är vidrigt hur det kan låta bli att skriva ut fullständiga signalement på gärningsmännen samtidigt som det pågår en våldtäktsvåg i Örebro.
Citera
2010-04-27, 09:49
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Ett exempel på att det skrivs rakt ut när signalementet är en svensk, är nattens våldtäkt i Göteborg.

Och offret bar säkert slöja.. I området bor inte många tjejer av svenskt ursprung.
Citera
2010-04-27, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dawatt

Man kan fö konstatera att alla våldtäkter hittills har vart i dom västra och nord-västra delarna av stan. Frågan är om det betyder att gm bor på öster och har säkerhetsavstånd, eller om han bor i brottens epicentrum. Vilket i så fall borde vara varberga.

Beväpna stans tjejer med tårgas och el-pistoler. (Något som alla äckliga politiker borde ordna, med tanke på att detta är indirekt deras fel.)
Nej det kan man inte konstatera. Det har varit ett par försök till våldtäkt i de nordöstra delarna (nära Rynninge) och ett vid univeristetet (sydost).
Citera
2010-04-27, 09:59
Medlem
Public Enemys avatar
Polisen säger ju att det härjar 2 serievåldtäckare i Örebro - förmodligen en vit och e3n neger - annars skulle de inte vara så säkra.
Citera
2010-04-27, 10:03
Medlem
deckardrottningens avatar
Aftonbladet rapporterar om våldtäkten och har också lagt upp en bra karta över alla våldtäkter i Örebro det senaste året
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in