2010-04-28, 07:08
Medlem
Fy fan va sur jag blir, någon polis sitter i nyhetsmorgon och pratar om Örebro våldtäkterna och inte ett ord nämns om signalamenten. Vad och hur tänkte de när de ber allmänheten om hjälp ner de inte ens ger ut informationen de har?

Jag försöker undvika att läsa om invandrarrelaterade brott så mycket som möjligt då jag märkt att jag bara blir mer och mer hatfull mot invandrare på grund av medias särbehandling av dem, men det går uppenbarligen inte att undvika att ta del av den äckliga landsförädiska agenda som media för idag.

Nä vilket jävla skit land man bor i, nästan så jag längtar tills att Sverige går ner i graven helt och hållet, finns ingen räddning ändå.
Citera
2010-04-28, 07:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeuzs
Signalement på dem?
Eftersom inte ett knyst nämns om saken kan du utgå från att dom är afrikaner. Bergsäkert.
Citera
2010-04-28, 09:40
Medlem
peffe22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClubCueCas
Ja det har hänt en hel del nu sen igår i Örebro :/

Hörde att Hellas kök brunnit ner, och att ICA maxi blivit rånat ?? Tjej kompisens cykel har blivit snodd -> högsta prio!! Sen så den stackars tjejen som blev våldtagen inatt också
Ja det där var ju lite läskigt, typ enda kvällen jag inte varit ute och rökt på balkongen frekvent, hände tydligen precis utanför mig.
Otur som in i helvete skulle jag vilja säga, och lite smärre fundersam man vart när man såg polis och dylikt utanför fönstret
Citera
2010-04-28, 09:40
Medlem
deckardrottningens avatar
"Efterlyst" tar upp våldtäktsvågen i Örebro
http://na.se/nyheter/2.2503/1.814793-efterlyst-tar-upp-orebrovaldtakterna
Citera
2010-04-28, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zeuzs
Signalement på dem?

Politiskt inkorrekt är lika viktig som flashback för att få reda på fakta!

http://politisktinkorrekt.info/2010/04/27/overfallsvaldtakt-under-natten-i-orebro/

Det var strax före klockan tre som en 19-årig kvinna, hemmahörande i Örebro, överfölls och våldtogs av en för henne okänd gärningsman. Överfallet skedde utomhus någonstans i närheten av Markbacken. Den 19-åriga kvinnan fördes till USÖ för vård.

Våldtäkten på 19-åringen är annars en i raden av flera våldtäkter som skakat Örebro den senaste tiden. Enligt polisen ska det finnas vissa likheter mellan nattens händelse och den våldtäkt mot en 73-årig kvinna som inträffade i Oxhagen i vintras. I det fallet var signalementet en man med ”somaliskt utseende”.
Totalt är det nu fyra våldtäkter och sju våldtäktsförsök sedan september. Polisen uppger sig ha två spår som man jobbar extra intensivt mot och deras teori är att det handlar om minst två olika gärningsmän. Och någon gärningsman har ännu inte gripits i något av fallen.

Sedan en månad finns Rikskriminalens mordkommission i Örebro. Kommissionen arbetar också med annat våld än mord och stannar i Örebro på obestämd tid. Teknisk undersökning är gjord i Markbacken precis som på alla andra platser i Örebro där kvinnoöverfall inträffat. Polisen har inte gått ut med något signalement efter tisdagsnattens våldtäkt
Citera
2010-04-28, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Varför tror man att det rör sig om två gärningsmän? Det kan väl lika gärna vara åtta eller elva. Det vimlar väl av våldtäktspredestinerade somalier och negrer i Örebro, alla med snarlika signalement?

Min kvalificerade gissning är att det rör sig om minst ett kompani svartingar på nattliga våldtäktsjakter.
Sant. I expressen står det,

Citat:
- Vi tror att det rör sig om fler än en gärningsman. Vi har i princip två huvudspår som vi ser det nu, säger Torbjörn Carlson.

alltså förmodligen två (baserat på utseende och beteende), men kanske fler.

Gm vid det senaste överfallet lär ha "somaliskt utseende":

Citat:
enligt polisen finns det vissa likheter med den våldtäkt som inträffade i Oxhagen tidigare i år då en 73-årig kvinna våldtogs utomhus.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1966746/overfallsvaldtakt-i-orebro
Citera
2010-04-28, 10:53
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Ett exempel på att det skrivs rakt ut när signalementet är en svensk, är nattens våldtäkt i Göteborg.
Där media iofs var snabba med att ta bort den delen av signalementet.
Citera
2010-04-28, 11:00
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClubCueCas
Ja det har hänt en hel del nu sen igår i Örebro :/
Hörde att Hellas kök brunnit ner, och att ICA maxi blivit rånat ?? Tjej kompisens cykel har blivit snodd -> högsta prio!! Sen så den stackars tjejen som blev våldtagen inatt också
Vad trevligt att de kära Örebroarna också får njuta av mångkulturens fröjder.
Det nya, spännande Sverige är verkligen ett äventyr.
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Eftersom inte ett knyst nämns om saken kan du utgå från att dom är afrikaner. Bergsäkert.
Högst sannolikt, ja.
Tills motsatsen bevisats.
Citera
2010-04-28, 11:05
Medlem
6tasys avatar
Helt sjukt. Hur länge ska detta pågå? Sammanlagt det senaste 1,5 året rör det sig om 20 st ouppklarade våldtäktsförsök/våldtäkter.
Citera
2010-04-28, 11:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6tasy
Helt sjukt. Hur länge ska detta pågå? Sammanlagt det senaste 1,5 året rör det sig om 20 st ouppklarade våldtäktsförsök/våldtäkter.

Om du frågar Jerzy Sarnecki är det nog bara anmälningsbenägenheten som ökat. Och vem är jag att tvivla på den judiske experten? Politiker och media är helt eniga om att svenska folket måste ersättas, och att svarta afrikaner är en enormt spännande resurs som vi måste vara väldigt rädda om, och se till att locka innan andra vita länder får tag på dessa guldklimpar och pensionsräddare. Då får man räkna med lite spill. Svenska kvinnor måste utbildas till långt mer vittgående och djupgripande kulturkompetens, så kan dessa spännande nattliga möten mellan människor avdramatiseras.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/eu-maste-agera-mot-valdtakterna_3083581.svd
Citera
2010-04-28, 11:52
Medlem
Jag kan ju bara instämma med en annan postare i en annan våldtäktstråd - "Det är ju skönt att detta drabbar rätt grupp - kvinnor är ju i regel mer positiva till massinvandringen"

Detta stämmer ju ganska bra. Om bara alla kvinnor som *inte* önskar att bli gruppvåldtagna av araber och somalier vore det ju bara att gå samman och rösta på ett parti som vill stoppa skiten.

Men det gör dom inte och nu njuter dom frukterna av berikningen. Snöpligt minst sagt!
Senast redigerad av Onkel-Stuart 2010-04-28 kl. 12:02.
Citera
2010-04-28, 12:02
Medlem
Condottieris avatar
Ytterligare en aspekt av temat är kvinnornas inflytande över offentligheten. Det blir tyvärr, allt för ofta, ett jävla snyftande, grinande och ynkande på kvinnfolk så snart man ifrågasätter rådande världsterapeutiska pk-ordning.

Därför blir det, naturligt nog, allt svårare för mig som svensk man att känna större sympati med kvinnor som våldtas av berikare, åtminstone om det rör sig om vuxna kvinnor. De får helt enkelt njuta frukterna av den draksådd som de själva, högljutt och gällt, efterskrikit imort av.

Detta är således en fråga som också bör vidröras i tråden: vad händer när ingen jävel längre bryr sig, eller rent av blir rått och cyniskt skadeglad inför när dessa "pojkstreck" blir allt vanligare förekommande?

Vad händer när allt fler, rent av blir nöjda över att de egna "rasistiska" ställningstagandena får en vad-var-det-jag-sa-legitimitet, omöjlig för den mest hårdhudat verklighetsborttränande att vederlägga? Hm, ja, ni fattar vad jag menar.

http://politisktinkorrekt.info/2010/04/25/manniskorattsaktivist-valdtagen-skyller-pa-den-vite-mannen/#more-38941

Detta exemplaret njöt dock säkert i fulla drag. Tycker nästan att det indirekt framgår av sammanhanget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in