2010-03-28, 18:35
Bannlyst
Jävla Araber våldtäckt hela tiden.
Citera
2010-03-28, 19:51
Medlem
DeadMikes avatar
Ja fan det är för jävligt!! Alltid fläktremmar...
Citera
2010-03-28, 20:40
Medlem
rotbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Nerikes Allehanda publicerade ju nyligen signalementet på den våldtäktsman som överföll en 70-årig kvinna. Men då fick man mycket kritik från bland annat Somaliska föreningen. Nu publicerar tidningen inget signalement. Man kan lätt tro att Somaliska föreningens påtryckningar fick önskat resultat.

Somaliska föroreningen heter det väl. Nä, Vivalla är ett ghetto. Så mörkt, att man måste ha ficklampa mitt på dagen.
Citera
2010-03-28, 21:14
Medlem
bobrovs avatar
Platsen för våldtäkten är ju som skrivits tidigare i tråden så "perfekt" den kan vara för en våldtäkt. Det lär inte vara många själar som passerar i närheten den tid på dygnet som överfallet skedde.

Det jag tycker är märkligt är att någon överhuvudtaget går där halv sex en söndag morgon. Går man från "sta´n" och hem om man har oturen att bo i Vivalla eller Lundby borde man väl gå efter Hedgatan, och inte på den betydligt mörkare vägen runt Eurostop? Alternativet är väl om man kommer från Norra kyrkogården, men det känns uteslutet då ingen bor där heller.

Jag gissar att BO antingen fått skjuts/sällskap av GM på vägen till brottsplatsen, och/eller också varit rejält berusad. Nu får man hoppas rikskrim hjälper till att sätta fast de sjuka jävlar som härjar i stan .

Nu måste ett medborgargarde vara nära förestående...

Edit:
Jag lägger absolut ingen skuld på offret. En kvinna ska kunna vistas exakt var hon vill och när hon vill utan att behöva känna sig rädd.
Senast redigerad av bobrov 2010-03-28 kl. 21:18.
Citera
2010-03-28, 21:26
Medlem
emras avatar
Citat:
Rikskrim hjälper till i jakten på våldtäktsman
Det finns ett par ouppklarade våldtäktsfall och flera våldtäktsförsök i Örebro det senaste halvåret. Finns det likheter mellan de tidigare fallen och det här nya?

- Just den saken ska utredas. Vi ska titta på vilka beröringspunkter som finns, och om de i så fall är relevanta. Vi kan redan nu se att vissa ärenden har gemensamma nämnare, säger Torbjörn Carlson.

Sedan september 2009 har polisen kännedom om åtta våldtäktsförsök och två fullbordade våldtäkter där ingen gärningsman gripits. [...] I flera fall beskrivs gärningsmännen vara i tjugoårsåldern och maskerade. Några uppges vara äldre.
www.na.se
Maskerad ja, det kan ju vara orsaken till att ett bra signalement saknas i det här fallet.
Citera
2010-03-28, 21:41
Medlem
Jaha, så nu var det dags igen. Undra hur många gärningsmän det rör sig om totalt? Platsen för våldtäkten är som sagt väldigt öde. Det är nog inte många människor som rör sig där vid den tidpunkten så jag har svårt att tro att gärningsmannen fanns på platsen och väntade på ett lämpligt offer vid den tiden.

Jag har gått vägen via industriområdet på Holmen och sen över bron ett fåtal gånger tidigare på kvällarna och har redan då tyckt att det varit obehagligt med många skummisar längs vägen. Nu går jag definitivt aldrig den vägen ensam igen. Går iof inte ensam någonstans längre med tanke på alla våldtäkter och överfall i Örebro.
Citera
2010-03-28, 23:38
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emra
Maskerad ja, det kan ju vara orsaken till att ett bra signalement saknas i det här fallet.

Det otäckaste är ju att en person som gör sig en maskering och sedan går ut mitt i natten med maskering på sig, så har han planerat riktigt lång tid i förväg att han ska våldta. Då är det nog risk att han gör det igen... och igen...
Citera
2010-03-29, 15:23
Medlem
deckardrottningens avatar
Riksmordkommissionen (sic!) skickar tre kommissarier till Örebro för att ta fast serievåldtäktsmannen.

http://na.se/nyheter/2.2503/1.776838-darfor-kommer-riksmord-kommissionen-till-orebro
Citera
2010-03-29, 16:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Riksmordkommissionen (sic!) skickar tre kommissarier till Örebro för att ta fast serievåldtäktsmannen.

http://na.se/nyheter/2.2503/1.776838-darfor-kommer-riksmord-kommissionen-till-orebro

Överraskande, men bra att sådana resurser finns att lägga på denna epidemi av överfallsvåldtäkter.
Citera
2010-03-29, 23:26
Medlem
Citat:

Citat:
Det kommer in massor med kommentarer om signalementet på gärningsmannen. Vi publicerar dem inte, eftersom de är insinuanta. Det signalement som gäller är det som polisen gått ut med. Jag citerar ur pressmeddelandet: "170 cm lång, 20 - 25 år med normal kroppsbyggnad. Han bar en ljus eller beige tröja/jacka och hade ev. jeans.". Till detta kan tilläggas att gärningsmannen förodligen blev rejält smutsig vid dådet.

Då är han snart fast, bara att hålla utkik på stan i Örebro efter en kille med rejält smutsig tröja och jeans...
Citera
2010-03-30, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonicwater
Det är väl i Vivalla som "svensson svensson" utspelar sig i?

Vad jag minns så ger den serien ett sken av att allting är sockersött och familjevänligt i det området. Detta verkar ju uppenbarligen inte stämma i verkligheten i alla fall.
Nej det är inte i vivalla det utspelar sig, det ska föreställa att det är därifrån, men det är det icke!!
Citera
2010-03-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobrov

Det jag tycker är märkligt är att någon överhuvudtaget går där halv sex en söndag morgon. Går man från "sta´n" och hem om man har oturen att bo i Vivalla eller Lundby borde man väl gå efter Hedgatan, och inte på den betydligt mörkare vägen runt Eurostop? Alternativet är väl om man kommer från Norra kyrkogården, men det känns uteslutet då ingen bor där heller.

Detta är bara en gissning, men det finns en max restaurang vid Eurostop, denna restaurang stänger klockan 4 för gästerna, sen efter det är det stängning/städning, så det är mycket möjligt att kvinnan som blev våldtagen är anställd på Max, då hon varit på väg hem. Fast det är bara en gissning, det är den enda anledning jag kan komma på varför man skulle befinna sig där mitt i natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in