2010-04-05, 14:03
Medlem
The Barrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
EDIT: har fått testkonto till ehoster nu. Första intrycket, enkelt att navigera, ser ut att ha alltid samlat på samma sida (mail,domänshit,ftp osv). Ganska fult interface (xp-temat) men det är ett bra interface dock, man ser vart allting finns osv. Helt klart ser det bättre ut än cPanel. Ska kolla vidare lite, inte såld ännu men på god väg. Känns lite mindre proffessionellt pga det fula temat (xp) men verkar helt ok.

EDIT 2: mail-funktionen. hittar inte inkomna meddelande. den funkar o så, för jag kan skicka med redirect till min andra mail, då kommer det fram.. : < trycker på mailbox men får bara upp typ, "this one is 250mb big, change?" typ.

EDIT 3: trestkotot kanske inte tillåter detta bara, men jag kan skapa databaser. men inte administrera dom. Jag kan inte komma in på t.ex phpmyadmin för att skapa mysql databaser eller importera. testkonto begränsat eller bara ?

1. Fult? Aja, smaken är som baken. Har dock inte använt det på ett tag, såg nu att de har möblerat om lite sedan förra versionen av plesk.

2. Trycker du på rätt knapp? Längst till höger med ett brev och en jordglob för att gå till webmailen.

3. Jag har inga konstigheter med att använda phpmyadmin.

Måste bara säga att för min del så upplever jag det som att ehoster har betydligt bättre serverstabilitiet och uptime än binero.
Citera
2010-04-07, 18:04
Medlem
Är det någon som har någon kläm på VAD det är som händer hos Crystone.... servrar som måste flyttas hastigt och lustigt över en natt.... system som inte fungerar.... mail som inte fungerar..... ftp som inte fungerar.... och olika förklaringar varje gång..... betalningsanmärkningar i långa banor och nya kommer hela tiden...

Vågar man ha kvar sina domäner/siter där tro?????????
Citera
2010-04-09, 16:17
Medlem
DonGrif2s avatar
Har också Crystone men funderar STARKT på att byta. Har bara krånglat den senaste tiden. Idag har mina hemsidor legat nere flera timmar...
Citera
2010-04-25, 20:30
Bannlyst
Personligen kan jag inte förstå hur någon ens kan tänka sig att skaffa ett konto på crystone.
Det har bara gått utför för detta företag under en längre tid, Det är inte direkt kvalitet du får om du blir kund hos dem.
Nertider som är på tok för långa, Mail som inte besvaras, Beställer du ett konto och betalar tar det oändligt med tid att få tillgång till kontot och massa andra brister.
Citera
2010-05-09, 00:19
Medlem
yy
Citera
2010-07-17, 13:11
Medlem
Personligen använder jag manufrog power konto hade både one.com samt unisite förut för mina två hemsidor. Men nu mera har jag allt på samma konto på manufrog där man på samma hotellplats kan ha flera domäner registrerade. Vet jag har ett för stort konto för mina behov men bättre med överkapacitet ä'n underkapacitet ju sedan är det inte alls dyrt
Citera
2010-07-17, 13:41
Medlem
Har konto hos manufrog jag med och har ingenting att klaga på. 100kr för ett Lite-Konto/år. Sen att de har sitt säte i min hemstad gör det lite extra pålitligt.
Härlig cPanel för övrigt.
Citera
2010-07-17, 14:20
Medlem
Citynetwork verkar ganska bra tycker jag...

http://www.citynetwork.se/
Citera
2010-08-14, 22:12
Medlem
Haha, vad är det med Binero?

Privatpaket med .com domän:
1 mån: 283kr
3 mån: 421kr
1 år: 365kr

1år med 100GB utrymme och 2000GB trafik för 365kr/år låter galet billigt imho. Hoppas jag inte missat någon extra avgift.
Citera
2010-08-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsoot
Haha, vad är det med Binero?

Privatpaket med .com domän:
1 mån: 283kr
3 mån: 421kr
1 år: 365kr

1år med 100GB utrymme och 2000GB trafik för 365kr/år låter galet billigt imho. Hoppas jag inte missat någon extra avgift.
Och nu är det ingen rabatt alls. Inte en blekaste om vad det rörde sig om tidigare. Synd att jag missade det iaf.
Citera
2010-08-18, 00:06
Medlem
kleskens avatar
Någon som vet något webbhotell som använder sig av Tomcat? Där man t.ex. kan använda servlets o jsp.
Citera
2010-08-18, 01:25
Medlem
vs-hs är ett mysigt svenskt webbhotell som jag rekkomenderar starkt. Snabbt, snyggt, billigt och awesome support
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in