2009-09-23, 15:51
Medlem
Wobins avatar
Diskussioner om Webbhotell sker i den här tråden, den gamla var just för gammal och därför var det lika bra att byta ut den.

Ni hittar den här om ni söker något som stod i den.

Gjorde en liten sammanfattning av ett par webbhotell:

Webbhotell: http://www.000freehost.com/
Kostnad: Gratis
Utrymme/Trafik: 1.5GB / 100GB
Övrigt: Stöd för PHP, MySQL, cURL och har även cPanel.

Webbhotell: http://izfree.com/
Kostnad: Gratis
Utrymme/Trafik: 0.3GB / 3GB
Övrigt: Stöd för PHP, MySQL och har även cPanel.

Webbhotell: http://www.one.com
Kostnad: Från 12kr/mån
Utrymme/Trafik: 3GB / Obegränsat
Övrigt: Stöd för PHP, MySQL och daglig backup.

Webbhotell: http://servage.se/
Kostnad: Från 69kr/mån
Utrymme/Trafik: 750GB / 7500GB
Övrigt: Stöd för PHP, MySQL mm. Har mycket extrafunktioner och erbjuder mycket utrymme på alla sätt och vis.

//Mod
Citera
2009-09-23, 16:47
Medlem
derbicoolings avatar
000freehost kör jag funkar perfekt aldrig haft några problem perfekt när jag bara kör lite noob sidor som inte är värda att betala för
Citera
2009-09-24, 00:57
Medlem
anooonyms avatar
Vad händer om man går över sin trafik ? vad är trafik ? antal kb folk tankar då de besöker sidan ?

Har precis testat på manufrog (gratismånaden) Deras cPanel är ÖVERÖST med funktioner och det ser lite "slafsigt" ut. Bra med mycket dock men är lite "meh" på att det är så rörigt.
De kostar 100kr året. Någon om har samma som kan intyga att det ENDAST är 100kr per år eller kommer det extrakostnader ?

One.com, 12 kr / månaden. Tillkommer där några kostnader ?

Finns det något hotell med enkelt (nästan lite noobvänligt) gränssnitt. Är ju inte noob men det känns som jag vill ha mer kontroll (som när man har en egen WAMP)
Citera
2009-09-24, 19:25
Medlem
Wobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Vad händer om man går över sin trafik ? vad är trafik ? antal kb folk tankar då de besöker sidan ?

Har precis testat på manufrog (gratismånaden) Deras cPanel är ÖVERÖST med funktioner och det ser lite "slafsigt" ut. Bra med mycket dock men är lite "meh" på att det är så rörigt.
De kostar 100kr året. Någon om har samma som kan intyga att det ENDAST är 100kr per år eller kommer det extrakostnader ?

Finns det något hotell med enkelt (nästan lite noobvänligt) gränssnitt. Är ju inte noob men det känns som jag vill ha mer kontroll (som när man har en egen WAMP)

Normalt sätt om man överstiger sin trafikmängd blir sidan nedstängd tills när man får ny trafikmängd att spendera, vilket kanske sker en gång per månad. Besökarna möts då av en sida som berättar att trafikmängden är slut.

Det tillkommer vissa kostnader när man beställer One.com, det är moms, uppläggningskostnad och domänavgift. Fortfarande billigt och bra för sin prisklass.

Webbhotell med cPanel brukar bli ganska fullproppade av funktioner som du säger, bäst är kanske att bara se till att bli van vid det.
Citera
2009-09-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym

Jag fick betala runt 500kr för ett år på one.com med domän. Med 12 kr / månad-paketet dvs.
Citera
2009-09-24, 19:36
Medlem
Wobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KollaEnHink
Jag fick betala runt 500kr för ett år på one.com med domän. Med 12 kr / månad-paketet dvs.

Stämmer ganska bra, jag betalade 442kr totalt med en .se domän, tar man .com eller dyl blir det aningen billigare.
Citera
2009-09-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wobin
Stämmer ganska bra, jag betalade 442kr totalt med en .se domän, tar man .com eller dyl blir det aningen billigare.

Jag tror jag betalade 467kr för ett år med en .com domän, så det kanske skiljer.

Bra trådstart föresten!

Kanske kan lägga till www.loopia.se ?
Citera
2009-09-28, 05:01
Medlem
Nu behöver jag hjälp att hitta ett vettigt och billigt webbhotell!

Jag har kollat lite på one.com som är grymt billiga med sina 12:- i månaden och fri trafik (jag kommer nog inte behöva mer än 3gb i utrymme, egentligen inte fri trafik heller, men det är ju bara en extra trevlig bonus).

Problemet är att jag siktar på att slå upp 4st domäner på en gång och hos one.com måste man regga ett webbhotell per domän.

Jag kommer att regga både .com och .se men eftersom .com är 10:- dyrare än .se kommer jag använda det i mitt räkneexempel.

Såhär ser priserna ut hos one.com:

Webbhotell typ 12 a 12 månader SEK 144,00
Årlig domänavgift (.com) SEK 115,00
Uppläggningsavgift SEK 115,00
Moms: SEK 93,50

Totalt: SEK 467,50

Så räknat på 4 domäner blir månadskostnaden totalt 467,50 * 4 / 12 = 155,84. ( En domän går på 38,96 i månaden)

Det jag söker är ett webbhotell där man kan koppla flera domäner till samma konto istället för hos som one där man måste ha 4 "hotellplatser" för 4 domäner.
Och till en bättre månadskostnad.
Finns det? Och vilket isåfall?
Senast redigerad av SuperHenke 2009-09-28 kl. 05:02. Anledning: La till lite text.
Citera
2009-09-28, 06:19
Medlem
Vet inte exakt om det är som du vill ha det Henke, men ta en titt på Wopsa (http://www.wopsa.se/), där kan jag binda flera domännamn till ett webbhotel s.a.s
Citera
2009-09-28, 06:23
Medlem
Aolis avatar
Binero

Vill man köra ett CMS typ Drupal eller Joomla är Binero väldigtbra.

Binero har autoinstaller för en massa tillägg inklusive Drupal, Joomla och Wordpress.

http://www.binero.se
69 kr/mån 3G (utrymme)/50G (trafik).
Funkar kanon.

One.com är billiga men knappast något för en mer avancerad CMS sida. De har för lite PHP-minne.

mvh
Citera
2009-10-11, 05:14
Medlem
mevs avatar
Hos One.com tar MySQL-databasen bara emot 20 anslutningar samtidigt. Finns
det något annat riktigt billigt webbhotell (med MySQL och PHP vill säga) utan
sådana begränsningar? Gärna en där man får fler än en databas, men det är
inget måste.
Citera
2009-10-11, 16:56
Medlem
Aolis avatar
Binero har det, men de kostar mer än One.com.Vad är riktigt billigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in