2010-08-18, 12:43
Medlem
kleskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlayaa
vs-hs är ett mysigt svenskt webbhotell som jag rekkomenderar starkt. Snabbt, snyggt, billigt och awesome support

De verkar inte heller ha support för Tomcat Verkar finnas 0 svenska webbhotell som stödjer servlets o jsp...
Citera
2010-08-18, 12:56
Medlem
The Barrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klesken
De verkar inte heller ha support för Tomcat Verkar finnas 0 svenska webbhotell som stödjer servlets o jsp...

Hur söker du egentligen?

google("webbhotell tomcat") == Telia, Levonline, 24-7webhosting, space2u, och det vara bara första sidan.
Citera
2010-10-03, 18:21
Medlem
krijgenics avatar
Är det någon annan än jag som upplever Binero som helt jävla vansinnigt slöa? Allt som interagerar med MySQL är nästintill oanvändbart.
Citera
2010-10-11, 15:31
Medlem
Själv har jag jobbat med one.com, Loopia och eHoster. One.com är inget att ha enligt mitt tycke, går inte göra mycket där. Loopia är helt ok, bra för folk som inte är helt hemma med datorer och så, men favoriten är dock eHoster, har ett antal sidor hostade där.

Har för övrigt för mig att eHoster skulle börja kolla på tomcat i höst, så det är väl möjligt att de börjar med det någon gång i framtiden. När kan jag dock inte säga.
Citera
2010-11-10, 12:49
Medlem
Mindstormers avatar
Har tänkt lansera en community-hemsida och tänkte bara fråga er som har lite erfarenhet on webhotell och så vilket jag borde välja.

Kommer inte behöva så mycket utrymme, det jag vill ha är något stabilt och bra som dessutom inte är alltför dyrt. För tillfället sitter jag och kollar på vad binero har att erbjuda men jag är öppen för andra förslag.

Krav: stöd för PHO och MYSQL.
Citera
2010-11-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindstormer
Har tänkt lansera en community-hemsida och tänkte bara fråga er som har lite erfarenhet on webhotell och så vilket jag borde välja.

Kommer inte behöva så mycket utrymme, det jag vill ha är något stabilt och bra som dessutom inte är alltför dyrt. För tillfället sitter jag och kollar på vad binero har att erbjuda men jag är öppen för andra förslag.

Krav: stöd för PHO och MYSQL.

Det flesta lämpar sig bra för låg/medel trafik. Har du stort forum kanske du behöver större databas. Hade jag vart du så hade jag kört med någon standard, typ binero, one, loopia..
Citera
2010-11-22, 08:30
Medlem
Sunners avatar
Jag har precis kollat in Binero, och de verkar ju klart lovande, särskilt att de erbjuder SSH-access även för sina "konsument-konton". Det enda som saknas(eller så är det bara jag som inte hittar det, en distinkt möjlighet) är domänhantering.
I dagsläget så har jag min domän hos en separat registrar, nameservrarna hos företaget som hostar domänen, och mailen ligger hos Google, så det som behövs är kontroll över MX-recordsen. Det är ju ganska basic så jag antar att man kan peka om MX mot Google eller vad man nu vill, men antagenden har ju som vi alla vet en tendens att bita en i arslet så fort man vänder ryggen till så jag frågar här innan jag går vidare med mina flyttplaner.

OT: Phinxy, din avatar är tamigfan riktigt vedervärdig, helvete vad den får det att krypa under skinnet.
Citera
2010-12-05, 19:34
Medlem
Får börja med att säja att jag kan inte mycket alls om hur man designar och gör en hemsida. Så om mina frågor verkar helt offside så får ni ha en åtanke att jag inte är grym på detta .

Tänkte iallafall starta ett eget företag och skulle då behöva en bra hemsida som är relativt billig och bra. Har läst lite i tråden och Binero verkar ju vara ett bra alternativ. Vet ju inte nu hur populär min hemsida blir, men kommer ju försöka marknadsföra hemsidan så gott det går så lite folk blir det nog som besöker hemsidan per dag, hoppas på det iallafall. Men som jag förstått har Binero inte obegränsad trafik ( antar att trafik är antal besökande).

Tänkte se vilket webbhotell man ska använda så man kan ha mycket trafik på hemsidan om sidan blir populär. Sen är jag inte heller duktig på att designa och skapa hemsidor så vilket webbhotell ska man använda som är enkelt att arbeta med?
Citera
2010-12-07, 15:40
Medlem
Zickan_s avatar
Gillar inte att one.com automatiskt förlänger "abonnemanget". Fick en räkning som jag måste betala, och inte får man byta domännamn. Vad fan ska jag med mitt skolprojekt i gymnaset till? 400 spänn kan tyckas lite, men det är 20% av vad jag har att leva på i månaden
Citera
2010-12-10, 17:54
Medlem
truperts avatar
Är i jakt på en .se-domän med webbhotell. Behöver inte mer än <20MBs utrymme, html/php, trafiken lär inte bli mycket den heller. Vilka är bäst/billigast?

Det är ingen stress, för typ två år sedan runt jul erbjöd väll loopia domän + hotell för 1kr första året? Någon som vet om något liknande kommer att dyka upp?

Loopia - 1 358,00 kr
one - Totalt exkl. moms. NOK 310,00 (befinner mig i Norge så typ 450 sek med moms)
binero - Totalt: 950,00 kr

Alltså ser one ut att vara billigast av de jag kollat upp. Om någon har en åsikt om någonting så är den mer än välkommen!
Senast redigerad av trupert 2010-12-10 kl. 18:02.
Citera
2010-12-12, 00:30
Medlem
GhettoSvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Är i jakt på en .se-domän med webbhotell. Behöver inte mer än <20MBs utrymme, html/php, trafiken lär inte bli mycket den heller. Vilka är bäst/billigast?

Det är ingen stress, för typ två år sedan runt jul erbjöd väll loopia domän + hotell för 1kr första året? Någon som vet om något liknande kommer att dyka upp?

Loopia - 1 358,00 kr
one - Totalt exkl. moms. NOK 310,00 (befinner mig i Norge så typ 450 sek med moms)
binero - Totalt: 950,00 kr

Alltså ser one ut att vara billigast av de jag kollat upp. Om någon har en åsikt om någonting så är den mer än välkommen!

Jag har kört one.com med PHP sidor och aldrig haft det minsta problem. Räcker mer än väl till din typ av användning. Rekommenderas.
Senast redigerad av GhettoSven 2010-12-12 kl. 00:32.
Citera
2010-12-12, 14:37
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhettoSven
Jag har kört one.com med PHP sidor och aldrig haft det minsta problem. Räcker mer än väl till din typ av användning. Rekommenderas.
Okej, det låter ju vettigt! Då kör jag på dom och hoppas jag blir lika nöjd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in