2012-04-04, 17:52
Medlem
Jo, jag har fixat ett eget litet html projekt och konfigurerat källkoden lite så den helt enkelt får Användarnamn och Lösenord att sparas i en öppen fil så vem som helst kan komma och kolla.

Men det jag behöver hjälp med är att jag gärna vill ha en bra, free webhost. Utan reklam och utan att den bannar mig 24/7. Gjorde det förut och lurade kanske 1000 pers med hjälp av spam och omegle-spam. Men så klart blev sidan bannad. Så tänkte göra nytt försök nu. Om det är någon som vill veta vad hemsidan heter och så, så kan jag ju alltid posta det senare men först vill jag med största möjliga tacksamhet bli tipsad om någon host! MvH, Chiz3r
Citera
2012-04-05, 18:25
Medlem
Friar Tucks avatar
Boys,
Har länge haft tankar på att starta upp ett eget företag som ska sälja en helt specifik konsumtionsvara.

Planen är att köra i Sverige först och förhoppningsvis utöka om allt går bra. Har kommit på ett bra namn för företage och vet att domänen är ledig. Namnet uttalas i plural, men singularisvarianten är också ledig. Min tanke är att registrera båda och sen peka om singularisvarianten mot den riktiga.

Nu till min fråga...Min tanke var att registrera både den riktiga domänen plus singularisvarianten med både .se och .com (alltså 4 st). Då jag inte har den blekaste om vad jag ska tänka på vid val av webhotell behöver jag lite hjälp.

Webutvecklingen kommer jag att överlåta till någon annan, men jag kan inte tänka mig att sidan kommer att bli "krävande". Lite bilder som ska få folk sugna att handla samt i förlängningen en webshop.

Har ni några förslag? Naturligtvis vill jag ha valuta för pengarna, men priset behöver inte vara det lägsta möjliga. Personen som kommer att sköta hemsidan är inte nödvändigtvis svensk om detta kan ha någon betydelse.

Tacksam för svar!
/FT
Citera
2012-04-05, 18:39
Medlem
Grokia.se är ett rätt så nice webbhotell med två prisplaner att välja mellan

15kr per månad (Basic)

1 GB Webbplatsutrymme
5 GB Månatlig trafik
PHP 5
MySQL-databas
Subdomän
Fri support
Backup
Ingen startavgift

30kr per månad (PRO)

10 GB Webbplatsutrymme
10 GB Månatlig trafik
PHP 5
3 MySQL-databaser
Subdomän
Fri support
Backup
Ingen startavgift

Nackdelen är väll att dem endast tar emot betalning via sms.
Kör själv ett phpbb3 forum på ett pro konto, har tillgång till phpmyadmin och deras support finns som irc kanal och som e-post.
Citera
2012-04-05, 21:43
Medlem
Friar Tucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixz92
Grokia.se är ett rätt så nice webbhotell med två prisplaner att välja mellan

15kr per månad (Basic)

1 GB Webbplatsutrymme
5 GB Månatlig trafik
PHP 5
MySQL-databas
Subdomän
Fri support
Backup
Ingen startavgift

30kr per månad (PRO)

10 GB Webbplatsutrymme
10 GB Månatlig trafik
PHP 5
3 MySQL-databaser
Subdomän
Fri support
Backup
Ingen startavgift

Nackdelen är väll att dem endast tar emot betalning via sms.
Kör själv ett phpbb3 forum på ett pro konto, har tillgång till phpmyadmin och deras support finns som irc kanal och som e-post.

Tack för svaret, men jag var dessvärre ute efter ett lite mer etablerat leverantör.
//FT
Citera
2012-04-05, 22:42
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friar Tuck
Boys,
Har länge haft tankar på att starta upp ett eget företag som ska sälja en helt specifik konsumtionsvara.

Planen är att köra i Sverige först och förhoppningsvis utöka om allt går bra. Har kommit på ett bra namn för företage och vet att domänen är ledig. Namnet uttalas i plural, men singularisvarianten är också ledig. Min tanke är att registrera båda och sen peka om singularisvarianten mot den riktiga.

Nu till min fråga...Min tanke var att registrera både den riktiga domänen plus singularisvarianten med både .se och .com (alltså 4 st). Då jag inte har den blekaste om vad jag ska tänka på vid val av webhotell behöver jag lite hjälp.

Webutvecklingen kommer jag att överlåta till någon annan, men jag kan inte tänka mig att sidan kommer att bli "krävande". Lite bilder som ska få folk sugna att handla samt i förlängningen en webshop.

Har ni några förslag? Naturligtvis vill jag ha valuta för pengarna, men priset behöver inte vara det lägsta möjliga. Personen som kommer att sköta hemsidan är inte nödvändigtvis svensk om detta kan ha någon betydelse.

Tacksam för svar!
/FT

Börja med att regga domänerna. Var du gör det spelar inte så stor roll, du kan ju flytta dem senare.
T.ex. Binero tar 99:- per år för en se-domän, reggade faktiskt två idag.
Citera
2012-04-05, 23:01
Medlem
Friar Tucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knack1
Börja med att regga domänerna. Var du gör det spelar inte så stor roll, du kan ju flytta dem senare.
T.ex. Binero tar 99:- per år för en se-domän, reggade faktiskt två idag.

Bra tips, ska jag faktiskt göra på momangen.
//FT
Citera
2012-04-19, 18:45
Medlem
Adobes avatar
Tänkt göra hemsida till min förening.
Funderar på Binero, men deras privatpaket på 100 GB känns overkill i mitt läge. Har förut haft hos dom då dom hade 1 kr, tyckte det var simpel layout och kunde hitta saker och ting till skillnad på Loopia där jag inte fattade ett skit.
Binero tycker jag dock blir dyrt, över 800 kr för ett år, är enligt mig dyrt just nu i min ekonomiska situation.

One.com verkar dock erbjuda runt 300-400 kr för ett år, med 5 GB webhotell, det tycker jag nog bör räcka eftersom det mesta som kommer ta plats är ju endast layouten, text och några bilder. Sedan kommer allt annat komma från YouTube och andra källor om så.

Har dock ingen kunskap om allt detta. Kommer mest bara vara en sida med en massa info och länkar till sociala medier, några bilder kanske samt ett kontakt formulär där den skickar ett mail till mig. Gärna mail på mitt domän som Binero har/hade. Blabla@minsida.se typ.

Vet ingenting om One.com iallafall, om hur deras layout ser ut och om man hittar lätt det man behöver.

Någon som har tips?
Citera
2012-04-20, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Tänkt göra hemsida till min förening.
Funderar på Binero, men deras privatpaket på 100 GB känns overkill i mitt läge. Har förut haft hos dom då dom hade 1 kr, tyckte det var simpel layout och kunde hitta saker och ting till skillnad på Loopia där jag inte fattade ett skit.
Binero tycker jag dock blir dyrt, över 800 kr för ett år, är enligt mig dyrt just nu i min ekonomiska situation.

One.com verkar dock erbjuda runt 300-400 kr för ett år, med 5 GB webhotell, det tycker jag nog bör räcka eftersom det mesta som kommer ta plats är ju endast layouten, text och några bilder. Sedan kommer allt annat komma från YouTube och andra källor om så.

Har dock ingen kunskap om allt detta. Kommer mest bara vara en sida med en massa info och länkar till sociala medier, några bilder kanske samt ett kontakt formulär där den skickar ett mail till mig. Gärna mail på mitt domän som Binero har/hade. Blabla@minsida.se typ.

Vet ingenting om One.com iallafall, om hur deras layout ser ut och om man hittar lätt det man behöver.

Någon som har tips?
Ja nu när One.com har uppgraderat webbutrymet så du får mer för pengarna är det automatiskt ett Yes för mig. Har min domän hos dem. PS - Mail - Japp, Lätt att hitta - Japp.
Citera
2012-04-21, 12:16
Medlem
Adobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommielag
Ja nu när One.com har uppgraderat webbutrymet så du får mer för pengarna är det automatiskt ett Yes för mig. Har min domän hos dem. PS - Mail - Japp, Lätt att hitta - Japp.
Okej, iaf tog jag Grokia, kanske uppgraderar sedan om jag märker problem
Läst lite om wordpress och det verkade interssant, men dom som hade one.com har mycket problem med det. Så då är det mindre bra.
Håller på vänta på domännamnet ska fixas så jag kan testa, Binero verkar vara så jvla upptagna.
Citera
2012-04-28, 11:38
Medlem
Penetreights avatar
Hej!

Ska starta ett företag som ska sälja en pryl (som sedan ska expandera till fler prylar). Har parkerat ett domän hos loopia. Måste jag köpa webhotellet på Loopia också då? Isåfall skulle en webshop "klara av" företagspaketet för 141kr/mån?
Betalar jag både 141kr/månaden och 2058kr som står när man läser om paketet?

Tackar för svar.
Citera
2012-05-20, 23:15
Medlem
MADYEs avatar
Hej

Är det någon som vet ifall www.katzglobal.com har stöd för wordpress?

Mvh
Citera
2012-05-22, 13:46
Medlem
Hej.

Jag tycker one.com var rätt så bra förutom en sak, deras filhanterare kräver Internet Explorer av senare versioner.

Därför undrar jag om någon har ett förslag på ett bra, liknande webhotell som inte kräver Windows som OS (indirekt) ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in