Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-02, 19:19
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pre
Hur är det med one.com och de "kostnadsfria" alternativen? Annars såg city network väldigt prisvärt för mig som bara ska ha en mindre personlig hemsida! Kan man registrera ett eget domännamn hos City network?
Är det bara Wordpress du ska köra så funkar one.com. Ja, du kan regga domäner hos City network
Citera
2011-10-02, 23:27
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pre
Hur är det med one.com och de "kostnadsfria" alternativen? Annars såg city network väldigt prisvärt för mig som bara ska ha en mindre personlig hemsida! Kan man registrera ett eget domännamn hos City network?

Den stora nackdelen med One är att du bara kan köra ett domännamn vilket minskar möjligheterna för framtida expansion.
Citera
2011-11-05, 16:51
  #135
Medlem
TebbTubbys avatar
Så, har jag förstått detta rätt nu, om jag tar en one.com så får jag lägga upp en sida vars innehåll går på 3GB men jag har obegränsad trafik vilket betyder att hur många som helst kan gå in i min sida sedan? Och detta gäller alltså om jag tar det absolut billigaste hos one? För grejen är att jag behöver nog detta med obegränsad trafik, mer eller mindre, men min sida i sig är inte alls stor. Jag letar efter något så jävla billigt som möjligt, domän och hotell, så jag behöver bara något lätt men vill samtidigt inte bli lurad för dessa sidor är inte alls tydliga / formella.

Edit: visst är man fri till att lägga upp reklam på sin sida? Jag har sett vissa hotell med policy som att man inte får det, men det är väl inte vanligt eller?
__________________
Senast redigerad av TebbTubby 2011-11-05 kl. 16:53.
Citera
2011-11-07, 01:21
  #136
Medlem
Voldemort2s avatar
Funderar på binero. Är det ett bra webbhotell, om man vill ha xhtml, css, javascript, php, MySQL, etc..?
Citera
2011-11-09, 05:37
  #137
Medlem
Hej!

Jag måste få bygga ut voldemort2's inlägg lite och fråga samma fast jag har kollat runt lite.. Och det finns ju faktiskt en hel del att välja mellan?

Just nu så står det väl mellan one.com, egensajt.se, loopia och binero, men folk har verkligen väldigt delade meningar om dem alla, och jag har inte använt någon av dem innan, så mer information om hur bra/dåliga de är skulle uppskattas mycket!

Tack på förhand.
Citera
2011-11-11, 08:30
  #138
Medlem
Tjena!

Kör just nu med surftown med varierande resultat, men börjar misstänka att jag inte får nog med utrymme för pengarna. Har nu betalat för ett år till men hade tänkt att hosta mina befintliga kunder där.

Nu letar jag efter ytterliggare ett webbhotell som kunna klara 3-4 webbplatser som alla har ett par tusen besökare om dagen. Vad tror ni om företagspaketet från Binero? Paketet finns längst ner på sidan till vänster.

Varför står det inte antal domäner? Obegränsat?
Har dem fortfarande problem med sin tillväxt? Alltså att deras servar går lite långsamt ibland.

Bra tråd.
Citera
2011-12-04, 20:49
  #139
Moderator
Humbugs avatar
Jag kan inte nog berömma www.egensajt.se
De har en fantastisk support och klarar det mesta.
Jag körde tidigare på one.com, men efter mycket problem och halvtaskig support har jag nu flyttat över alla mina sidor till egensajt. Jag har egentligen inget negativt att säga om den. Får du ett problem är det oftast löst inom en timme. Bra personlig service!
Citera
2011-12-07, 02:17
  #140
Medlem
Hej!
Jag skulle behöva hjälp med att hitta något passande amerikanskt webbhotell.
  • Jag letar framförallt efter ett webbhotell med server i USA eller Canada.
  • Har krav på absolut minst 99.5% garanterad upptid.
  • Minst 2GB bandwidth samt 1GB lagring (kommer förmodligen aldrig upp till ca 1/10 av det, men vill ha marginal).
  • Minst 1 subdomän samt mailkonto.
  • C-panel eller motsvarande.
  • Support bör finnas tillgänglig (dock behöver det inte vara 24/7 support).
Eftersom i princip alla webbhotell erbjuder allt + lite till så letar jag främst efter sådana som verkligen håller vad dom lovar.

Är redo att betala ca 300-400kr / år (exklusive årskostnad för domännamn).

Har tittat på Hostgator, någon som har erfarenhet av det webbhotellet? Treårsplanen (med rabatt) hamnar inom intervallet.

Har också en fråga angående max 25 st mysql-connections, som verkar vara någon form av standarderbjudande. Det låter väldigt lite, till hur många användare räcker det egentligen? Säg att man har en ganska interaktiv sida.
Citera
2011-12-22, 14:25
  #141
Medlem
Infinitums avatar
Hur kan priserna skilja sig så mycket mellan ex. Loopia och One.com? Billigaste alternativet hos One.com på 3GB utrymme ligger på 355:- (med hotell, domän och uppläggningsavgift) medan Loopias paket på 5 GB slutar på 1 360:- med alla kostnader?
Citera
2012-01-06, 15:21
  #142
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Sitter själv och kollar på svenska vs amerikanska webbhotell och har kommit fram till att de flesta rekommenderar Bluehost och Hostgator som visserligen kostar omkring $7 /månad (knappt 600 kr årligen) men verkar vara det två bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av Druse
Hej!
Jag skulle behöva hjälp med att hitta något passande amerikanskt webbhotell.
  • Jag letar framförallt efter ett webbhotell med server i USA eller Canada.
  • Har krav på absolut minst 99.5% garanterad upptid.
  • Minst 2GB bandwidth samt 1GB lagring (kommer förmodligen aldrig upp till ca 1/10 av det, men vill ha marginal).
  • Minst 1 subdomän samt mailkonto.
  • C-panel eller motsvarande.
  • Support bör finnas tillgänglig (dock behöver det inte vara 24/7 support).
Eftersom i princip alla webbhotell erbjuder allt + lite till så letar jag främst efter sådana som verkligen håller vad dom lovar.

Är redo att betala ca 300-400kr / år (exklusive årskostnad för domännamn).

Har tittat på Hostgator, någon som har erfarenhet av det webbhotellet? Treårsplanen (med rabatt) hamnar inom intervallet.

Har också en fråga angående max 25 st mysql-connections, som verkar vara någon form av standarderbjudande. Det låter väldigt lite, till hur många användare räcker det egentligen? Säg att man har en ganska interaktiv sida.
Citera
2012-01-27, 23:19
  #143
Medlem
DIRs avatar
Måste man hyra en dedicated server eller finns det något (placerat i utlandet) webbhotell som accepterar att man i princip hostar vad som helst d.v.s filer/filmer/rar/bilder/osv så länge det följer gällande lagstiftning?
Om man måste använda sig av en dedikerad, några förslag på leverantörer? Kan tillägga att jag behöver inte mer utrymme än 50GB, men minst 20GB.
Citera
2012-03-22, 12:54
  #144
Medlem
The Barrs avatar
Är det någon som kan tipsa om ett webbhotell som stödjer php 5.3 med APC och memcache?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback