Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-16, 17:04
  #1
Medlem
Det står att det innehåller 75% denaturerad etanol, alcohol denat. Min fråga är helt enkelt, vågar man grogga på det utan att råka riktigt illa ut eller ska man låta bli? Har ju inte lust att få andra bieffekter än fylla av det.
Citera
2009-09-16, 17:05
  #2
Medlem
madvillains avatar
du dööööööööööör
Citera
2009-09-16, 17:05
  #3
Medlem
Pinkskins avatar
denaturerad betyder att den är odrickbar.
Citera
2009-09-16, 17:11
  #4
Medlem
Odrickbar som i att det bara smakar piss med inget mer händer utan vissa kräkreflexer och fylla eller värre? Orkar inte dra till glasbanken i kväll och hittade den jag drog hem från jobbet för ett tag sen.
Citera
2009-09-16, 17:21
  #5
Medlem
everythinglastss avatar
denaturerad innebär att det är kräkmedel tillsatt.
Citera
2009-09-16, 17:27
  #6
Medlem
Mulla Krekars avatar
Satsa på T-Röd istället...
Citera
2009-09-16, 17:27
  #7
Medlem
negerbarns avatar
I såna fall skulle jag rekommendera t-röd, det är starkare och billigare.
Citera
2009-09-16, 17:31
  #8
Medlem
SMD FBs avatar
Några drack det på beh.hemmet, tror det var 80-85% istället.
Det var jag som klippte tvålen och gav det till andra för nöjets skull.
Resultat - husrannsakan i mitt rum och ont i magen för några andra..
Citera
2009-09-16, 17:33
  #9
Medlem
Hade jag haft en mack i närheten skulle jag kört på det, nu har jag bara handspriten hemma. Verkar ju som att det är ok att dricka den ändå och groggen jag tog nyss smakade inte allt för farligt ändå.
Citera
2009-09-16, 18:31
  #10
Medlem
Pinkskins avatar
Denaturering innebär att alkoholen är processerad på sådant vis att du inte ska bli full på den. Du lär dock må dåligt på den... Dubbel denaturering innebär att det är tillsatt något slags kräkmedel. Fast jag förstår inte riktigt att man kan vara så desperat att man dricker sådan smörja?!? Såvida man inte är riktigt illa åtgången alkis då, förstås.
Citera
2009-09-16, 18:46
  #11
Medlem
Varför jag är så desperat? Jadu, rösterna jag har i huvudet driver mig till vansinne och synerna jag har skrämmer skiten ur mig och medicinerna biter inte på det, så jag vill bara somna just nu.
Citera
2009-09-16, 20:30
  #12
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Pastej
Varför jag är så desperat? Jadu, rösterna jag har i huvudet driver mig till vansinne och synerna jag har skrämmer skiten ur mig och medicinerna biter inte på det, så jag vill bara somna just nu.
I sådant fall ska du gå till psykvården! Inte pröva allt som kan tänkas mildra. Du gör det bara sju resor värre, med andra ord!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback