Tråden har varit död i snart i ett år i dagsläget så jag tar initiativet att återuppliva den nu när börser kraschar och pengar blir mindre värda etc. I mitt tillstånd (dagen efter, lite påverkar och kanske inte i bästa form att recensera grejer så väljer jag att återuppliva tråden för att tipsa om en billigare (och godare) starksprit än den man hittar på system. Billig sprit behovs just nu helt enkelt!
De två varianter jag har prövat är:
https://www.apotekhjartat.se/symtom/forkylning--feber/influensa/hjartats-handdesinfektion-2/ Etanol 85-flaskan är 500ml vilker get en 100% etanol på 425ml ren sprit. eller 42.5cl som är den normala enheten då vi räknar sprit. Det motsvarar alltså 45 cl över
en liter Absolut som då ligger på 40% alkohol/etanolhalt.
Den andra jag har prövat är DAX 85
http://media.apotea.se/product-images/XL/dax-alcogel-85-600-ml-0.jpg vilket ger en etanolhalt på 600*0,85=610ml=61.5cl, vilket är 43cl över en sjuttis Absolut. Priset är ett par hundringar och tior bittre och fyllan skapar mindre ångest dagen efter. Så mitt tips är att inhandla er etanol på apoteket istället. Är du 25 eller 65 spelar det ingen roll, finns inget pinsamt med en teknisk fylla lite då och då. Vill du sippra på en 50cl IPA så kostar det densamma som en burk desinfektion, men du blir bra mycket fullare och gladare. Bara mitt tips. Ta inte efter vad jag säger, jag vill bara folkbilda samhället och öppna upp er för andra alternativ. Min matte stämmer säkert ej i tidigare stycke,. men någon får gärna rätta mig där.
Fyllan på handdesinfektion är alltså starkare. men man blir inte sluddrig och pinsam som man oftast blir på ren vodka. Man blir mer "stabil" om man så kan kalla det Den enda ångesten man får dagen efter är "varför drack jag sån här skit". Men oroa er inte, den går över efter att du druckit 5+ ggr.
Slutbudskap: Släng din explorer eller Absolut! Apoteken har bättre öppettider och ger dig en bättre fylla. Det ger dig mindre nackdelar (jag är ingen läkare) men bakfyllëångest är icke-existerande.
Uppskattas detta inlägget och vi får igång en diskussion igen så kan jag recensera DAX 85 och hjärtats egna desinfektion. Har även tips och metoder, som tidigare nämnts i tråden men som nya användare möjligtvis har missat. Dessa handlar då om hur man får ner skiten i sin mage utan att spy eller må illa. Kom ihåg! Det är lättare at få ner desinfektion än absolut vodksa. Smaken är lenare.