Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-26, 14:14
  #1
Medlem
Arbetarbroders avatar
Om någon kan hjälpa mig så uppskattar jag det sjukt mycket!

Jag har en SonyEricsson W995 och det följer ju med någonting som heter PlayNow. För 99 kronor i månaden får jag tillgång till massor med skivor som redan är inlagda i mobilen.
Grejen är att jag är ett dugg intresserad av den här musiken som finns här utan vill radera det. Musiken tar 5 gb av mitt minneskorta på 8 och det känns meningslöst för någonting jag inte vill ha.

Går det att radera detta på något sätt?
Det verkar inte gå att bara klicka på radera iaf...
Någon som vet hur man gör?

Och vart ska man vända sig annars? SonyEricsson som verkar ha tjänsten, eller Telenor som är min operatör. När jag startar PlayNow så står det "Powered by Telenor Music" eller något sånt.

Vore jävligt tacksam om någon vet hur man raderar skiten..
Citera
2010-03-26, 15:08
  #2
Medlem
FlyingGnus avatar
min flickvän har samma problem, har inte velat pilla för mycket på det.. vill inte vara ansvarig för hennes mobil...om nått skulle gå fel.. men har någon annan lyckats så tar jag gärna emot tips..=)
Citera
2010-03-26, 20:26
  #3
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingGnu
min flickvän har samma problem, har inte velat pilla för mycket på det.. vill inte vara ansvarig för hennes mobil...om nått skulle gå fel.. men har någon annan lyckats så tar jag gärna emot tips..=)

Jag kopplade in mobilen i datorn. Alltså USB-kontakten som följer med mobilen in till datorn.
Sedan valde jag sista alternativet som kom upp i mobildisplayen: "Masslagring".
Där kommer alla mappar upp. Den gigantiska "Play Now plus" mappen klickar jag på och raderar. Eftersom den är så enorm så tar det ett tag men sen slipper man skiten.

Det är skitjobbigt att ha massor med musik som man inte kan spela, och det är knappast värt 99:- i månaden.
"Felet" ligger hos SonyEricsson och inte hos Telenor som är min operatör. Jag var tvungen att ringa deras kundtjänst men de guida mig igenom det ganska smidigt.
Så det är enkelt, men ingenting jag hade kunnat lista ut själv direkt, fast jag är inte så teknisk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback