2015-03-15, 04:30
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Wasabi på kokt ägg är en killer

Jag blandar wasabi med vanlig majonäs, helt wunderbar till allt med ägg
Citera
2015-03-15, 20:27
Medlem
Bunnys avatar
Senap på hårt bröd är en höjdare, helst bröd man gjort själv som är riktigt grovt och får brännas så det blir extra knäckigt med en viss rostning i smaken.

Även tortilla som fyllts med ett rejält antal skivor smörgåspålägg (t.ex. rökt kalkon, rökt skinka eller kokt skinka) och senap, eller både ketchup och senap, är riktigt gott. Vill man avancera till det kan man lägga in den ihoprullade tortillan i micron och bränna på den rejält.

Ytterligare en höjdare är blodpudding som, skuren i mindre bitar, körs i ugn eller Micro. Sen tar man hel enkelt en burk senap, slår sig ner i favoritsofan framför Vinsterstudion, och avnjuter bitarna efter att ha doppat dom i senapsburken.
Citera
2015-03-15, 20:53
Medlem
Fleurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Salt till äppelbitar är en annan grej, läste om det för länge sen, testade och efter det var jag fast. Har en liten hög salt och doppar lagom med äpple i den, både örtsalt och vanligt salt.

Detta är vansinigt gott! Men det måste vara gröna sura äpplen. Och så är det gott att blanda i torkad mald chili peppar i saltet.
Citera
2015-03-16, 08:04
Medlem
blowns avatar
Jag och mina vänner har alltid varit stora fantaster av Jönsson-ligan, och var därför tvungna att vid en nyårsfest bjuda på "ett recept från gamla köket i Kreml" – nämligen blodpudding med majonäs och strössel (jaa, det är ju fest)!

Det var inte fullt så fruktansvärt som man skulle kunna tro faktiskt. Riktigt gott var det väl inte, men det var inte heller äckligt.
Citera
2015-03-21, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tha-a.prod.
det vore rätt trist
om man visste
allt. testa gärna
med jordnötssmör.

sök på elvismackan.
tror inte du kommer
bli besviken.

/HA

Körde en fugglarn-riskaka istället:
saltad riskaka, massor av smör, massor av jordnötssmör och så kiwi på.

Käkade äggsmör med bananskivor på för några dagar sen, kan också rekommenderas om man gillar smörliknande saker och frukt.
Citera
2015-04-02, 16:45
Medlem
Trogskalles avatar
Jag har aldrig ätit potatisgratäng med fisk. Borde väl vara rätt så gott men känns helt fel ändå.
Det närmaste jag kommit är väl Janssons frestelse.
Citera
2015-04-02, 22:04
Medlem
hashs avatar
Ibland blir min frukost Wasa Sport-knäckebröd med makrillfilé i tomatsås kryddat med curry
Eller så kan det ibland bli Wasa Sport-knäckebröd med Kavli baconost och Mamma Scans köttbullar

Men oftast blir det knäckebröd med spenatblad, rökt skinka och greveost.
Citera
2015-04-02, 22:15
Medlem
torstenhingstens avatar
Makaroner och blodpudding med lingonsylt.
Citera
2015-04-19, 16:51
Medlem
Ratis avatar
Choklad ihop med bacon är något jag aldrig vågat testa. Men det verkar populärt.
Citera
2015-04-19, 18:16
Medlem
wastedandlazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Choklad ihop med bacon är något jag aldrig vågat testa. Men det verkar populärt.

Tror jag börjar bli lite hungrig

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e5/2a/e1/e52ae13ba321c7bcc14521592607dc75.jpg
och en banan på det

Får riktigt snea blickar ibland när jag äter mina bananmackor, SÅ GOTT!
Citera
2015-04-27, 01:21
Medlem
elgecys avatar
Vet inte om det är så "äckligt", mer märkligt kanske. Men pommes frites och vaniljglass ihop är förbannat gott.
Citera
2015-04-27, 12:15
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Vet inte om det är så "äckligt", mer märkligt kanske. Men pommes frites och vaniljglass ihop är förbannat gott.

Det är gott som fan!

Klyftpotatis som jag doppade i Nutella var också gott. Jag var i och för sig hög som ett hus, så hur det smakar när man är klar i skallen vågar jag inte uttala mig om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in