2010-03-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SocialMisfit
Men om en man och kvinna har exakt samma kompetens och ska utföra samma arbetsuppgifter; varför ska de ha olika lön??

Kvinnan har väl barn eller skaffar det senare.Detta är anledningen till varför män är bättre skapta till arbetsmarknaden.Man försöker få kvinnorna att hata sig själva och anpassa sig efter männen till varje pris vilket slutar med depresioner,skillsmässor och skadade barn vilket i längden underminerar samhället inifrån.
Citera
2010-03-24, 23:35
Medlem
Jagharloggatins avatar
Citat:
Jag är inte jävligt gammal, men jag hängde runt mycket i gayvärlden förr i tiden och efter den erfarenheten så kan jag säga att jag inte ger mycket för dina teorier. Har du själv haft umgänge i gaykretsar, eller baseras hela din teori på blondiner på klubb som gillar att låtsas vara lesbiska för att det är så "coolt"? Och varför skulle inte kvinnor kunna vara homosexuella lika mycket som män? Jag får inte ihop detta...

Misstaget du gör är att du förutsätter att män och kvinnor är exakt likadana. Vi har redan fastslagit att kvinnor är benägna till homosexuella handlingar av en helt annan magnitud än män.

Jag vill inte vara en partyförstörare, men kvinnor är inte lika mycket homosexuella som män av den enkla anledningen att män är generellt inte homosexuella.

Jag förstår dessutom inte varför du håller på jämför män och kvinnor? Två helt olika typer av karaktärer med helt olika biologiska och sociala förutsättningar.

Det enda vi behöver slå fast är att kvinnor "fejkar homosexualitet", sen går vi vidare därefter och hittar sambanden mellan identiteten "lesbisk", s.k. feminister och oattraktiva kvinnor.
Senast redigerad av Jagharloggatin 2010-03-24 kl. 23:39.
Citera
2010-03-24, 23:42
Medlem
Magnanimitys avatar
Jag har varit med om att klassens snyggaste tjej blev feminist och snaggade sitt hår. Det höll på att bli nåt mellan oss, men det tog stopp där. Jag kände mig lite ytlig, men... hade hon velat ha mig om jag började gå omkring i läppstift och peruk?
Citera
2010-03-24, 23:45
Medlem
Porrfilmerna och verkligheten bevisar kvinnornas lesbiska tendenser jämfört med heterosexuellla män.
Citera
2010-03-24, 23:51
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avicenna
Kvinnan har väl barn eller skaffar det senare.Detta är anledningen till varför män är bättre skapta till arbetsmarknaden.Man försöker få kvinnorna att hata sig själva och anpassa sig efter männen till varje pris vilket slutar med depresioner,skillsmässor och skadade barn vilket i längden underminerar samhället inifrån.

Att barnafödande kan ligga kvinnan till last rent lönemässigt är sant eftersom en kvinna som är hemmavarande ett år med barn halkar efter i löneutvecklingen. De kanske i högre utsträckning anpassar sitt liv efter barnet och går ner i arbetstid när barnen är små, vilket också leder till sämre löneutveckling. Men ditt resonemang förstår jag mig inte på. Vid den situation jag uppgav för dig tidigare där en man och kvinna med samma kompetens och arbetsuppgifter får olika lön; är den alltså enligt dig motiverad för att kvinnan troligen kommer att skaffa barn längre fram? Som ett straff liksom, eller hur tänker du? Tänk om den där kvinnan inte alls har tänkt skaffa barn då, utan tänker jobba på lika mycket som mannen? Tänk om hon är singel med en hög hyra och behöver den höga lönen lika mycket som mannen? Vore det inte motiverat att ge mannen och kvinnan samma lön för samma arbetsuppgifter och arbetsbörda?

Sedan måste du väl ändå hålla med om orättvisan i att kvinnodominerade yrken är bra mycket lägre betalda än manliga, trots att båda arbetena, olika som de nu kan vara om vi kontrar vård mot stålindustrin, är lika viktiga? Vet du hur svårt en ensamstående kvinna med barn kan ha att klara sig på sin skitlön som undersköterska?
Citera
2010-03-24, 23:53
Medlem
Mr.bos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Är hon ful?

http://politikbloggen.files.wordpress.com/2008/08/gudrun-134500-237694_60582w.jpg
JA,hon borde ha en sådan här
Citera
2010-03-24, 23:58
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin
Misstaget du gör är att du förutsätter att män och kvinnor är exakt likadana. Vi har redan fastslagit att kvinnor är benägna till homosexuella handlingar av en helt annan magnitud än män.

Jag vill inte vara en partyförstörare, men kvinnor är inte lika mycket homosexuella som män av den enkla anledningen att män är generellt inte homosexuella.

Jag förstår dessutom inte varför du håller på jämför män och kvinnor? Två helt olika typer av karaktärer med helt olika biologiska och sociala förutsättningar.

Det enda vi behöver slå fast är att kvinnor "fejkar homosexualitet", sen går vi vidare därefter och hittar sambanden mellan identiteten "lesbisk", s.k. feminister och oattraktiva kvinnor.

Och jag vill inte vara en partyförstörare, men anledningen till att du uppfattar kvinnor som så extremt mycket mer benägna till homosexuella handlingar är för att det anses som litet häftigt och coolt i dagens Sverige. Litet harmlöst sådär. I samhället så som det ser ut idag så är det väldigt tabu för killar att göra liknande, så endast de killar som verkligen är homosexuella ägnar sig åt sexuella handlignar med män.
Men i gamla Rom var det inte ett dugg tabu för män att idka homosex. Kärlek mellan män var hett på den tiden (om du kan din historia så du ser att allt handlar om samhällets attityder och normer och ingenting annat.
Citera
2010-03-25, 00:07
Bannlyst
Citat:
Men i gamla Rom var det inte ett dugg tabu för män att idka homosex. Kärlek mellan män var hett på den tiden (om du kan din historia så du ser att allt handlar om samhällets attityder och normer och ingenting annat.

Det där vet man inte alls mycket om egentligen. Det enda man vet är att det finns ett fåtal skriftställare bland den intellektuella eliten som har skrivet att de har haft mer eller mindre nära relationer mer pojkar och andra män. Och det är ju frågan om hur långtgående slutsatser som man kan dra av det. Men du drar ju uppenbarligen de slutsatser som passar dina (homosexuella) syften... Hur det var ute bland vanligt folk är det ingen som vet.
Citera
2010-03-25, 00:10
Medlem
503s avatar
Åter till ämnet!
/mod
Citera
2010-03-25, 00:10
Medlem
503s avatar
Kan för egen del säga att TS observation är rent trams.
Känner själv en hel del feminister som ser hur bra ut som helst.
Visst finns det ruggugglor också, men det finns det ju även bland icke-feministerna.
Citera
2010-03-25, 00:15
Medlem
De mest extrema politikerna, oavsett parti, är väl inga direkta superübersexy hunkadunks enligt mig... Visa mig ett par sådana som är sexiga, är du snäll. Jag känner förresten snygga feminister och jättefula moderater. Och tvärtom. Dessutom blir en människa ofta extra ful om man inte håller med om vad människan tycker och tänker. Konstigt va?
Citera
2010-03-25, 03:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tragic.
Nästan alla mansfientliga feminister gör det, typ väldigt bittra feminister. Ungefär som de bittra män som tycker alla feminister är fientliga.
tycker du det är konstigt att jag hatar kvinnor som hatar män ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in