Ska lägga en mycket idiotisk kommentar nu... Kvinnor gör sig snygga för att männen ska bli attraherade av dem. Feminister skiter i männen, därav är de aldrig fagra...
Jag antar att du menar likhetsfeminister. Den sorts feminism som är mest lustig, men samtidigt mest utbredd.
Svaret på din fråga är att dessa människor från början är fula. Sedan blir de utmobbade och utsatta för sociala trakasserier under grundskolan. För att sedan på universitetet samlas i grupper och känna gemenskap med andra fula människor med samma bakgrund av utstötthet.
Fula tjejer blir feminister. Tjejer som får positiv uppmärksamhet från män - FÖR att de är tjejer, har inget större skäl att sätta sig mot mans- och kvinnoroller (om vi nu tar det som en lite flytande definition av feminism). Detta är inte någon flummig teori, utan stämmer nästan undantagslöst av min erfarenhet av en herrans massa människor ur flera samhällsgrupperingar.
Detta sagt: Naturligtvis finns det snygga tjejer som hänger sig åt feminism. Antalet i jämförelse är troligtvis ganska litet.
psst. Jag skall berätta en hemlighet, men loooooova att inte föra det vidare:
Det är en förhållandevis liten del män som, om de får välja, väljer en kvinna pga hennes framgång inom de områden där kvinnan är "nedtryckt/förbisedd" eller "svag minoritet" (dvs ett typiskt feministiskt mål). Män tycker om kvinnor för att de är snygga och roliga att umgås med. Inte för att de har bettskena och blödande magsår för att de gett sig fan på att nå chefsposten.
Kom ihåg att du lovade att inte föra detta vidare - det är ytterst känslig information och kan komma att användas i Dan Brown's nästa bok, som Langdon's största gåta hittills.
En stor del av de mest rabiata feministerna är flator. Idealet i flatvärlden är inte det ultimata feminina som vi är vana vid att se, varpå de uppfattas som fula.