2010-03-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SocialMisfit
De behöver väl nödvändigtvis inte hata män, eller åtminstone inte alla män.

Sedan en annan fråga; är vi inte alla feminister? Jag menar; tycker inte ni att vi ska ha jämlikhet mellan könen och lika lön för samma arbete osv osv? Det är ju det feminismen står för. Det står inte för manshat.

Feminism=maskulinism(har mannen som norm).DET SOM FÖTTS OJÄMLIKT KAN ALDRIG BLI JÄMIKT men kan förenas till en harmonisk enhet.Alla flator är feminister och alla feminister vill vara män därför att de förakatar kvinnlighet mer eller mindre.Att kvinnor har mindre lön har sina skäl men feminister tjatar om det jämt därför att de är pengarkåta men vill inte jobba för det utan vill få det serverat precis som allt annat i samhället.
Citera
2010-03-24, 23:04
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avicenna
Feminism=maskulinism(har mannen som norm).DET SOM FÖTTS OJÄMLIKT KAN ALDRIG BLI JÄMIKT men kan förenas till en harmonisk enhet.Alla flator är feminister och alla feminister vill vara män därför att de förakatar kvinnlighet mer eller mindre.Att kvinnor har mindre lön har sina skäl men feminister tjatar om det jämt därför att de är pengarkåta men vill inte jobba för det utan vill få det serverat precis som allt annat i samhället.

Nja... jag tror inte att de vill vara män faktiskt. Ärligt talat inte.

Ja, att kvinnor generellt sett har lägre lön kan bero på vissa faktorer, men säg mig det rättvisa i denna situation: En ung man och en ung kvinna söker anställning vid samma jobb. De har båda exakt samma utbildning och arbetslivserfarenhet. De ska utföra samma arbetsuppgifter. Likförbannat erbjuds mannen högre lön än kvinnan. Är det rättvist?
Citera
2010-03-24, 23:05
Medlem
skotittares avatar
Ok, grattis ts till att lyckats ha startat den mest puckade tråden någonsin! Idiot.
Citera
2010-03-24, 23:09
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Ok, grattis ts till att lyckats ha startat den mest puckade tråden någonsin! Idiot.

Feministiska män är rätt fula också tycker jag. Jobbigt att behöva leta fitta bland manshatare
Citera
2010-03-24, 23:10
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Feministiska män är rätt fula också tycker jag. Jobbigt att behöva leta fitta bland manshatare

Allt är ju subjektivt.
Citera
2010-03-24, 23:14
Medlem
Citat:

Ja, att kvinnor generellt sett har lägre lön kan bero på vissa faktorer, men säg mig det rättvisa i denna situation: En ung man och en ung kvinna söker anställning vid samma jobb. De har båda exakt samma utbildning och arbetslivserfarenhet. De ska utföra samma arbetsuppgifter. Likförbannat erbjuds mannen högre lön än kvinnan. Är det rättvist?

Fattar du inte att män och kvinnor är olika och är lämpade till olika saker därav oilka löner.Ständigt gnäller ni om obetydliga kronor mindre än ANDERS som beror på naturliga saker istället för att tänka på att det finns andra saker som familj som är ovärderliga.
Citera
2010-03-24, 23:14
Medlem
Jagharloggatins avatar
Citat:
Du har inte rätt i det du skriver faktiskt. Tro det eller ej, men det finns tjejer som verkligen är lesbiska och som lever i homosexuella förhållanden hela livet ut. Jag känner sådana, och tro mig, deras intresse för killar=noll. På samma vis som det finns killar som bara gillar killar och har tjejintresse=noll.

Däremot så finns det en hel hög med småtjejer som leker lesbiska för att det anses vara litet coolt och vilt. Men dessa tjejer är i en klass för sig.

Om du känner kvinnor som "levt med tjejer hela sitt liv ut" så måste du vara jävligt gammal eller så känner du bara pensionärer.

Mig lurar du inte. Det är naturligtvis så att du känner en och annan tjej som utger sig för att vara "lesbisk" och har utgett sig för att vara "lesbisk" under flera år.

Den bitande frågan är inte ifall en tjej är "lesbisk" eller inte, eftersom alla kvinnor är "lesbiska". Det intressanta är snarare Varför vissa kvinnor antar identiteten som "lesbisk" och andra gör det inte? Och varför vissa tjejer byter läggning när de tröttnat på vara "lesbiska" eller "plötsligt kommer på att de är lesbiska"?
Citera
2010-03-24, 23:15
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Allt är ju subjektivt.

Nej allt är inte subjektivt. Den generella feministen är jävligt ful. Ful enligt normen, dvs majoriteten av alla killar tycker att dom är fula.
Citera
2010-03-24, 23:21
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin
Om du känner kvinnor som "levt med tjejer hela sitt liv ut" så måste du vara jävligt gammal eller så känner du bara pensionärer.

Mig lurar du inte. Det är naturligtvis så att du känner en och annan tjej som utger sig för att vara "lesbisk" och har utgett sig för att vara "lesbisk" under flera år.

Den bitande frågan är inte ifall en tjej är "lesbisk" eller inte, eftersom alla kvinnor är "lesbiska". Det intressanta är snarare Varför vissa kvinnor antar identiteten som "lesbisk" och andra gör det inte? Och varför vissa tjejer byter läggning när de tröttnat på vara "lesbiska" eller "plötsligt kommer på att de är lesbiska"?

Jag är inte jävligt gammal, men jag hängde runt mycket i gayvärlden förr i tiden och efter den erfarenheten så kan jag säga att jag inte ger mycket för dina teorier. Har du själv haft umgänge i gaykretsar, eller baseras hela din teori på blondiner på klubb som gillar att låtsas vara lesbiska för att det är så "coolt"?

Och varför skulle inte kvinnor kunna vara homosexuella lika mycket som män? Jag får inte ihop detta...
Citera
2010-03-24, 23:21
Medlem
Citat:

Fattar du inte att män och kvinnor är olika och är lämpade till olika saker därav oilka löner.Ständigt gnäller ni om obetydliga kronor mindre än ANDERS som beror på naturliga ORSAKER istället för att tänka på att det finns andra saker i livet som familj(ovärderliga).Antingen väljer man jobb och skiter i familjen eller så nöjer man sig med lite mindre pengar.Kom ihåg att en kvinna som sköter om sin familj bidrar till samhällets hälsa(barnens psykiska ohälsa).
Citera
2010-03-24, 23:23
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avicenna
Fattar du inte att män och kvinnor är olika och är lämpade till olika saker därav oilka löner.Ständigt gnäller ni om obetydliga kronor mindre än ANDERS som beror på naturliga saker istället för att tänka på att det finns andra saker som familj som är ovärderliga.

Men om en man och kvinna har exakt samma kompetens och ska utföra samma arbetsuppgifter; varför ska de ha olika lön??
Citera
2010-03-24, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Nej allt är inte subjektivt. Den generella feministen är jävligt ful. Ful enligt normen, dvs majoriteten av alla killar tycker att dom är fula.

Ful är ett hårt ord. Men genomsnittet är helt säkert under normal iaf. Det skulle vara konstigt annars, eller rent av ologiskt eftersom vackra tjejer inte har lika stort behov av offermentalitet som mindre vackra - för att hävda sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in