2010-03-26, 00:17
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lafemmefatale
Du får ursäkta, läste huvudinlägget igen och märkte att det faktiskt frågades ifall feminister var fula just för att de är feminister.

Finner det dock befängt att man ska kunna beskriva en person, som ju uppenbarligen är vacker, som ful, bara för att man inte håller med om dennes åsikter. Men visst, det kanske blir så att personens utseende plötsligt ändras i ens huvud och man börjar föreställa sig hopväxta ögonbryn, benhår och mustasch etc.

Tycker inte att det är speciellt konstigt alls. Det motsatta att man tycker någon man älskar blir finare, är nog jäkligt vanligt. Jag ser det som naturligt.
Citera
2010-03-26, 00:20
Medlem
lafemmefatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Tycker inte att det är speciellt konstigt alls. Det motsatta att man tycker någon man älskar blir finare, är nog jäkligt vanligt. Jag ser det som naturligt.
Sen tror jag att många innerst inne kan finna en person attraherande eller vacker, men att de kanske inte uttalar det. Detta är till exempel kvinnor bra på att göra. De har väldigt svårt att erkänna att en kvinna som de kanske är ovän med är vacker (ifall hon nu är det).
Citera
2010-03-26, 00:27
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Sen tror jag att många innerst inne kan finna en person attraherande eller vacker, men att de kanske inte uttalar det. Detta är till exempel kvinnor bra på att göra. De har väldigt svårt att erkänna att en kvinna som de kanske är ovän med är vacker (ifall hon nu är det).

Jag är övertygad om att övertygade radikala feminister är oerhört mycket fulare än den genomsnittliga svenskan.
Citera
2010-03-26, 00:32
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad du menar TS.

Verkar som om er bild av feminister är såna som varken duschar, rakar eller sminkar sig, bär tantiga kläder och allt detta för att endast vara rebelliska och inte locka till sig män. Det är mycket märkligt då min bild av en feminist är helt annorlunda. Jag tänker mig en modern kvinna som klär sig kvinnligt men anständigt, vaxar ben och skrev samt fixar naglarna varje månad och är allmänt vacker bara. På detta är hon vältalig, respektfull och bestämd.
Hm, Göran Persson är feminist. Jag är inte riktigt säker på att det där stämmer på honom.

Fö är en feminist en person som tänker så här:
- Ööö barnbidraget utgår till kvinnan enligt lag oavsett om barnet bor på heltid hos pappan.
- Ööö då har kvinnan en nackdel
- Ööö således blir jag feminist.
Citera
2010-03-26, 00:36
Medlem
CaskRatlinss avatar
Känner en hel del snygga feminister...
Citera
2010-03-26, 00:37
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Hm, Göran Persson är feminist. Jag är inte riktigt säker på att det där stämmer på honom.

Fö är en feminist en person som tänker så här:
- Ööö barnbidraget utgår till kvinnan enligt lag oavsett om barnet bor på heltid hos pappan.
- Ööö då har kvinnan en nackdel
- Ööö således blir jag feminist.

Göran persson är inte feminist. Han är däremot en populist.
Citera
2010-03-26, 00:39
Medlem
OM de nu är söta i ansiktet har de nästan alltid väldigt små nästan icke-existerande bröst har jag tänkt på också.
Citera
2010-03-26, 00:59
Medlem
lafemmefatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Jag är övertygad om att övertygade radikala feminister är oerhört mycket fulare än den genomsnittliga svenskan.
OK. Det är sen också vanligt att fjortisar och andra WT-brudar hatar feminister (utan att veta varför) och dessa finner jag inte speciellt attraktiva.
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Ja det kan du i och för sig ha rätt i. Jag vet inte, har bara träffat två manliga feminister och de har varit varken fula eller snygga.
Citera
2010-03-26, 01:01
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
OK. Det är sen också vanligt att fjortisar och andra WT-brudar hatar feminister (utan att veta varför) och dessa finner jag inte speciellt attraktiva.

Hata feminister kan man göra utifrån en hel del olika punkter. Men jaha?
Citera
2010-03-26, 02:16
Medlem
feminist = lesbisk.. dom försöker se ut som killar.. och killar är fula..
Citera
2010-03-26, 03:03
Medlem
Kent_Milles avatar
snygga feminister är inte feminister.
Citera
2010-03-26, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Själv skulle jag aldrig påstå att alla (bokstavligen) feminister är fula (t ex för att jag råkar veta att det inte är så, av egen erfarenhet). Om vi däremot slumpmässigt plockade 1000 icke-uttalade feminister och 1000 radikalfeminister och medelst blindtest bad ett statistiskt signifikant antal män "betygsätta" de 2000 kvinnornas utseende, är jag ganska säker på att feministpopulationen skulle få ett lägre snittbetyg. Du behöver inte hålla med om det, och det är helt ok, men då förstår vi i alla fall varandra - förhoppningsvis.

Det vore intressant!

Sen borde man ta dessa 2000 brudar och göra en andra utvärdering av detta statistiskt signifikant antal män som fick betygsätta samma 2000 brudars utseende - fast utan smink och hårstyling och i likadana kläder.
Skulle snittbetyget vara lika lågt för feministpopulationen skulle det ge visst stöd för tesen om att feminister ofta blivit feminister pga bitterhet och avundsjuka.
Skulle snittbetygen plötsligt blivit ganska lika skulle det ge mer stöd åt den motsatta tesen - att feminister oftare nedprioriterar normativ utseendemässig bekräftelse.

Ännu intressantare vore att se vilka som skulle våga bedriva sådan forskning... Och vilken reaktion blotta existensen av sådan forskning skulle få. Herregud vilket ramaskri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in