Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Själv skulle jag aldrig påstå att alla (bokstavligen) feminister är fula (t ex för att jag råkar veta att det inte är så, av egen erfarenhet). Om vi däremot slumpmässigt plockade 1000 icke-uttalade feminister och 1000 radikalfeminister och medelst blindtest bad ett statistiskt signifikant antal män "betygsätta" de 2000 kvinnornas utseende, är jag ganska säker på att feministpopulationen skulle få ett lägre snittbetyg. Du behöver inte hålla med om det, och det är helt ok, men då förstår vi i alla fall varandra - förhoppningsvis.
Det vore intressant!
Sen borde man ta dessa 2000 brudar och göra en andra utvärdering av detta statistiskt signifikant antal män som fick betygsätta samma 2000 brudars utseende - fast utan smink och hårstyling och i likadana kläder.
Skulle snittbetyget vara lika lågt för feministpopulationen skulle det ge visst stöd för tesen om att feminister ofta blivit feminister pga bitterhet och avundsjuka.
Skulle snittbetygen plötsligt blivit ganska lika skulle det ge mer stöd åt den motsatta tesen - att feminister oftare nedprioriterar normativ utseendemässig bekräftelse.
Ännu intressantare vore att se vilka som skulle våga bedriva sådan forskning... Och vilken reaktion blotta existensen av sådan forskning skulle få. Herregud vilket ramaskri!