2010-03-25, 21:17
Medlem
ischs avatar
Att inte vara feminist i sådan mening att det skall vara samma rättigheter oavsett kön känns för mig hyfsat overkligt. Vill man dock vrida det till och börja prata om kvoteringar och skit under en feministiskt flagg så kan man gott ha en spark i skrevet.

Att blanda in något sådant trivialt som utseende i det hela är ju verkligen att lägga ribban extremt lång diskussionsmässigt vilket iofs syns tråden igenom. Känns som att det finns någon generell tro att alla feminister är militanta butch flator. Snacka om inskränkt världssyn.
Citera
2010-03-25, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Att inte vara feminist i sådan mening att det skall vara samma rättigheter oavsett kön känns för mig hyfsat overkligt. Vill man dock vrida det till och börja prata om kvoteringar och skit under en feministiskt flagg så kan man gott ha en spark i skrevet.

Att blanda in något sådant trivialt som utseende i det hela är ju verkligen att lägga ribban extremt lång diskussionsmässigt vilket iofs syns tråden igenom. Känns som att det finns någon generell tro att alla feminister är militanta butch flator. Snacka om inskränkt världssyn.
Snacka om en sann världssyn för fula och ondskefulla häxor är vad de är.
Citera
2010-03-25, 23:15
Medlem
WERYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Alla vet ju att feminister är otroligt fula. Men varför är dom så fula?

För att du tror det

Citat:
Ursprungligen postat av isch

Bra sagt, det borde slå omkull all sån där trollning
Senast redigerad av WERY 2010-03-25 kl. 23:19.
Citera
2010-03-25, 23:33
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Snacka om en sann världssyn för fula och ondskefulla häxor är vad de är.

Hör gärna av dig när du är intresserad av att diskutera något på en seriös vuxen nivå.
Citera
2010-03-25, 23:46
Medlem
lafemmefatales avatar
Jag vet inte vad du menar TS.

Verkar som om er bild av feminister är såna som varken duschar, rakar eller sminkar sig, bär tantiga kläder och allt detta för att endast vara rebelliska och inte locka till sig män. Det är mycket märkligt då min bild av en feminist är helt annorlunda. Jag tänker mig en modern kvinna som klär sig kvinnligt men anständigt, vaxar ben och skrev samt fixar naglarna varje månad och är allmänt vacker bara. På detta är hon vältalig, respektfull och bestämd.
Citera
2010-03-25, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lafemmefatale

Verkar som om er bild av feminister är såna som varken duschar, rakar eller sminkar sig, bär tantiga kläder och allt detta för att endast vara rebelliska och inte locka till sig män. Det är mycket märkligt då min bild av en feminist är helt annorlunda. Jag tänker mig en modern kvinna som klär sig kvinnligt men anständigt, vaxar ben och skrev samt fixar naglarna varje månad och är allmänt vacker bara. På detta är hon vältalig, respektfull och bestämd.

Det låter som att du blandar ihop feminist med feminin.
Citera
2010-03-25, 23:52
Medlem
thefisks avatar
Citat:

En persons åsikter kan få densamma att genast bli direkt oattraktiv. Så alla dom sakerna som du radar upp, behöver inte spela någon som helst roll i slutändan ändå.
Därför kan jag per automatik ge alla feminister epitetet ful.

Vilket gör att TS båda alternativ kan stämma in enligt mig.
Citera
2010-03-25, 23:57
Medlem
lafemmefatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Det låter som att du blandar ihop feminist med feminin.
Skulle inte säga att jag blandar ihop något faktiskt. Jag själv och de flesta av mina väninnor är feminister (inte BH-brännande sådana) och stämmer bra in på beskrivningen. Har dessutom varit på ett par föreläsningar för feminister och alla har varit moderna vältaliga kvinnor.

Skulle vilja veta var er bild kommer ifrån. Bara Gudrun Schyman eller? Jag menar, det är ju svårt att hålla sig fräsch när man är så gammal som hon är, men hon var ju faktiskt väldigt vacker som ung. Skulle inte tro att hon hade några större problem med karlarna och att det var den utlösande faktorn till att hon blev feminist.
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
En persons åsikter kan få densamma att genast bli direkt oattraktiv. Så alla dom sakerna som du radar upp, behöver inte spela någon som helst roll i slutändan ändå.

Ja, men nu menade nog TS varför feminister är så fysiskt fula. Vilka egenskaper du anser gör en människa ful är ointressant.
Senast redigerad av lafemmefatale 2010-03-25 kl. 23:59.
Citera
2010-03-26, 00:00
Medlem
ischs avatar
Citat:

och då är vi tillbaka till att definiera några utgångspunkter för att kunna nås i någon form av sansad och balanserad diskussion med lika förutsättningar tex. vad som menas med feminister samt vad som ligger med när man benämner någon som ful. Skall det bara vara det fysiska dragen eller som du säger, även det underliggande faktorerna.

Då vi aldrig kommer att kunna enas om något sådant då folk överlag här enbart vill slänga ur sig en 'tuff' oneliner baserat på okunskap/ointresse. Det även det som gör ett hyfsat intressant ämne ytligt och extremt förutsägbart.
Senast redigerad av isch 2010-03-26 kl. 00:09.
Citera
2010-03-26, 00:05
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Skulle inte säga att jag blandar ihop något faktiskt. Jag själv och de flesta av mina väninnor är feminister (inte BH-brännande sådana) och stämmer bra in på beskrivningen. Har dessutom varit på ett par föreläsningar för feminister och alla har varit moderna vältaliga kvinnor.

Skulle vilja veta var er bild kommer ifrån. Bara Gudrun Schyman eller? Jag menar, det är ju svårt att hålla sig fräsch när man är så gammal som hon är, men hon var ju faktiskt väldigt vacker som ung. Skulle inte tro att hon hade några större problem med karlarna och att det var den utlösande faktorn till att hon blev feminist.

Ja, men nu menade nog TS varför feminister är så fysiskt fula. Vilka egenskaper du anser gör en människa ful är ointressant.

Det får du givetvis tycka. Men mitt svar hör ändå hemma i tråden och svarar även på TS frågeställning.

För precis som herrn här ovan har skrivit, så handlar det om hur man definerar ful osv.
TS frågeställning är ställd på ett ganska öppet sätt och jag ger min syn på det hela. Inga konstigheter.

Och det är inte du som sätter upp reglerna i någon annans tråd.
Citera
2010-03-26, 00:10
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Heja på 503! Du har sett snygga feminister, eller hur? Du menar förstås Tiina Rosenberg och Gudrun Schyman.

Nej inte just de två, men om du någonsin vågar dig på att ta dig ut i verkligheten så skulle du nog också se att det finns gott om feminister som ser ut som vilka tjejer som helst.
Citera
2010-03-26, 00:15
Medlem
lafemmefatales avatar
Citat:
Det får du givetvis tycka. Men mitt svar hör ändå hemma i tråden och svarar även på TS frågeställning.

För precis som herrn här ovan har skrivit, så handlar det om hur man definerar ful osv.
TS frågeställning är ställd på ett ganska öppet sätt och jag ger min syn på det hela. Inga konstigheter.

Och det är inte du som sätter upp reglerna i någon annans tråd.
Du får ursäkta, läste huvudinlägget igen och märkte att det faktiskt frågades ifall feminister var fula just för att de är feminister.

Finner det dock befängt att man ska kunna beskriva en person, som ju uppenbarligen är vacker, som ful, bara för att man inte håller med om dennes åsikter. Men visst, det kanske blir så att personens utseende plötsligt ändras i ens huvud och man börjar föreställa sig hopväxta ögonbryn, benhår och mustasch etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in