Citat:
Ursprungligen postat av Deavile
Är du en aktiv feminist som går på demonstrationer,möten och liknande?
Eller du är den typen som kallar dig feminist bara för det är "inne" och du vill vara lite speciell?
Jag är ganska aktiv i och med att jag är med i ett ungdomsförbund där man tar upp bl a jämställdhetsfrågor. Jag är av den åsikten att man ska eftersträva ett så jämställt samhälle som möjligt, men menar absolut inte att män ska behandlas sämre för den sakens skull.
Att diskriminera män vore dessutom att kränka ideologin, som i sin rätta bemärkelse strävar efter jämställdhet mellan båda könen, dvs att varken det ena eller det andra ska diskrimineras.
Så ja, jag kallar mig feminist men måste medge att begreppet blivit nedsvärtat och utskämt av grupper som FI och uttalanden som "män är djur".