Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-23, 17:21
  #1
Medlem
krikkans avatar
Tjenare! Jag har fått en uppgift av min estetiskt val lärare ( går 3an gymnasiet) att vi ska hitta ett arbete som musik är viktigt i och det arbetet ska vara grundat ur vårat program.. Jag går teknikprogramemt och har lurat bra länge nu men kan inte komma på någonstans där musik används inom tekniska arbeten... Och med musik inom arbete menar jag typ gamlingar som får musik för att slappna av för t.ex omvårdnadsprogrammet... Någon som har nån snilleblixt?
Citera
2010-03-23, 19:49
  #2
Medlem
WestHammers avatar
Haha lastbilschaufförer som inte vill somna när de kör från Polen till Uppsala som inte vill somna lyssnar på musik
Citera
2010-03-23, 19:52
  #3
Medlem
krikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestHammer
Haha lastbilschaufförer som inte vill somna när de kör från Polen till Uppsala som inte vill somna lyssnar på musik

Lastbilschaufförer har väl inte så mycket med teknikprogrammet att göra? :P
Citera
2010-03-23, 19:58
  #4
Medlem
WestHammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krikkan
Lastbilschaufförer har väl inte så mycket med teknikprogrammet att göra? :P

Oj jag läste nog inte så noga som jag borde
Men då blev det svårare...
Du menar alltså till exempel någon sorts ingenjör på en speciell enhet som lyssnar ovanligt mycket på musik?
Citera
2010-03-23, 21:50
  #5
Medlem
krikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestHammer
Oj jag läste nog inte så noga som jag borde
Men då blev det svårare...
Du menar alltså till exempel någon sorts ingenjör på en speciell enhet som lyssnar ovanligt mycket på musik?

Nja, mera typ hissar brukar ju vara utrustade med musik för att lugna osv, och hissar tror jag räknas in till teknikprogrammet xd
Citera
2010-03-23, 22:04
  #6
Medlem
WestHammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krikkan
Nja, mera typ hissar brukar ju vara utrustade med musik för att lugna osv, och hissar tror jag räknas in till teknikprogrammet xd

Jag kommer inte på någonting själv, men jag försöker fundera i banorna kring motsatsen av vad hissmusik är.
Alltså peppande musik. Det borde väl finnas någonstans inom det tekniska?
Citera
2010-03-23, 22:05
  #7
Medlem
krikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestHammer
Jag kommer inte på någonting själv, men jag försöker fundera i banorna kring motsatsen av vad hissmusik är.
Alltså peppande musik. Det borde väl finnas någonstans inom det tekniska?

Ja, jag har skrivit lite inom tv spelsutveckling med peppande och stressande musik.
Citera
2010-03-23, 22:07
  #8
Medlem
WestHammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krikkan
Ja, jag har skrivit lite inom tv spelsutveckling med peppande och stressande musik.

Det var ju bra tänkt
De gamla Pokémonspelen på GameBoy till exempel.
När man möter en boss blir det ju plötsligt jävligt stressig musik till exempel
Citera
2010-03-23, 22:07
  #9
Medlem
krikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestHammer
Det var ju bra tänkt
De gamla Pokémonspelen på GameBoy till exempel.
När man möter en boss blir det ju plötsligt jävligt stressig musik till exempel

Haha ja precis :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback