Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-23, 08:55
  #1
Moderator
Gromguttens avatar
Enligt Jon Northug, som är både far och talesman, tycker Petter att det är før mycket ståhej. Han øverväger därfør att sluta efter nästa års OsloVM.

Citat:
Ursprungligen postat av Adressa
– Petter er uberegnelig. Vi har ikke diskutert det veldig inngående. Han skal holde på så lenge det er artig. Det kan være at Petter synes det er nok. Det er ikke sikkert at han fortsetter etter ski-VM neste år, sier John Northug.

Det ligger flere årsaker til at Petter Northug kan være ferdig som skiløper allerede i en alder av 25 år. En ting er det voldsomme oppstyret rundt ham. Northug er som en popstjerne å regne. Selv om det kan virke som om han trives med denne tilværelsen, forteller faren at det egentlig ikke er et slikt liv Petter Northug vil ha.

Vil ha fred og ro
– Han vil ha fred. Når han er ferdig med langrenn skal han bort fra dette livet. Han ønsker ikke oppmerksomhet, sier managerfaren.

Et annet moment er at livet som verdens beste langrennsløper tar på fysisk.

– Han er fysisk utslitt. Petter merker kjøret. Jeg ser det på ansiktstrekkene hans. Jeg ser det styret som er rundt ham. Det er noe med hvor lenge du orker å ha det slik. Petter vil egentlig ha det annerledes. Han blir lei, sier John Northug.

Ja, han saknar nog inte alternativ.

Citat:
John Northug bekrefter at sønnen har fått tilbud som vil gi ham nye utfordringer den dagen han gir seg med langrenn.

– Det dreier seg om helt andre ting enn langrenn. Han må kanskje begynne litt smått.

http://www.adressa.no/sport/langrenn/article1461180.ece

Vad tror ni, finns det en risk att han ger sig eller är det bara ett utslag av en lång säsong?
__________________
Senast redigerad av Gromgutten 2010-03-23 kl. 09:42.
Citera
2010-03-23, 09:29
  #2
Medlem
InnocentWar1s avatar
"Nordtug" kanske slutar, men Northug fortsätter.
Citera
2010-03-23, 09:43
  #3
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentWar1
"Nordtug" kanske slutar, men Northug fortsätter.

En liten luring där, men nu har jag rättat min tankelapsus.
Citera
2010-03-23, 10:18
  #4
Medlem
cyberkalles avatar
Det där tror jag inte ett dugg på, han är en tävlingsmänniska med en enorm vinnarskalle och så länge han finns med i toppen tror jag att han kommer fortsätta.
Citera
2010-03-23, 15:23
  #5
Avstängd
Bulletpr00fs avatar
Ja, som ni kanske märkt så har Petter gått ut och dementerat det hela med ett skrifltigt uttalande till norska skidförbundet.
http://www.skiforbundet.no/Nyheter/2...etter2013.aspx

Jag kan förstå om Petter är riktigt less på uppmärksamheten och att det blir overload. Det är nog rejält psykisk påfrestande med så mycket mediakarusell och uppmärksamhet för honom. Han var förmodligen helt slut efter att ha kommit hem från världscupavlslutningen i Falun och pappa Northug sa det för att hålla medierna borta eller åtminstone klargöra att enough is enough och att sonen behöver vila och vara ifred ett tag. En kille med Northugs vinnarskalle och talang lägger knappast ner nu...
Citera
2010-03-23, 15:45
  #6
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletpr00f
Ja, som ni kanske märkt så har Petter gått ut och dementerat det hela med ett skrifltigt uttalande till norska skidförbundet.
http://www.skiforbundet.no/Nyheter/2...etter2013.aspx

Jag kan förstå om Petter är riktigt less på uppmärksamheten och att det blir overload. Det är nog rejält psykisk påfrestande med så mycket mediakarusell och uppmärksamhet för honom. Han var förmodligen helt slut efter att ha kommit hem från världscupavlslutningen i Falun och pappa Northug sa det för att hålla medierna borta eller åtminstone klargöra att enough is enough och att sonen behöver vila och vara ifred ett tag. En kille med Northugs vinnarskalle och talang lägger knappast ner nu...

"Intressant" mediataktik från papsen, ett sådant uttalande garanterar ju närmast ett extremt pådrag från desamma medier som Petter ønskade distans från.
Citera
2010-03-23, 15:51
  #7
Avstängd
Bulletpr00fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
"Intressant" mediataktik från papsen, ett sådant uttalande garanterar ju närmast ett extremt pådrag från desamma medier som Petter ønskade distans från.

Ja.. det är lite konstigt. Blir ju bakvänt eftersom det här skapar ordentlig media. Kan ju även vara en misstolkning från mediernas sida. Har svårt tänka mig att pappa Northug sa att sonen faktiskt ska sluta, snarare att allt handlar om motivation/framgång och att ingenting är säkert. Petter själv har inte kommenterat det hela annat än till skidförbundet själv tror jag, så han gör sig nog ganska onåelig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback