2010-03-19, 20:23
  #121
Medlem
Mjaumjaumjaus avatar
Idiot! Beatrice Ask är en skam för Sverige!
Det här är bara en i raden av alla puckade uttalande som har gjorts av denna kvinna. Och just sexköpslagen är hennes specialitet. Hade Ask själv fått lagstifta som hon ville skulle säkert könsligt umgänge överhuvudtaget människor emellan förbjudas.
Citera
2010-03-19, 20:27
  #122
Medlem
jumpcuts avatar
Hur var det nu nazisterna gjorde? Just ja, de hängde ut folk som inte passade in i normen genom att tvinga dem att bära olika märken...

Skulle det här ens nästan tas upp på högre nivå så kommer jag börja skicka all min post i lila kuvert och uppmanar alla andra att göra samma sak. Eller kanske nöja sig med att skicka lila kuvert till de som tycker att det är en bra idé?

Vi kanske kan spraymåla alla ekobrottslingars bilar och skriva "brottsling" på sidan, vad säger ni?

Kanske ska alla som har herpes tatueras i pannan så att smittan inte sprids?
Citera
2010-03-19, 20:29
  #123
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CitySoundtrack
Självklart kan du inte dömas för sex med din flickvän.
Bara en tidsfråga
Citera
2010-03-19, 20:30
  #124
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gverra
Nu tycker jag verkligen att Asks förslag är efterblivet, men hela den här idén om att prositutionens baksidor (människohandel, slaveri, etc) skulle försvinna om man legaliserade det är lite i överkant.
Det finns ingen som påstår att det inte finns en mörkare sida av det hela, men med en legalisering och kontroll av de aktiva blir det en något tydligare skillnad mellan de som vill och de som tvingas sälja sex. Skulle man då göra det olagligt att köpa sex utanför tillåtna platser (jämför med coffeeshops i Nederländerna) skulle jag inte ha någonting emot det.
Citera
2010-03-19, 20:31
  #125
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Bara en tidsfråga
Det finns inga hinder för din flickvän att säga att du våldtagit henne och få dig dömd för det, det är alltså ingen tidsfråga...
Citera
2010-03-19, 20:33
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det finns ingen som påstår att det inte finns en mörkare sida av det hela, men med en legalisering och kontroll av de aktiva blir det en något tydligare skillnad mellan de som vill och de som tvingas sälja sex. Skulle man då göra det olagligt att köpa sex utanför tillåtna platser (jämför med coffeeshops i Nederländerna) skulle jag inte ha någonting emot det.
Nederländerna är nog inte ett jättebra exempel vad gäller någonting överhuvudtaget, rätt mycket misär där, men om (och jag är inte för legalisering av prostitution men det kanske famgick) man skulle pröva sig på något så verkar Tyskland vara ett något föredömligare land.
Citera
2010-03-19, 20:35
  #127
Medlem
ttamizs avatar
Bea är ju en stor förbannad skam för Sverige. Jag gillar Rienfeldt men om han inte skickar iväg kärringen illa kvickt så är han glömd för mig. Vi snackar JUSTITIEMINISTER som verkar ha en egen agenda. HELT SJUKT - dessutom om man betänker vilka sexköparna är i huvudsak. Handikappade, No-good-lookers, Sex-missbrukare. I min värld tror jag att merparten av köparna är i mentalt/moraliskt underläge jämfört med horan som tar betalt.

Tragik att vi har en JM som uttrycker sig så här när det inte ens är ett brot i grannländerna.

Fredrik - Agera Nu ! - annars smittar det över på dig.
Citera
2010-03-19, 20:38
  #128
Bannlyst
Ska misstänkta sexförbrytares familjer få veta?
-Ja, de ska skämmas
-Nej, det är moralpanik

rösta nu:
http://svt.se/2.22620/1.1933881/ask_vill_att_sexkopare_ska_skammas
Citera
2010-03-19, 20:38
  #129
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det finns inga hinder för din flickvän att säga att du våldtagit henne och få dig dömd för det, det är alltså ingen tidsfråga...
Hehe. Kanske det kanske
Citera
2010-03-19, 20:48
  #130
Medlem
MildaHimmels avatar
Det är väl helt ointressant att diskutera hur hemskt prostitution är eller inte är. Detta handlar ju om att den dumma subban vill införa skamstraff som om vi levde på jävla medeltiden. Snatteri, sexköp, folkmord... skitsamma. Kärringen är helt rökt i huvet och seriöst farlig att ha som minister i ett civiliserat land. Jag hatar att jag gång på gång ska behöva skämmas över hur jag röstade...
Citera
2010-03-19, 20:52
  #131
Medlem
valleros avatar
Detta är visserligen ett privat inlägg på ett seminarium, inte ett politiskt uttalande som landets justitieminister. Likförbannat visar det på en politisk fingertoppskänsla som är lika med noll (eller snarare på den negativa skalan).
Hon är ett stolpskott!
Citera
2010-03-19, 20:53
  #132
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gverra
Nederländerna är nog inte ett jättebra exempel vad gäller någonting överhuvudtaget, rätt mycket misär där, men om (och jag är inte för legalisering av prostitution men det kanske famgick) man skulle pröva sig på något så verkar Tyskland vara ett något föredömligare land.
Jag menade mer företeelsen att det är lagligt att sälja gräs i coffeeshops men inte på gatan, och att det var lite samma sak som jag skulle kunna tänka mig i Sverige. Okej på kontrollerade bordeller, olagligt på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in