Citat:
Ursprungligen postat av proxy90
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6807364.ab
Beatrice Ask vill alltså att vi ska skicka ut lila brev till misstänkta sexköpares familjer och på så sätt hänga ut dom. Att man är oskyldig tills motsatsen bevisats finns alltså inte enligt henne. Vad tycker ni, är detta helt fullkomligt idiotiskt eller finns det de som håller med henne?
Häng ut dem!
I går ville Beatrice Ask skicka ut lila kuvert till sexköpares familjer. I dag har hon ändrat sig om färgen men vill fortfarande att anhöriga ska få veta.
– Jag tror att det är effektivare än ett par års fängelse, säger hon
På ett seminarium om prostitution i går, torsdag, presenterade justitieminister Beatrice Ask (M) en ny idé: Hon ville hänga ut sexköparna, genom att skicka hem lila kuvert i deras brevlådor.
Häng ut dem
”Jag vill skicka grälla kuvert till sexköparna, för jag tror att det värsta som kan hända en sexköpare är att någon i omgivningen ska få reda på vad de gjort, frun eller grannen (..) Vi borde ha gredelina kuvert, det ska vara tydligt, du är misstänkt för att vara ute och köpt sex”, sade Beatrice Ask under seminariet.
I dag ångrar hon sig om färgvalet, men står fast vid att brottsmisstanken ska rapporteras till familjen.
– Jag försökte uttrycka att jag vill att det ska märkas när man har blivit tagen för sånt här, jag insåg att det var lite dumt med färgen men poängen är att det skulle vara tydligt. Rent praktiskt kanske man inte kan ha färgade kuvert men vi måste visa vilka de är och låta människor i deras omgivning få veta, säger Ask till Aftonbladet.
I går ville Beatrice Ask skicka ut lila kuvert till sexköpares familjer. I dag har hon ändrat sig om färgen men vill fortfarande att anhöriga ska få veta.
– Jag tror att det är effektivare än ett par års fängelse, säger hon
På ett seminarium om prostitution i går, torsdag, presenterade justitieminister Beatrice Ask (M) en ny idé: Hon ville hänga ut sexköparna, genom att skicka hem lila kuvert i deras brevlådor.
Häng ut dem
”Jag vill skicka grälla kuvert till sexköparna, för jag tror att det värsta som kan hända en sexköpare är att någon i omgivningen ska få reda på vad de gjort, frun eller grannen (..) Vi borde ha gredelina kuvert, det ska vara tydligt, du är misstänkt för att vara ute och köpt sex”, sade Beatrice Ask under seminariet.
I dag ångrar hon sig om färgvalet, men står fast vid att brottsmisstanken ska rapporteras till familjen.
– Jag försökte uttrycka att jag vill att det ska märkas när man har blivit tagen för sånt här, jag insåg att det var lite dumt med färgen men poängen är att det skulle vara tydligt. Rent praktiskt kanske man inte kan ha färgade kuvert men vi måste visa vilka de är och låta människor i deras omgivning få veta, säger Ask till Aftonbladet.
Beatrice Ask vill alltså att vi ska skicka ut lila brev till misstänkta sexköpares familjer och på så sätt hänga ut dom. Att man är oskyldig tills motsatsen bevisats finns alltså inte enligt henne. Vad tycker ni, är detta helt fullkomligt idiotiskt eller finns det de som håller med henne?
Detta går emot i princip allt demokratin står för i Lag&Rätt. Man är oskyldig tills motsatsen bevisats.
Hon anser väl att alla män är opålitliga sexmissbrukare!!
