Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-19, 13:57
  #1
Medlem
Justitieministern tycker att fängelse är ett för lindrigt straff för sexköpare. Nu vill hon istället att man ska låta fru och grannar få reda på när någon är MISSTÄNKT för sexköp. Jag tycker personligen det låter väldigt konstigt, att en justitieminister vill hänga ut människor som inte har blivit åtalade för brotten. Vad tycker ni om detta förslag? Är det försvarbart att göra det?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle6806834.ab
Citera
2010-03-19, 14:00
  #2
Medlem
proxy90s avatar
Beatrice Ask vill hänga ut sexköpare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6807364.ab




Beatrice Ask vill alltså att vi ska skicka ut lila brev till misstänkta sexköpares familjer och på så sätt hänga ut dom. Att man är oskyldig tills motsatsen bevisats finns alltså inte enligt henne. Vad tycker ni, är detta helt fullkomligt idiotiskt eller finns det de som håller med henne?
Citera
2010-03-19, 14:04
  #3
Medlem
FattigaShejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunnySunday
Justitieministern tycker att fängelse är ett för lindrigt straff för sexköpare. Nu vill hon istället att man ska låta fru och grannar få reda på när någon är MISSTÄNKT för sexköp. Jag tycker personligen det låter väldigt konstigt, att en justitieminister vill hänga ut människor som inte har blivit åtalade för brotten. Vad tycker ni om detta förslag? Är det försvarbart att göra det?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle6806834.ab

Hon verkar rätt efterbliven.. Men men.. Vilken politiker är inte det?
__________________
Senast redigerad av FattigaShejken 2010-03-19 kl. 14:09.
Citera
2010-03-19, 14:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunnySunday
Justitieministern tycker att fängelse är ett för lindrigt straff för sexköpare. Nu vill hon istället att man ska låta fru och grannar få reda på när någon är MISSTÄNKT för sexköp. Jag tycker personligen det låter väldigt konstigt, att en justitieminister vill hänga ut människor som inte har blivit åtalade för brotten. Vad tycker ni om detta förslag? Är det försvarbart att göra det?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle6806834.ab
Indeed, helt otroligt efterblivet.
Citera
2010-03-19, 14:12
  #5
Medlem
Carlo.Gambinos avatar
Vi alla vet att Beatrice Ask vill göra detta för att kunna åka ner till Afrika i tystnad och bli påsatt av 12 svarta blånegrer. Ganska smart faktiskt, varenda tomte här i Sverige är upptagen med att prata om grannen som haft en mysig lördagskväll med Svetlana för att frugan har blivit för tråkig i sängen. Vem fan ska då komma och tänka på att Beatrice åkt ner till Gambia och blivit ett sprutluder. Hon kommer självfallet hem med AIDS och tycker att nu ska alla i Sverige också ha AIDS för att alla människor ska vara jämlika!!! Förutom när hon vill hänga ut folk som köper sex till folk som vill sälja sex

Det kommer kära vänner, Beatrice Ask har precis öppnats
Citera
2010-03-19, 14:15
  #6
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Men om ett barn öppnar brevet?

– Det är nog lika bra att dottern får veta vilken typ hon har till far. Man måste tänka på att inte skydda fel faktor. Om det är en dotter som blivit utsatt för övergrepp av sin far kanske brevet ger henne mod att berätta.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6807364.ab

Efterblivet var ordet. Låter som ett förslag som ligger rätt nära skampålen på straffskalan, ett steg tillbaka mot medeltiden. Varför inte bara släpa ut en misstänk sexköpare på gatan och stena ihjäl honom direkt?

Sedan så undrar jag i min stillhet varför man stoppar vid just misstänkta sexköpare. Vad sägs om rosa kuvert till misstänkta skattefifflare, snorgröna till misstänkta TV-licenssmitare, bäbisblåa till misstänkta pedofiler...

Ask är en jävla idiot.
Citera
2010-03-19, 14:19
  #7
Medlem
Independences avatar
Helt utmärkt förslag, finns en del jag har lust att skicka ett tomt färggrant kuvert till.... vilken färg blev det?
Citera
2010-03-19, 14:20
  #8
Medlem
LYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunnySunday
Justitieministern tycker att fängelse är ett för lindrigt straff för sexköpare. Nu vill hon istället att man ska låta fru och grannar få reda på när någon är MISSTÄNKT för sexköp. Jag tycker personligen det låter väldigt konstigt, att en justitieminister vill hänga ut människor som inte har blivit åtalade för brotten. Vad tycker ni om detta förslag? Är det försvarbart att göra det?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle6806834.ab


Nu var ju detta ett seminarie där Ask tillkännagav vad hennes åsikt va, inget som det kommer lagstiftas om. Och i klippet som du länkade till så konstaterar hon att offentlig uthängning skulle få större effekter än fängelsestraff, vilket jag antar att många kan skriva under på.

För att återgå till "förslaget". jag gillar det inte alls då det motverkar målet med straff, att få in de kriminella i samhället igen. Så nej det är inte försvarsbart.
Citera
2010-03-19, 14:20
  #9
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunnySunday
Justitieministern tycker att fängelse är ett för lindrigt straff för sexköpare. Nu vill hon istället att man ska låta fru och grannar få reda på när någon är MISSTÄNKT för sexköp. Jag tycker personligen det låter väldigt konstigt, att en justitieminister vill hänga ut människor som inte har blivit åtalade för brotten. Vad tycker ni om detta förslag? Är det försvarbart att göra det?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle6806834.ab
Varför skulle grannarna få reda på detta? Räknar Ask med att brevbäraren lägger posten i fel brevlåda?
Det skulle iofs bara resultera i att en enda granne fick denna information, så det gäller väl att brevbäraren lägger det i skvallerkärringens låda då ...

Eller kanske man då till slut återgår till gamla metoder, ritar kors på dörren eller målar väggen med blod.
Citera
2010-03-19, 14:20
  #10
Medlem
Jesus.Savess avatar
För det lär ju inte märkas att man sitter ett par år i fängelse. Kör den runt Jul , pappa ska bara ut å köpa tidningen...kommer hem 3 år senare. Varför bara begränsa sig till sexköpare?

Nää, skicka ett lila kuvert till Beatrice med en sån här
Citera
2010-03-19, 14:21
  #11
Avstängd
Det är så pass allvarligt medeltida förslag att jag faktiskt inte tycker hon kan behålla sitt jobb längre. Ut med häxan. Snacka om intrång i den personliga integriteten. Var är alla motsåndare till video övervakning där de hävdar intrång i den personliga integriteten? Vad är då det här? Medeltida Sverige säger jag bara.
Citera
2010-03-19, 14:30
  #12
Medlem
Den korkade dvärgen från Sveg är vårt lands justitieminister...

Kan än en gång konstatera att Den Korkade Dvärgen Från Sveg gjort bort sig igen. Faktum är att jag för ett kort ögonblick trodde det var ett aprilskämt när jag läste svaret på frågan om det inte kan drabba en misstänkts barn: "– Det är nog lika bra att dottern får veta vilken typ hon har till far.". Snälla Beatrice, vad har dina rådgivare sagt till dig om faran med när du tänker själv?

Min fråga är om Asks man nyligen tagits med brallorna nere?

Jag tror att sådana här idiotiska idéer får man om man om man som Ask är en simpel dagisfröken som har barn med en bilmek från Sveg. Ask är ett skämt som justitieminister och varje gång jag ser henne skutta runt med sina dvärgben så tänker jag "herregud, där går Sveriges justitieminister, högsta hönset för justitiedepartementet". Well gott folk, vi har de politiker vi förtjänar.

Nu väntar jag bara på att juristerna på justititedepartementet tar mod till sig och långsamt och tydligt förklarar för den smått efterblivna dvärgen varför det strider mot rättstaten, moral och hederlighet att offentligen peka ut folk som misstänkts för brott som bara ger dagsböter som brottslingar.
__________________
Senast redigerad av Radiobil 2010-03-19 kl. 14:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback