Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-19, 12:28
  #1
Medlem
RocknRollPussys avatar
Man tänker sig ju tolvslaget på nyårsafton och det smäller av över hela himlen, då brukar ja sitta inne.
Visst är väll fyverkerier kul men inte sådär galet roligt som alla verkar tycka?
tycker alla/du om fyverkerier?
Citera
2010-03-19, 12:39
  #2
Medlem
Syjuntas avatar
Det är den enda dagen om året där man faktiskt helt lagligt får "spränga" saker. Personligen tycker jag det är barnsligt roligt att göra det och jag njuter av explosionerna och ser det som det definitiva slutet på ett år. Skulle dessa fyrverkerier inte finnas så hade nog inte årets slut haft ett tydligt slut utan allt hade nog mest bara flutit på och varit tråkigt.
Citera
2010-03-19, 12:40
  #3
Medlem
TrannySveas avatar
Jag tycker det är en härlig känsla vid 12 slaget speciellt i en storstad det blir rejält.
Men för mina vovar som skakar av rädsla och matvägrar är det väldigt tråkigt att de ska vara många som smäller redan flera dagar innan och efter
Citera
2010-03-19, 12:41
  #4
Medlem
Springmasks avatar
Nej jag hatar skiten och har aldrig förstått tjusningen i att panga som en jävla snorunge varenda år Vill man se något vackert som låter illa så kan man titta ut när det åskar, hundra gånger bättre.
Citera
2010-03-19, 12:42
  #5
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springmask
Nej jag hatar skiten och har aldrig förstått tjusningen i att panga som en jävla snorunge varenda år Vill man se något vackert som låter illa så kan man titta ut när det åskar, hundra gånger bättre.
håller med..däremot tycker jag folk ska få smälla av sina grejjer varje nyår.
Citera
2010-03-19, 12:53
  #6
Medlem
Binnikemaskens avatar
Fyrverkerier i sig är det väl inget fel på, kan vara fint att se på och sådär, men jag anser att det borde vara förbjudet för privatpersoner att handha. Låt varje stad/kommun anordna ett stort fyrverkeri på tolvslaget så kan det vara bra sedan.

Att bo i ett betongghetto där det anses som stor humor att skjuta raketer/kasta smällare mot andra människor, mot hundar, mot balkonger/från balkonger några veckor före och efter nyår och liknande helger har inte direkt bidragit till att göra mig mer välvilligt inställd till det hela.
Kan väl tilläggas att jag har hund som måste drogas med diverse lugnande pga skotträdsla då veterinären ett år befarade att hon (hunden alltså, inte veterinären) riskerade hjärtattack.
Citera
2010-03-19, 12:56
  #7
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binnikemasken
Fyrverkerier i sig är det väl inget fel på, kan vara fint att se på och sådär, men jag anser att det borde vara förbjudet för privatpersoner att handha. Låt varje stad/kommun anordna ett stort fyrverkeri på tolvslaget så kan det vara bra sedan.

Att bo i ett betongghetto där det anses som stor humor att skjuta raketer/kasta smällare mot andra människor, mot hundar, mot balkonger/från balkonger några veckor före och efter nyår och liknande helger har inte direkt bidragit till att göra mig mer välvilligt inställd till det hela.
Kan väl tilläggas att jag har hund som måste drogas med diverse lugnande pga skotträdsla då veterinären ett år befarade att hon (hunden alltså, inte veterinären) riskerade hjärtattack.
skaffa en döv katt som vi.
Citera
2010-03-19, 13:28
  #8
Medlem
ksms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RocknRollPussy
skaffa en döv katt som vi.


Dom blir bara påkörda...




på nyår är fyrverkerier ett måste, på en måndag efter jobbet så passar de inte så bra. I mitt tycke.
Citera
2010-03-19, 13:29
  #9
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksm
Dom blir bara påkörda...




på nyår är fyrverkerier ett måste, på en måndag efter jobbet så passar de inte så bra. I mitt tycke.
ja man ska ju inte släppa ut dom!!!!?? lol.-.
jovisst ett måste men jag förstår inte det roliga med dom.
Citera
2010-03-19, 14:00
  #10
Medlem
Carlo.Gambinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RocknRollPussy
Man tänker sig ju tolvslaget på nyårsafton och det smäller av över hela himlen, då brukar ja sitta inne.
Visst är väll fyverkerier kul men inte sådär galet roligt som alla verkar tycka?
tycker alla/du om fyverkerier?

nej inte min stackars hund han darrar som bara den
Citera
2010-03-19, 14:01
  #11
Medlem
Syjuntas avatar
Smaken är som baken, och samma gäller med fyrverkeri/smällare.
Det är ganska svårt att förklara vad som är så bra med någonting för någon som absolut inte förstår vad den förklarande personen tycker är så roligt med det som förklaras. T.ex. som när folk diskuterar huruvida vilken sport som är bäst och därför roligast. Tennisspelaren säger ju såklart att tennis är bäst fast badmintonspelaren säger ju badminton. Nu kan ju det här vara ett väldigt trubbigt och kasst exempel men för mig så fungerar det ganska bra. Hur som helst så för att förstå vad som är så roligt med någonting måste man försöka att sätta sig in i det hela och kanske testa det själv i lite större utsträckning. Så för att försöka förstå det hela så kan du ju alltid köpa dig diverse smällare och raketer till nästa nyår. Sen är det bara att leka lite och om det inte är något för dig så, ja då är det ingenting som du tycker är roligt helt enkelt. Slutklämmen i mitt förmodligen oerhört förvirrande inlägg är första meningen i samma inlägg.
Citera
2010-03-19, 14:42
  #12
Medlem
Krippa1891s avatar
Ni som inte gillar fyrverkerier kan ju då stanna in och kolla på tv vid 12 slaget om det är så!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback