Jag har undrat under en längre tid vad som är bäst att äta efter ett styrketräningspass i syfte om att bygga muskler. Jag har och kommer inte använda proteinpulver eller liknande tillsatser så jag undrar vad jag kan äta istället som innehåller naturligt protein som jag kan äta innan en riktig måltid. En ersättare för proteindrinken så att säga.
Jag har undrat under en längre tid vad som är bäst att äta efter ett styrketräningspass i syfte om att bygga muskler. Jag har och kommer inte använda proteinpulver eller liknande tillsatser så jag undrar vad jag kan äta istället som innehåller naturligt protein som jag kan äta innan en riktig måltid. En ersättare för proteindrinken så att säga.
Jag är rätt förtjust i stekta ägg och bacon. Finns förstås massor av annat. Ost är nog underskattat. Finns tusen varianter på fisk; jag gillar lax och plattfisk. Kyckling och tonfisk börjar däremot kännas överskattat om man är inne på sjätte året. Många gillar Kesella och lightsaft. Harmburgare och andra köttfärsrätter är billigt och bra. Kanske låter mysko men det finns grillkorv som har bra protein.
3 st 150 grams hamburgare med 2 stekta ägg på varje, massor med ost och majodressing. Till detta rikligt med pommes frites och 1-2 liter röd mjölk! Sen kör du gärna liknande till frukost och lunch också, så ska du se att du bygger
Dricker du allt för mycket mjölk riskerar du att få benskörhet.
Ät bara vanlig mat med inslag av produkter med hög proteinhalt + hamna på ett kaloriöverskott så har du fixat biffen.
Vad fan gör proteinpulver onaturligt?
Är mjölk onaturligt för att bonden använt en maskin för att suga ut det ur kossan?
Bor du på en jävla bondgård eller är du bara jävligt fördomsfull ang. saker du inte har någon aning om?
ontopic hittade jag idag 150g feta ost (eller fårost kommer inte ihåg riktigt)
med 21g protein, nånting kolhydrater, 10g fett, ca 170 kcal / 100g - två för 30kr, kläm i dig en sån vetja.
Är mjölk onaturligt för att bonden använt en maskin för att suga ut det ur kossan?
Bor du på en jävla bondgård eller är du bara jävligt fördomsfull ang. saker du inte har någon aning om?
med 21g protein, nånting kolhydrater, 10g fett, ca 170 kcal / 100g - två för 30kr, kläm i dig en sån vetja.
NICE! Lite mycket salt kanske, men palla vara petig
3 st 150 grams hamburgare med 2 stekta ägg på varje, massor med ost och majodressing. Till detta rikligt med pommes frites och 1-2 liter röd mjölk! Sen kör du gärna liknande till frukost och lunch också, så ska du se att du bygger
+1
När jag kör långresor med bilen eller motorcykeln brukar jag stanna var tredje timme för att käka QP Cheese med extra bacon. Kan man tydligen inte föräta sig på. Går utmärkt att göra hemma direkt från nötfärs så klart. (Jag hoppar pommes frites, gillar inte dem).
Finns Euroshopper salladsost för en billig penning. Den är helt OK.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!