• 1
  • 2
2010-03-16, 18:04
Medlem
Jag har undrat under en längre tid vad som är bäst att äta efter ett styrketräningspass i syfte om att bygga muskler. Jag har och kommer inte använda proteinpulver eller liknande tillsatser så jag undrar vad jag kan äta istället som innehåller naturligt protein som jag kan äta innan en riktig måltid. En ersättare för proteindrinken så att säga.
Citera
2010-03-16, 18:10
Medlem
Thomaspunkts avatar
"naturligt". Men prova kött, mjölkprdukter eller något annat som innehåller protein.
Citera
2010-03-16, 18:16
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Kebabpizza med rödlök(Bengtzz)
Citera
2010-03-16, 18:21
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzooner
Jag har undrat under en längre tid vad som är bäst att äta efter ett styrketräningspass i syfte om att bygga muskler. Jag har och kommer inte använda proteinpulver eller liknande tillsatser så jag undrar vad jag kan äta istället som innehåller naturligt protein som jag kan äta innan en riktig måltid. En ersättare för proteindrinken så att säga.
Proteinpulver är mjölkprotein i pulverform...
Citera
2010-03-16, 19:25
Medlem
19801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzooner
Jag är rätt förtjust i stekta ägg och bacon. Finns förstås massor av annat. Ost är nog underskattat. Finns tusen varianter på fisk; jag gillar lax och plattfisk. Kyckling och tonfisk börjar däremot kännas överskattat om man är inne på sjätte året. Många gillar Kesella och lightsaft. Harmburgare och andra köttfärsrätter är billigt och bra. Kanske låter mysko men det finns grillkorv som har bra protein.
Citera
2010-03-16, 23:37
Medlem
Ramps avatar
3 st 150 grams hamburgare med 2 stekta ägg på varje, massor med ost och majodressing. Till detta rikligt med pommes frites och 1-2 liter röd mjölk! Sen kör du gärna liknande till frukost och lunch också, så ska du se att du bygger
Citera
2010-03-17, 00:32
Medlem
Dricker du allt för mycket mjölk riskerar du att få benskörhet.
Ät bara vanlig mat med inslag av produkter med hög proteinhalt + hamna på ett kaloriöverskott så har du fixat biffen.

Dra i dig lite kvarg då och då också
Citera
2010-03-17, 00:32
Medlem
Sebastianos avatar
Vad fan gör proteinpulver onaturligt?
Är mjölk onaturligt för att bonden använt en maskin för att suga ut det ur kossan?
Bor du på en jävla bondgård eller är du bara jävligt fördomsfull ang. saker du inte har någon aning om?

ontopic hittade jag idag 150g feta ost (eller fårost kommer inte ihåg riktigt)
med 21g protein, nånting kolhydrater, 10g fett, ca 170 kcal / 100g - två för 30kr, kläm i dig en sån vetja.
Citera
2010-03-17, 00:35
Medlem
Ramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Är mjölk onaturligt för att bonden använt en maskin för att suga ut det ur kossan?
Bor du på en jävla bondgård eller är du bara jävligt fördomsfull ang. saker du inte har någon aning om?

med 21g protein, nånting kolhydrater, 10g fett, ca 170 kcal / 100g - två för 30kr, kläm i dig en sån vetja.

NICE! Lite mycket salt kanske, men palla vara petig
Citera
2010-03-17, 08:09
Medlem
19801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramp
3 st 150 grams hamburgare med 2 stekta ägg på varje, massor med ost och majodressing. Till detta rikligt med pommes frites och 1-2 liter röd mjölk! Sen kör du gärna liknande till frukost och lunch också, så ska du se att du bygger
+1

När jag kör långresor med bilen eller motorcykeln brukar jag stanna var tredje timme för att käka QP Cheese med extra bacon. Kan man tydligen inte föräta sig på. Går utmärkt att göra hemma direkt från nötfärs så klart. (Jag hoppar pommes frites, gillar inte dem).
Citera
2010-03-17, 08:11
Medlem
19801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano

Finns Euroshopper salladsost för en billig penning. Den är helt OK.
Citera
2010-03-17, 14:41
Medlem
Dags att börja använda proteinpulver eller EAA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in