• 1
  • 2
2010-03-17, 14:55
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Dags att börja använda proteinpulver eller EAA.
Varför?
Citera
2010-03-17, 15:31
Medlem
ove-ralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Varför?

håller helt med, om han inte är villig att använda de så går de lika bra med mat iof massor av mat men det är fullt möjligt att få i sig lika mycket protein den vägen. Sen kan jag hålla med om att eaa och vassle är ett bekvämare alternativ till och tokäta, men de är upp till var och en.
Citera
2010-03-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Varför?

Det underlättar för TS som inte kan ett dugg om kost. Med tillskott får han optimal stimulans till muskelbyggnad innan och efter passet. Sen kan han fylla på med allt annat han behöver äta under resten av dagen och kunna äta det när han vill. Tycker iaf en nybörjare utan kunskap bör köra så, men det är bara vad jag tycker personligen.
Citera
2010-03-17, 15:51
Medlem
@MRZnr1: Tycker att du har helt och hållet fel. Mat och näringslära står på schemat. När man vet vad man stoppar i sig och varför kan man börja bruka kosttillskott. Men det är bara min åsikt.
Citera
2010-03-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cat boy
@MRZnr1: Tycker att du har helt och hållet fel. Mat och näringslära står på schemat. När man vet vad man stoppar i sig och varför kan man börja bruka kosttillskott. Men det är bara min åsikt.

Äh, jag håller med dig. Det är vad jag brukar skriva själv. :P Dock tycker jag han ska utveckla sitt tänkande och inte säga nej till tillskott förän han vet vad han pratar om.
Citera
2010-03-17, 18:17
Medlem
Fan de va ju många bra tips ja fick. Anledningen till varför jag inte använder proteinpulver är den enkla anledningen till att jag tror det blir för dyrt i längden. Nu vet jag förvisso inte exakt vad proteinpulver kostar men jag tror nog att det är billigare med riktig mat, eller har jag fel?
Citera
2010-03-17, 18:29
Medlem
kings1zes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzooner
Fan de va ju många bra tips ja fick. Anledningen till varför jag inte använder proteinpulver är den enkla anledningen till att jag tror det blir för dyrt i längden. Nu vet jag förvisso inte exakt vad proteinpulver kostar men jag tror nog att det är billigare med riktig mat, eller har jag fel?

Nej, inte om du ser till mängden protein per krona och väger in mängden kalorier också. Förutsatt att man då också tänker på "normal mat".

http://proteinperkrona.se/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in