• 1
  • 2
2010-03-16, 02:46
Medlem
L0darens avatar
Kära FB:are.
Jag känner att jag inte kan hålla tyst om min lilla hemlighet längre.
Det är Vi-butikerna jag talar om och då speciellt den i Högdalen som jag brukar gå till

Här har vi två semlor för 10-kronor, vi har finmald köttfärs för 49 kr kilot, fläskfilen kostar 79 kr per kilo, oxfilen 99 kr per kilo(!!!), Fransyska för 79 kr och det fortsätter så.
Affären är helt enkelt sjukt billig. Jag har varit student ett tag och lärt mig att handla ekonomiskt men Vi-butkerna slår allt jag varit med om med hästlängder. Och maten smakar bra också.
Nu har jag inte ens gått in på deras specialerbjudanden heller, detta är i princip deras vanliga priser.
När de kör kampanj kan man få saker och ting sjukligt billigt. För att ta ett exempel så har de nu en drive på hägendasz glass för 10 kr per halvliter. Och ja den var sjukligt god.

Nu vet jag inte om jag postat i rätt forum eller ej det får mod avgöra.
Kände bara att jag måst dela med mig
Citera
2010-03-16, 04:15
Medlem
mixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Kära FB:are.
Jag känner att jag inte kan hålla tyst om min lilla hemlighet längre.
Det är Vi-butikerna jag talar om och då speciellt den i Högdalen som jag brukar gå till

Här har vi två semlor för 10-kronor, vi har finmald köttfärs för 49 kr kilot, fläskfilen kostar 79 kr per kilo, oxfilen 99 kr per kilo(!!!), Fransyska för 79 kr och det fortsätter så.
Affären är helt enkelt sjukt billig. Jag har varit student ett tag och lärt mig att handla ekonomiskt men Vi-butkerna slår allt jag varit med om med hästlängder. Och maten smakar bra också.
Nu har jag inte ens gått in på deras specialerbjudanden heller, detta är i princip deras vanliga priser.
När de kör kampanj kan man få saker och ting sjukligt billigt. För att ta ett exempel så har de nu en drive på hägendasz glass för 10 kr per halvliter. Och ja den var sjukligt god.

Nu vet jag inte om jag postat i rätt forum eller ej det får mod avgöra.
Kände bara att jag måst dela med mig

Ja att affären ser ut som ett skithål bidrar nog till det låga priset.
Citera
2010-03-16, 06:53
Medlem
Necrotzicas avatar
Oxfilé för 100kr/kg? ja det är billigt. Kostar oftast 400-450kr/kg här jag bor.
Köttfärs med lågt utgångsdatum brukar kosta allt från 30-45kr/kg då får man räkna med att frysa in det fort.
Iaf kul med vettiga priser, undra hur det kommer sig att de kan sälja så billigt jämfört med alla andra?
Citera
2010-03-16, 08:31
Medlem
Jepp, handlar där själv. Riktigt jäkla bra priser, måste jag säga!

Att affären ser ut som ett skithål gör inte så mycket, man går ju med en jävla massa vinst!
Citera
2010-03-16, 08:32
Medlem
Måste tillägga att det inte är Vi längre, utan Citygross, som har hand om MatDax.
Citera
2010-03-16, 12:41
Medlem
htdgs avatar
Det är billigt av en anledning. Antagligen undermåliga produkter eller underarbetad/obefintlig personal.
Citera
2010-03-16, 14:42
Medlem
Ingen trevlig butik att vara i direkt. Trångt och långa köer. Priserna är dock alltid jävligt bra och oftast av "kvalitetsmärken" man känner till (zeta, findus osv), grönsakerna är fräscha och ibland överjävligt billiga, högrev och annat grytkött kan köpas för runt 30:- kilot och behöver inte putsas särskilt mycket. Att det sedan säkerligen är tyska kossor som mått skit får man ju räkna med till de priserna.

Handlar mina klippvaror på matdax och kompletterar på coop. Matdax är nämligen inte alls billiga på det ordinarie sortimentet.
Citera
2010-03-16, 16:41
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Det är billigt av en anledning. Antagligen undermåliga produkter eller underarbetad/obefintlig personal.

Fast nej, produkterna är inte undermåliga. Köttfärsen, grönsakerna, godiset osv...allt smakar lika bra som i vilken annan butik som helst. Oftast är det kvalitetsmärken som säljs också, kanske att de har lite kortare utgångsdatum.

Affären är som sagt det billigaste och bästa(sett till priset) som jag varit med om.
Citera
2010-03-16, 16:57
Medlem
Ireqoms avatar
Ja fan den butiken hade reklam i lokaltidningen där jag bor. Och fan det fanns ju esterella chips för 10:- och massa skit där! haha! Sen var jag hos flickvännen igår och hennes morsa hade köpt schampoo som kostar ca 25:- st på ICA vanligtvis..men kostade där i högdalen 50:- för 5 st. Hade jag bott närmare skulle jag dra dit och shoppa loss! billigt är aldrig fel!!!
Citera
2010-03-16, 18:21
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrotzica
Oxfilé för 100kr/kg? ja det är billigt. Kostar oftast 400-450kr/kg här jag bor.
Köttfärs med lågt utgångsdatum brukar kosta allt från 30-45kr/kg då får man räkna med att frysa in det fort.
Iaf kul med vettiga priser, undra hur det kommer sig att de kan sälja så billigt jämfört med alla andra?
Är fryst....
Citera
2010-03-17, 05:09
Medlem
Necrotzicas avatar
Men varför kan de va så billiga då? Nu får ju någon som handlar där försöka luska fram lite info, detta låter ju sjukt skumt.
Citera
2010-03-17, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrotzica
Men varför kan de va så billiga då? Nu får ju någon som handlar där försöka luska fram lite info, detta låter ju sjukt skumt.

De har en otrolig omsättning och säljer stora kvantiteter så kan förmodligen pressa priserna väldigt mycket. Frysvarorna brukar det vara "dåliga" (dvs 3-4 mån) datum kvar vilket coop och ica undviker att köpa. Detsamma gäller läsk från Carlsberg, zetavaror, importkött osv. Förra veckan hade de en cheesecake som var andrahandssortering.

Coop har iofs också en sk klipplista som kommer nån gång i månaden där man kan köpa liknande varor som pangasius i storpack, danska kycklingdelar, halalslaktat, pizzor osv. Coop brukar ju dock sällan vilja ha den "profilen" på butikerna dock...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in