Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-17, 16:36
Medlem
Matrebellen heter de visst numera.
Citera
2010-03-17, 21:41
Medlem
apanola IIs avatar
Thomas Biverstedt heter ägaren till matdax butikerna där denna lilla vi/rebell butik ingår
http://www.market.se/Brancher/Daglig...en-ar-vinnare/

han har väl upparbetade kontakter med de stora leverantörerna och ett av hans knep är att aldrig säga nej då tex unilever ringer upp och frågar om han kan ta 100 pall med tvättmedel dom sitter på.
Tb får då ett kanonpris som han sen kan avyttra till bra pris i sina butiker.

Med andra ord så är det välkända och stora levernatörer som kränger sina överlager till TB
Citera
2010-03-18, 02:05
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Thomas Biverstedt heter ägaren till matdax butikerna där denna lilla vi/rebell butik ingår
http://www.market.se/Brancher/Daglig...en-ar-vinnare/

han har väl upparbetade kontakter med de stora leverantörerna och ett av hans knep är att aldrig säga nej då tex unilever ringer upp och frågar om han kan ta 100 pall med tvättmedel dom sitter på.
Tb får då ett kanonpris som han sen kan avyttra till bra pris i sina butiker.

Med andra ord så är det välkända och stora levernatörer som kränger sina överlager till TB

därav den goda kvaliten på produkterna.
Citera
2010-03-18, 15:02
Medlem
Trassis avatar
de är ju 3 st butiker, en i Högdalen, en i Hökarängen och en i Hagsätra......min favorit är Högdalen men besöker alla 3 när jag har vägarna är förbi.

före jul hade dom en drive att efter kl 21 var vissa varor TOKbilliga...jag hade ingen anig om det där och gick dit som vaning........jag har alldrig varit med om maken så mycket folk var det...omöjligt att ta sig fram. Då gick jag till ICA och handlade i lugn och ro
Citera
2010-03-18, 15:44
Medlem
Den i Hagsätra har samma ägare och ännu billigare.
Förresten så är inte butiken en Vivo längre.
Citera
2010-03-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trassi
före jul hade dom en drive att efter kl 21 var vissa varor TOKbilliga...jag hade ingen anig om det där och gick dit som vaning........jag har alldrig varit med om maken så mycket folk var det...omöjligt att ta sig fram. Då gick jag till ICA och handlade i lugn och ro

Haha, jag har gjort precis samma misstag. Kassakön började liksom vid entrén. Vill minnas att det inte var några fantastiskt bra priser heller. Smör, julvört och ägg för en tia stycket så det var orimligt mycket folk för de klippen.
Citera
2010-03-18, 22:37
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
därav den goda kvaliten på produkterna.

Japp, bra kvalité är det. Sen är han ett par kronor dyrare på andra produkter i butiken.
Citera
2010-03-19, 12:46
Medlem
Stenulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panjemajo
Haha, jag har gjort precis samma misstag. Kassakön började liksom vid entrén. Vill minnas att det inte var några fantastiskt bra priser heller. Smör, julvört och ägg för en tia stycket så det var orimligt mycket folk för de klippen.

Haha, sjukt att köa för sånt. Vad var det för typ av folk?
Ungefär som när kärringar handlar massa gul lök för att det skyltas med nedsatt pris. Det är ju aldrig dyrt annars heller
Citera
2010-03-23, 12:11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Matdax i Hökarängen både älskar och hatar jag.

Älskar: Kan nästan alltid göra grymma klipp där. Särskilt ostar, pålägg, korvar, färdigrätter, rengöringsprodukter, godis/snacks. Ibland hittar man också löjligt billiga udda kvalitetsprodukter/gourmetmat som man knappt skulle kommit på att köpa annars.

Hatar: Känns ofta som ett jävla zoo, packat med genetiskt skadat slödder och stinkande missbrukare. "Normala varor" är dyrare än på ICA på Östermalm. Ofta felaktiga priser i kassan - man måste kolla kvittot som en sur pensionär. Frukt o grönt märks som 1a klass fast det är andrahandssortering.

Trots bristerna så handlar jag där minst 3 ggr per vecka och sparar sköna summor.
Citera
2010-03-23, 13:43
Bannlyst
Ja alltså bor man i det Stockholms största skithål som är Högdalen (Rinkeby, Husby, Tensta och andra skitiga förorter inräknat) så behöver man väl lite tröst för att klara dagen.

Personligen hade jag inte satt min fot där om de så sålde tusenlappar för 500 spänn styck.
Citera
2010-03-23, 19:45
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Matdax i Hökarängen både älskar och hatar jag.

Älskar: Kan nästan alltid göra grymma klipp där. Särskilt ostar, pålägg, korvar, färdigrätter, rengöringsprodukter, godis/snacks. Ibland hittar man också löjligt billiga udda kvalitetsprodukter/gourmetmat som man knappt skulle kommit på att köpa annars.

Hatar: Känns ofta som ett jävla zoo, packat med genetiskt skadat slödder och stinkande missbrukare. "Normala varor" är dyrare än på ICA på Östermalm. Ofta felaktiga priser i kassan - man måste kolla kvittot som en sur pensionär. Frukt o grönt märks som 1a klass fast det är andrahandssortering.

Trots bristerna så handlar jag där minst 3 ggr per vecka och sparar sköna summor.

japp, det är så TB tjänar pengar, du har klurat ut affärsidén.
kudos till dig
Citera
2010-03-23, 19:54
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Ja alltså bor man i det Stockholms största skithål som är Högdalen (Rinkeby, Husby, Tensta och andra skitiga förorter inräknat) så behöver man väl lite tröst för att klara dagen.

Personligen hade jag inte satt min fot där om de så sålde tusenlappar för 500 spänn styck.

Tror du blandat ihop det litet grann nu. Högdalen ligger på ena änden av gröna linjen, Rinkeby, Tensta osv på den andra änden av blåa linjen.

Var inne och fyndade igår, samma härliga priser som vanligt. Köpte en cheesecake blåbär för 20 kr, det vara andrahandssortering men smakade underbart, säkert hälften av vad det kostar på konsum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in