• 1
  • 2
2010-03-14, 21:47
Medlem
Jag måste få skriva av mig, ni som känner att ni har en gnutta empati kvar kan prata med mig, har ingen annan stans att vända mig.

Jag är en patetisk och fattig människa. Ville ringa min flickvän idag, men visade sig att jag inte har pengar. Jag får 8100 kr i månaden och jag har så jävla dålig självkontroll att jag inte ens klarar av att hushålla med pengarna... köper blixtar och mat och skit. HAr inte ens råd att ringa kvinnan jag älskar Känner mig som en riktigt jävla skit nu, vill bara gräva ner mig i ett hål och sova.

Min kompis vann 100k kr på hästar, han ska köpa sig en cykel för 50k... glad att han har serotonin i huvudet, men de kommer så jävla olägligt. Varför händer detta när jag har som minst pengar. Hatar mitt ekonomiska handikapp.
Citera
2010-03-14, 21:59
Medlem
6its avatar
jag får mindre än dig, joo fan suger rätt hårt.
Inte lätt att få jobb heller, men är väl det ända man kan göra, söka jobb...
Citera
2010-03-14, 23:08
Bannlyst
Sluta upp med att lipa på flashback och försök ta vara på tiden istället då dumskalle!
Det finns massor du kan göra för att tjäna lite extra pengar!
Citera
2010-03-15, 02:21
Medlem
Jag bor hemma, har ingen flickvän och får mindre pengar än dig. Blir inte jag mer patetisk än dig då ?
Citera
2010-03-15, 11:57
Medlem
flaskfittas avatar
Ett tips! Gör en budget, t ex veckovis. Då har du koll på pengarna och vad de skall gå till. Lycka till!
Citera
2010-03-15, 13:25
Medlem
Danni33s avatar
Det borde gå att leva ganska bra med det. Ring lyxfällan om du inte klarar av att göra egen budget.
Citera
2010-03-15, 13:33
Medlem
Tartaglias avatar
Vi är alla patetiska jävlar, på ett eller annat sätt!

Det är inte så farligt det du har nu. Du kan fixa det här, gör bara små, små steg av förändring så kommer även din serotoninhalt att öka. Gör en liten lista på saker som du kan förändra. Lägg t.ex undan 200kr varje månad. Skriv på listan ett mål som du vill nå som inte är astronomiskt utan mycket lätt att klara av. Efter det så tar du ett till mål och du kommer att känna att du växer. Då kommer du att vända den negativa spiralen. (Om din polare vunnit, det är bara slump o tur, vi kan inte påverka detta, kanske det är din tur nästa gång)

KÖR PÅ BARA!

Lyckan kommer så småningom

DET KOMMER ATT BLI BRA!
Citera
2010-03-15, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tartaglia
Vi är alla patetiska jävlar, på ett eller annat sätt!

Det är inte så farligt det du har nu. Du kan fixa det här, gör bara små, små steg av förändring så kommer även din serotoninhalt att öka. Gör en liten lista på saker som du kan förändra. Lägg t.ex undan 200kr varje månad. Skriv på listan ett mål som du vill nå som inte är astronomiskt utan mycket lätt att klara av. Efter det så tar du ett till mål och du kommer att känna att du växer. Då kommer du att vända den negativa spiralen. (Om din polare vunnit, det är bara slump o tur, vi kan inte påverka detta, kanske det är din tur nästa gång)

KÖR PÅ BARA!

Lyckan kommer så småningom

DET KOMMER ATT BLI BRA!

Om flashback bara hade fler optimistiska användare som dig här
Citera
2010-03-15, 18:41
Medlem
Se till att börja spara in på dig själv sa att du har råd att använda pengar på din flickvän. Sparsam ska man vara, mot sig själv. Börja för f*n och laga storkok och baka bröd. Sluta lipa här och sluta vara värdelös.
Citera
2010-03-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Jag bor hemma, har ingen flickvän och får mindre pengar än dig. Blir inte jag mer patetisk än dig då ?

TS är värdelös för att han bränner sina pengar när han har begränsat av dem. Han är inte värdelös för att han har lite pengar.
Citera
2010-03-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pippa
TS är värdelös för att han bränner sina pengar när han har begränsat av dem. Han är inte värdelös för att han har lite pengar.

Ju, jag är som sagt inte kapabel... lånar pengar till saker jag köper för att få serotonin för att mitt liv är så jävla tråkigt och patetiskt...

har inga kompisar att umgås med, tränar med en kille som mobbar och trycker ner mig. Sitter och pluggar ibland, dock är det så jävla trist... första delkursen var skoj, detta jag läser nu vill få mig att spy. Vet inte... känner mig så jävla låg på sertonin just nu

Varför ska kungen få pengar... han gör inget, jag gör heller inget men jag får inget av skattebetalarna... ge mig de han får så kan jag med vinka och klippa band och vara pk
Citera
2010-03-15, 19:03
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataN
Jag måste få skriva av mig, ni som känner att ni har en gnutta empati kvar kan prata med mig, har ingen annan stans att vända mig.

Jag är en patetisk och fattig människa. Ville ringa min flickvän idag, men visade sig att jag inte har pengar. Jag får 8100 kr i månaden och jag har så jävla dålig självkontroll att jag inte ens klarar av att hushålla med pengarna... köper blixtar och mat och skit. HAr inte ens råd att ringa kvinnan jag älskar Känner mig som en riktigt jävla skit nu, vill bara gräva ner mig i ett hål och sova.

Min kompis vann 100k kr på hästar, han ska köpa sig en cykel för 50k... glad att han har serotonin i huvudet, men de kommer så jävla olägligt. Varför händer detta när jag har som minst pengar. Hatar mitt ekonomiska handikapp.
Försök sälja lite grejer på Blocket. Låt inte pengarna mäta ditt värde
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in