• 1
  • 2
2010-03-13, 15:12
Tjenare. Är nyfiken på vad som är bäst om man är håller på att gå ner i vikt.

Nån dag i veckan är det sagt att man ska ha "Godis dag"? Därför undrar jag vad som är bäst.

300g (Grill, Sourcream, Potatis chips) som innehåller ca. 1500 kalorier, eller godis för 50kr~ ?

Sarkasm o liknande ignorerar jag, seriösa svar, tack

Mvh
Citera
2010-03-13, 15:14
Medlem
hansolo86s avatar
Inte alls min forumgrupp. Ett självklart svar är ju inget utav det. Jag skulle rekommendera fruktsallad med glass, nyttigare men samtidigt inte för "tråkigt". =)
Citera
2010-03-13, 15:14
Bannlyst
Tja, enklast är nog att äta varken eller.
Men du letar efter seriösa svar så röstar jag godis, chips är bara salt och fett. Godis innehåller lite varirat, än om onyttigt så tror jag det är bättre än chips
Citera
2010-03-13, 15:16
Medlem
patgarrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardiuek
Tjenare. Är nyfiken på vad som är bäst om man är håller på att gå ner i vikt.

Nån dag i veckan är det sagt att man ska ha "Godis dag"? Därför undrar jag vad som är bäst.

300g (Grill, Sourcream, Potatis chips) som innehåller ca. 1500 kalorier, eller godis för 50kr~ ?

Sarkasm o liknande ignorerar jag, seriösa svar, tack

Mvh
Hur mycket godis får du för 50kr? X400kcal/100g ca. Alltså ca 400gram godis är 1600kcal.
Citera
2010-03-13, 15:17
Citat:
Ursprungligen postat av hansolo86
Inte alls min forumgrupp. Ett självklart svar är ju inget utav det. Jag skulle rekommendera fruktsallad med glass, nyttigare men samtidigt inte för "tråkigt". =)

Det lät faktiskt inte så tråkigt, men just nu har jag inte så jätte mycket pengar. Men ska definitivt tänka på det till nästa gång.
Citera
2010-03-13, 15:18
Citat:
Ursprungligen postat av reyear
Tja, enklast är nog att äta varken eller.
Men du letar efter seriösa svar så röstar jag godis, chips är bara salt och fett. Godis innehåller lite varirat, än om onyttigt så tror jag det är bättre än chips

Tänkte mest på choklad >.<
Citera
2010-03-13, 15:20
Citat:
Ursprungligen postat av patgarret
Hur mycket godis får du för 50kr? X400kcal/100g ca. Alltså ca 400gram godis är 1600kcal.

Med andra ord så är godis bättre än chips? Kanske inte mot tänderna, men mot vikt etc.
Citera
2010-03-13, 15:21
Bannlyst
Citat:
Tänkte mest på choklad >.<
Då röstar jag fortfarande choclad då jag tvivlar på att man äter lika mycket chocklad som chips
Citera
2010-03-13, 15:21
Medlem
CherryBoobss avatar
Citat:
Det lät faktiskt inte så tråkigt, men just nu har jag inte så jätte mycket pengar. Men ska definitivt tänka på det till nästa gång.

Fast ett paket vaniljglass och tre-fyra frukter kostar inte direkt mer än 50 spänn som du tänker lägga godis på .
Annars kan jag rekommendera att byta ut glassen mot kesella vanilj och göra fruktstavar och dippa, alternativt grönsaksstavar + dip.
Citera
2010-03-13, 15:22
Citat:
Ursprungligen postat av CherryBoobs
Fast ett paket vaniljglass och tre-fyra frukter kostar inte direkt mer än 50 spänn som du tänker lägga godis på .
Annars kan jag rekommendera att byta ut glassen mot kesella vanilj och göra fruktstavar och dippa, alternativt grönsaksstavar + dip.

Notera att jag använde mig av " ~ " efter 50kr ;>
Citera
2010-03-13, 15:27
Medlem
patgarrets avatar
Citat:
Med andra ord så är godis bättre än chips? Kanske inte mot tänderna, men mot vikt etc.
Kcal är Kcal hur du än vänder och vrider på det. Lika illa om du planerar viktnedgång. Choklad har lite antioxidanter har jag för mig så det är nog bättre än vanligt godis.
Citera
2010-03-13, 15:32
Medlem
CherryBoobss avatar
Citat:
Notera att jag använde mig av " ~ " efter 50kr ;>

Hehe, ok på den då.
Men jag tror du förstod min poäng ändå.
Citera
  • 1
  • 2