• 1
  • 2
2010-03-13, 15:33
Citat:
Ursprungligen postat av patgarret
Kcal är Kcal hur du än vänder och vrider på det. Lika illa om du planerar viktnedgång. Choklad har lite antioxidanter har jag för mig så det är nog bättre än vanligt godis.

Okej, låter nice tackar för alla svar o nu har jag bestämt mig för lite godis och 1,5L Citron Loka !
Citera
2010-03-13, 16:14
Medlem
Jolls avatar
Lånar tråden lite.

Om man vill gå upp i vikt då? Då måste ju chips vara bättre, eller?
Citera
2010-03-13, 16:17
Citat:
Ursprungligen postat av Joll
Lånar tråden lite.

Om man vill gå upp i vikt då? Då måste ju chips vara bättre, eller?

Ja :P
Citera
2010-03-13, 16:21
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardiuek
Ja :P
Då är godis att föredra framför chips för viktnedgång menar du?
Citera
2010-03-13, 20:02
Medlem
Måste du äta en hel påse chips eller godis så är det lika bra att låta bli.
Iaf så är en 300g chipspåse på 1600 kcal att föredra då godis för 50 kr innehåller mycket mer energi. (2500-4000 kcal beroende på hektopris)
Citera
2010-03-13, 20:40
Medlem
Prometeuss avatar
Jag röstar på chips, chips innehåller ganska lite socker, mättar bättre enligt min högst personliga uppfattning och är bättre om man har starkt sockersug som man vill bli av med.
Citera
2010-03-13, 21:43
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Chips är så jäkla salt och det är inte nån höjdare. Bäst under deff, om det nu skall vara, att käka nåt som fyller på glykogen istället för att enbart lagras som fett. Så fettfattigt godis som möjligt, ej fruktos.
Citera
2010-03-14, 10:30
Medlem
Om du måste välja mellan dom 2 hade jag kört på chips.

Ett bättre alternativ är popcorn, om du gillar det. Helst utan överdrivet mycket salt.
Citera
2010-03-14, 11:54
Medlem
Improvables avatar
Kanske inte gillar mitt svar nu men isåfall får du bortse från det!

Med tanke på att du vill gå ner i vikt är inget av det bra för dig, du sabbar för dig själv.

Mitt tips: Köp en chokladkaka med 70% kakao och drick ett glas rött vin! Mörka chokladet är bra för dig (i normala mängder) samt dämpar suget lite och ett glas rött vin är gott + bra för kroppen!

OBS!
Viktnedgång är tufft i början men efter ett tag blir det som en tävling mot dig själv, håller själv på med det och tycker det är rättså roligt! Man blir mer kreativ och hittar på nya saker att äta. Tex igår så var det första gången jag åt glass på 3 månader, tog upp en påse bär och hällde i skålen istället för chokladsås eller vad nu som man brukar ha, mycket godare!

Fil+fiberflingor+bär+keso brukar jag mixa ihop till en smoothie! Perfekt mellanmål och gott som tusan med!

Enjoy!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in