2011-04-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjucko
Vilket fortfarande har absolut noll att göra med vad han blev avstängd för. Han blev avstängd för att han svor, Lee Mason sa att han hade visat ut Rooney om han sett vad som skedde, samma Lee Mason gjorde absolut ingenting när Jack Wilshere en vecka senare bad honom dra åt helvete. Förresten har Rooney redan svurit in i kameran två gånger, efter Algerietmatchen (fuck's sake) och mot Wales (fucking get in). Vad gjorde FA då? Precis. Micah Richards och Harry Redknapp har svurit under intervjuer, dvs rätt in i kameran där med. Helt utan straff.

Är helt övertygad om att han inte åker dit för att han svär, utan sättet han gör det på, oavsett vad den officiella versionen är. Förklaringen för landslagshändelserna är givetvis egenintresse.
Citera
2011-04-19, 17:50
Medlem
NirvanAs avatar
Det var korkat av Rooney som sagt eftersom det inte tillåts inom fotbollen, vad man kan ifrågasätta är varför det inte är tillåtet, ta te.x hockey och nhl där får man säga nästan vad som helst till domarna och motståndarna, och det är riktigt bra ljudupptagning i arenorna och man hör fuck, shit mm hela tiden...attitydförändring kanske vore nåt för fotbollen?
Citera
2011-04-19, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Är helt övertygad om att han inte åker dit för att han svär, utan sättet han gör det på, oavsett vad den officiella versionen är. Förklaringen för landslagshändelserna är givetvis egenintresse.

Så du erkänner att FA är en bunt inkompetenta muppar som inte har något intresse av att sätta upp ett konsekvent regelverk som de sedan applicerar objektivt och att deras godtyckliga domar denna gång på ett orättvist sätt drabbat Man United och Rooney. Ja, men då så, då var vi ju överens.
Citera
2011-04-19, 17:59
Medlem
Quorthons avatar
Jo, men för det krävs lite konsekvens så att det inte framstår som ett tärningskast som avgör hur man dömer från gång till gång. Det verkar som att FA inte riktigt vet vad man vill göra och hur man ska göra det.

Edit: Tvåa på den
Citera
2011-04-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjucko
Ja, men då så, då var vi ju överens.

Har ingen om huruvida vi är överens då jag inte vet din ståndpunkt i frågan jag kommenterade, det vill säga att jag tycker det är fånigt att hävda att det är "svårt för Rooney att inte svära in i kameran".
Citera
2011-04-19, 18:00
Medlem
kavajmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Undrar om Berbatov, med sina två missar, sköt sig ur klubben till nästa säsong? Han har väl själv sagt flertalet gånger att han vill stanna, men frågan är hur det resoneras. Jag gillar honom verkligen, tycker det är en underbar spelare, men faktum är att han nästan aldrig gör mål i de stora matcherna. Drar mig till minnes att han gjorde 3-0 mot Chelsea för ett par säsonger sedan, men kan sedan inte komma ihåg att han gjort ett enda mot vare sig Arsenal, Liverpool, City eller Tottenham i ligan, rätta mig gärna om jag har fel.

Ett par sena avgöranden har han stått för, något som iof kanske är "oundvikligt" när man är forward och spelar hyfsat mycket.

Jag ser gärna att han blir kvar, men det har väl ryktats en del om tyska klubbar.

Du missade hans hat trick mot Liverpool eller?
Citera
2011-04-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Har ingen om huruvida vi är överens då jag inte vet din ståndpunkt i frågan jag kommenterade, det vill säga att jag tycker det är fånigt att hävda att det är "svårt för Rooney att inte svära in i kameran".

Ah, givetvis är det inte särskilt svårt för honom att undvika det. Även om det är korrekt att kameran kom till Rooney och inte tvärtom.
Citera
2011-04-19, 19:17
Medlem
torrenttobbes avatar
FA är kötthuvuden ibland men det här offermentaliteten som kommer ifrån Unitedfans i den här frågan är ju ganska pinsam. Det är ingen konspiration ok?
EDIT menar såklart inte alla, de som känner sig träffade kan ta åt sig.
Senast redigerad av torrenttobbe 2011-04-19 kl. 19:30.
Citera
2011-04-19, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
Nu har du tappat tråden helt tror jag. Det du och jag diskuterade tidigare var att du skrev vad en spelare bör göra för att förtjäna att vinna PFA player of the year award. Alltså måste spelaren vara jämn och vinna en pokal enligt dig.

Se den text som är fet. Jag gjorde likadant sist men du verkar inte riktigt varit med på det. Det var detta jag reagerade på och det var detta vi diskuterat i alla fall tills nu då du fick för dig att helt enkelt strunta i det och hoppa på ett annat spår. Hänger du med?
Nej, nu har jag nog inte förstått dig alls men skit samma för vem bryr sig om såna där löjliga priser utdelade av folk i nån klubb för inbördes beundran. Medaljer och pokaler är det enda som har ett verkligt värde. Gillar själv uttrycket "put your medals on the table".

På tal om medaljer och pokaler så har jag en negativ känsla inför Uniteds match i Geordieland ikväll. Tror de som deppade över att ligan skulle vart avgjord i Söndags får tänka om rejält efter kvällens match och den imorgon.
Citera
2011-04-19, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
problemet är ju att han sa det rakt in i kameran såklart.
Argumentet som användes i engelsk tv var att matchen gick tidigt på dagen och därmed skulle haft fler barn över hela världen som åskådare. Som om dessa barn inte även ser matcherna som startar klockan 4 vår tid eller kvällsmatcherna heller för den delen.
Plötsligt var en tidig kick off som en matine'-föreställning och kreativiteten är enormt stor när media och andra vill hitta på orsaker till varför just United ska straffas. Vi kan väl istället bara acceptera att alla andra behöver och får ett handikapp gentemot United så att de har en chans.
Att få folk som inte gillar United att erkänna att det drivits en kampanj mot klubben länge nu är inte något som jag ser som möjligt att få till stånd. Samma människor tjatar om fair play och annat och har förmodligen samma dubbelmoral i sitt övriga liv. Lite mina barn och andras ungar över det hela....
Senast redigerad av Ointment 2011-04-19 kl. 20:13.
Citera
2011-04-19, 20:30
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavajmongot
Du missade hans hat trick mot Liverpool eller?

Nej, tvärtom. Glömde däremot bort det.
Citera
2011-04-19, 21:40
Medlem
Intressant första halvlek mellan Newcastle-Manchester United. Newcastle inledde starkt, men har mattats och United har sakta men säkert börjat ta över.

Mycket viktigt match för mitt älskade United, seger och det är 9! poäng ner till Arsenal som har en tuff match imorgon, Tottenham (borta??)

Lite notiser om matcher:

*Vidic stabil som vanligt.
*Giggs såg lite ringrostig ut i början, jobbat upp sig.
*Ingen höjdarmatch av Nani ännu, dock har han inte heller vart dålig. En vidrig filmning i straffområdet dock. Hoppas han slipar bort det ur sitt spel.
*Jónas i Newcastle ser vass ut.
*6 hörnor på matchens första 20 minuter för Newcastle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in