2010-11-24, 15:57
Bannlyst
Fabregas skadad igen och är borta 3veckor.
Citera
2010-11-24, 16:22
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujin
Fabregas skadad igen och är borta 3veckor.

Inte direkt förvånande. Nu har han varit rätt medioker iofs så det ska väl gå att spela Nasri i väldigt bra i form på Fabregas plats utan att hela världen rasar ihop.

Angående backdiskussionen tycker jag att man ska köpa in ett ordentligt namn när nu Vermaelen tycks ha besvärliga problem. Jag förstår mig ärligt talat inte på Wenger i hela försvarstänket. Nu har han pengar, hur mycket som helst, han har snålat länge så ingen blir sur om han nu handlar lite. Ändå flummar han runt och köper koscielnys och Squillacis, och får spela med Djourou nu. Varför inte bara lägga ut en ordentlig hög pengar och köpa en erkänt riktigt bra mittback så slipper vi problemet sen. Det finns ju inga egna talanger som han riskerar att putta bort som han alltid pratar om så varför inte bara köpa kompetens på den här positionen så är det bra sen.

Detsamma gäller egentligen målvaktspositionen, trots att man som det blivit nu känner för Fabianski och Szczesny i viss mån. Men egentligen är det inte värdigt för en klubb av Arsenals kaliber att tramsa runt på planens viktigaste position som man gör nu. Det är egentligen värt att betala lite överpris på de här två positionerna för att värva in riktigt bra spelare eftersom det skulle gynna laget så oerhört mycket. Problemet är att Wenger inte tycks förstå hur en investering fungerar, annat än på ett basalt endimensionellt plan, trots att han är ekonom.
Citera
2010-11-24, 21:02
Medlem
SjuKopparKaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezzun
Det enda Arsenal behöver nu är en frisk Vermaelen och en ny cb, koscielny och squilacci är tamejfan sämst. Squilacci var brutalt dålig igår mot Braga och för första gången blev jag inte besviken/arg när en spelare gick sönder (Fabregas) han har vart så extremt frånvarande dom senaste 4-5 matcherna. Nae titta på Nasri och wilshire, där har vi världsklass.

Du blir alltså inte arg när Fabregas, kapten och spelfördelare, går sönder och blir borta i tre veckor? Jag förstår inte hur du kan säga hur han varit så extremt frånvarande de senaste 4-5 matcherna? Man behöver bara återgå till derbyt mot Spurs, där han spelade fram Nasris 1-0 och även var delaktig i Chamakhs 2-0. Sedan stod han ju också för egna individuella genombrott och den IDIOTISKA handsen fram till 2-2, men det är en annan historia.

Wilshere är en stor talang, men jag skulle aldrig få för mig att säga att han är en spelare av samma klass som Fabregas. Bara för att han inte gör mål i varje match betyder det inte att han inte är delaktig i Arsenals spel på planen!
Citera
2010-11-24, 21:38
Medlem
Såg filmen Blue Moon Rising i dag. Det är en dokumentär om Manchester City säsongen 2009/10. Matchsekvenser blandas med intervjuer med spelare och supportrar. Fansen får väldigt mycket airtime, både i form av intervjuer och publikbilder från läktarna, vilket jag tycker är väldigt trevligt.

Överlag en trivsam film som fångar vad det innebär att vara supporter med all glädje och sorg som supporterskapet genererar. Hade gärna sett en liknande film med mitt favoritlag, Chelsea. Tycker tyvärr inte att Blue Revolution-dokumentären som släpptes hösten 2007 håller samma klass, framför allt inte på det rent filmtekniska planet.

Någon annan som sett filmen?

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=1J8mlsk_SfQ
Citera
2010-11-25, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjuKopparKaffe
Du blir alltså inte arg när Fabregas, kapten och spelfördelare, går sönder och blir borta i tre veckor? Jag förstår inte hur du kan säga hur han varit så extremt frånvarande de senaste 4-5 matcherna? Man behöver bara återgå till derbyt mot Spurs, där han spelade fram Nasris 1-0 och även var delaktig i Chamakhs 2-0. Sedan stod han ju också för egna individuella genombrott och den IDIOTISKA handsen fram till 2-2, men det är en annan historia.

Wilshere är en stor talang, men jag skulle aldrig få för mig att säga att han är en spelare av samma klass som Fabregas. Bara för att han inte gör mål i varje match betyder det inte att han inte är delaktig i Arsenals spel på planen!
Missade faktiskt spurs matchen :/. Håller med dej att man inte behöver göra mål för att vara delaktig, annars hade jag inte sagt Wilshire(som inte gör mål i varje match men är grymt bra) Det jag menar är att knappt en pass går fram längre och många idiotiska tacklingar. Jag tror Fabbe har för mycket barca i tankarna och att det är dags för honom att dra "hem"
Citera
2010-11-25, 10:34
Medlem
Jorgelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CeleryFC
Såg filmen Blue Moon Rising i dag. Det är en dokumentär om Manchester City säsongen 2009/10. Matchsekvenser blandas med intervjuer med spelare och supportrar. Fansen får väldigt mycket airtime, både i form av intervjuer och publikbilder från läktarna, vilket jag tycker är väldigt trevligt.

Överlag en trivsam film som fångar vad det innebär att vara supporter med all glädje och sorg som supporterskapet genererar. Hade gärna sett en liknande film med mitt favoritlag, Chelsea. Tycker tyvärr inte att Blue Revolution-dokumentären som släpptes hösten 2007 håller samma klass, framför allt inte på det rent filmtekniska planet.

Någon annan som sett filmen?

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=1J8mlsk_SfQ

Ser riktigt cool ut! Som du sa skulle jag vilja ha en liknande med Chelsea, filmen känns riktigt laddad! Tusan vad taggad jag blev inför helgens omgång nu!
Citera
2010-11-25, 12:35
Medlem
Idag är det 5 år sedan Georgie Best dog, Manutd.com har en liten hyllningsvideo på sin sida och den är värd att kika på, både för de lite äldre fansens kommentarer och för glimtarna av hans kunnande på planen.

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={6DDFCB6E-3471-4E45-9385-F04D05F4A70D}&newsid=6653515

Äkta legend
Citera
2010-11-25, 13:49
Medlem
Vilken fantastisk nyhet man möts av när man kliver upp, Lee har skrivit på till 2013.
Citera
2010-11-25, 14:03
Bannlyst
Någon som vet om de finns bild när Crouch och Lennon gör high five efter ett av målen igår?
Citera
2010-11-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Någon som vet om de finns bild när Crouch och Lennon gör high five efter ett av målen igår?

Denna? http://cache.daylife.com/imageserve/01Yubig10ReQI/x610.jpg
Citera
2010-11-25, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsic
Denna? http://cache.daylife.com/imageserve/01Yubig10ReQI/x610.jpg

Yes tack
Citera
2010-11-25, 23:17
Medlem
FotbollsAnalens avatar