Citat:
Ursprungligen postat av Fujin
Fabregas skadad igen och är borta 3veckor.
Inte direkt förvånande. Nu har han varit rätt medioker iofs så det ska väl gå att spela Nasri i väldigt bra i form på Fabregas plats utan att hela världen rasar ihop.
Angående backdiskussionen tycker jag att man ska köpa in ett ordentligt namn när nu Vermaelen tycks ha besvärliga problem. Jag förstår mig ärligt talat inte på Wenger i hela försvarstänket. Nu har han pengar, hur mycket som helst, han har snålat länge så ingen blir sur om han nu handlar lite. Ändå flummar han runt och köper koscielnys och Squillacis, och får spela med Djourou nu. Varför inte bara lägga ut en ordentlig hög pengar och köpa en erkänt riktigt bra mittback så slipper vi problemet sen. Det finns ju inga egna talanger som han riskerar att putta bort som han alltid pratar om så varför inte bara köpa kompetens på den här positionen så är det bra sen.
Detsamma gäller egentligen målvaktspositionen, trots att man som det blivit nu känner för Fabianski och Szczesny i viss mån. Men egentligen är det inte värdigt för en klubb av Arsenals kaliber att tramsa runt på planens viktigaste position som man gör nu. Det är egentligen värt att betala lite överpris på de här två positionerna för att värva in riktigt bra spelare eftersom det skulle gynna laget så oerhört mycket. Problemet är att Wenger inte tycks förstå hur en investering fungerar, annat än på ett basalt endimensionellt plan, trots att han är ekonom.