2010-11-25, 23:34
Medlem
Jorgelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Varför lånar Arsenal ut Ramsey?

"Arsenal today confirmed that Welsh international midfielder Aaron Ramsey has been loaned to Nottingham Forest until the beginning of January. The 19-year-old is bidding to return to fitness after breaking his leg in a challenge by Stoke's Ryan Shawcross in February."

Står det på FIFAs hemsida.

"He is joining Billy Davies’ side on loan to gain match fitness and sharpness."

Står det på Arsenals hemsida.

Verkar vettigt.

Vad tror ni om helgens drabbningar? Hoppas Chelsea tar med sig självförtroendet från Zilina och tar tre pinnar mot Newcastle!

Carefree, wherever you may be,
we are the famous CFC,
and we don't give a f*ck,
whoever you may be,
cause we are the famous CFC
Citera
2010-11-25, 23:38
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Varför lånar Arsenal ut Ramsey?

Eftersom Ramsey varit borta 9 månader och löper stor risk att dra på sig följdskador vid alltför tung belastning vill man låna ut honom till ett lag i liga med betydligt större fokus på "benknäckar-fotboll" för att på så sätt öka sannolikheten att han blir fotbollsinvalid.

Lägg därtill det faktum att han även vid 70-80% av maxkapacitet troligen ändå kommer vara Forests bästa spelare, vilket ger incitament för Forests manager att spela honom så mycket som möjligt (och därigenom utsätta Aaron för tyngsta möjliga belastning), samt att Cescs nya skada innebär att vi reducerat antalet dugliga innermittfältare till existensminimum (även Diaby, Frimpong borta pga skada plus Denilson som förklaras hjärndöd så fort han drar på sig ett par knästrumpor), förstår du säkert att det är en så kallad "win/win"-situation.
Senast redigerad av dire 2010-11-25 kl. 23:41.
Citera
2010-11-25, 23:53
Medlem
DertyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Idag är det 5 år sedan Georgie Best dog, Manutd.com har en liten hyllningsvideo på sin sida och den är värd att kika på, både för de lite äldre fansens kommentarer och för glimtarna av hans kunnande på planen.

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={6DDFCB6E-3471-4E45-9385-F04D05F4A70D}&newsid=6653515

Äkta legend
Fantastisk video. Kul att se och höra av folk hur omtyckt han var/är. Och slutet säger ju allt om honom: Maradona good, Pele better, George Best.

För att återvända till Premier League så tror jag att vi kommer vara i delad ledning med Chelsea även efter helgen. Jag tror (hoppas) att de barnsjukdomar vi hade i början av säsongen ska vara botade nu så att vi inte tappar fler vinster till oavgjort. Blackburn hemma och med en nytänd Rooney ska inte vara något annat än tre poäng. Samtidigt tror jag att Chelsea kommer att vinna med 3-0 på St James' Park.

Ser framemot en intressant match på söndag också mellan ett nytt och ett före detta topp4 lag () på White Hart Lane.
Citera
2010-11-26, 09:52
Medlem
Infinitums avatar
Vad har ni för synpunkter angående Tottenham - Liverpool matchen? Det har gått uppåt för Tottenham och neråt för Liverpool i princip?
Citera
2010-11-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Vad har ni för synpunkter angående Tottenham - Liverpool matchen? Det har gått uppåt för Tottenham och neråt för Liverpool i princip?

Det har gått lite väl smärtfritt för Spurs på sistone, därav förväntar jag mig en rejäl upfuckning av episka mått. Dock är jag ju ingen vidare tippare, men det är magkänslan.
Citera
2010-11-26, 13:20
Medlem
Masse112s avatar
Citat:

En match som kan sluta precis hur som helst. Skulle aldrig betta pengar på denna match.
Citera
2010-11-26, 15:09
Medlem
Citat:
Det intressanta är att Tottenham anses ha gjort en bra säsong hittills medan Liverpool har varit något av ett fiasko. Ändå kan lagen vara på samma poäng efter matchen på söndag.
Citera
2010-11-26, 15:29
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Eftersom Ramsey varit borta 9 månader och löper stor risk att dra på sig följdskador vid alltför tung belastning vill man låna ut honom till ett lag i liga med betydligt större fokus på "benknäckar-fotboll" för att på så sätt öka sannolikheten att han blir fotbollsinvalid.

Lägg därtill det faktum att han även vid 70-80% av maxkapacitet troligen ändå kommer vara Forests bästa spelare, vilket ger incitament för Forests manager att spela honom så mycket som möjligt (och därigenom utsätta Aaron för tyngsta möjliga belastning), samt att Cescs nya skada innebär att vi reducerat antalet dugliga innermittfältare till existensminimum (även Diaby, Frimpong borta pga skada plus Denilson som förklaras hjärndöd så fort han drar på sig ett par knästrumpor), förstår du säkert att det är en så kallad "win/win"-situation.
Ramsey vet hur det är att spela i Championship, Arsenal sitter på en mängd innermittfältare, Ramsey behöver speltid, Nottingham var i behov av en ny mittfältare under en kortare period, Ramsey har en bra bit kvar innan han kan slåss om startplatser i Arsenal. Win-win-win-win så det bara skriker om det.
Citera
2010-11-26, 16:23
Medlem
Ja, hoppas bara att Ramsey klarar sig undan skador nu. Vill se han i Arsenals startelva snart. Åtminstonde inför nästa säsong.
Citera
2010-11-26, 16:55
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Ramsey vet hur det är att spela i Championship, Arsenal sitter på en mängd innermittfältare, Ramsey behöver speltid, Nottingham var i behov av en ny mittfältare under en kortare period, Ramsey har en bra bit kvar innan han kan slåss om startplatser i Arsenal. Win-win-win-win så det bara skriker om det.

Jag tror det är av yttersta vikt att man skyndar långsamt med Ramsey och jag befarar att han kan komma att matchas lite för hårt i championship. Sen ser jag mycket hellre att man kan slänga in Ramsey med 15-20 min kvar istället för stolpskottet Denilson. Tycker att vi i nuläget har det väldigt tunt på det centrala mittfältet särskilt med tanke på att det inte finns någon duglig backup till Song.

Men jag antar att om Wenger bifogar tillräckligt med krav och restriktioner för att säkerställa Ramseys välbevarande kan det väl ge positiv effekt. Ett problem är ju att Wenger verkar sakna känsla för hur man matchar skadebenägna spelare. Vet inte om det finns något lag som drabbas av så mycket bakslag på skadade spelare som vi gör.
Citera
2010-11-26, 17:32
Medlem
LuaLuas avatar
Är Ramsey ens registrerad i 25-mannatruppen? Det kan ju vara en förklaring till varför han blir utlånad annars.
Citera
2010-11-26, 17:41
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Är Ramsey ens registrerad i 25-mannatruppen? Det kan ju vara en förklaring till varför han blir utlånad annars.
Han är under 21 år, så då räknas man inte in i en sådan trupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in