2010-10-22, 14:21
  #2953
Medlem
DonDrapers avatar
[quote=Vapendragare]Jag nämnde Mourinho för att jag hörde han säga de i en viasat intervju de andra förståsigpåare har jag inte hört uttala sig om det.
QUOTE]

Nu är det tydligen för sent. Från text-tv: "Vissa såg det dock bara som ett spel, bland andra Real Madrids sluge tränare José Mourinho". Inte en rad om DonDraper...

Vilken jävla sörja det här blev. Jag önskar att han hade stuckit, gärna till Real där han hade fått ruttna på bänken.
Citera
2010-10-22, 14:23
  #2954
Medlem
Vafan? För ett par dagar sen ville han sticka och nu skriver han på nytt kontrakt. LOLLL
Citera
2010-10-22, 14:28
  #2955
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är inte detta smart på ett sätt? Om Rooney drar lär United få mer pengar, rooney hinner spela sig i form och få tillbaka sitt extremt höga marknadsvärde? Ska bli intressant hur fansen tar emot honom nästa gång på Old Trafford i vilket fall.

Nej, det är inte smart. Det är oerhört klumpigt. Om det här var en medveten strategi så har agenterna betett sig som riktiga ärkemongon. Ingen klubb kommer försöka värva honom i januari och han kommer inte att få tillbaka ett skyhögt marknadsvärde till sommaren heller. Det blir mycket svårare för honom att lämna klubben nu. Så jag har svårt att förstå agenternas agerande senaste veckan, det har varit idiotiskt agerat oavsett om målet från början var att förlänga eller lämna.
__________________
Senast redigerad av gunseng2 2010-10-22 kl. 14:31.
Citera
2010-10-22, 14:31
  #2956
Medlem
DonDrapers avatar
En av få roliga saker som kommit ur den här härvan: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/10/19/article-1321997-0BAE0063000005DC-568_634x370.jpg

Citera
2010-10-22, 14:32
  #2957
Medlem
Då vet man väl vem som är ersättare till SAF i alla fall.
Citera
2010-10-22, 14:33
  #2958
Medlem
TheBunks avatar
Det är en sak att va hård i dom interna förhandlingarna, men att tappa så mycket kärlek och status hos fansen för mer pengar är riktigt klumpigt/osmart. Men det var väl SAF som gick ut med detta först, så det kanske var han som tröttnade på Rooney och agenten och på detta sätt satte press på dom.
Citera
2010-10-22, 14:46
  #2959
Medlem
NirvanAs avatar
– Vi kommer att investera i stora spelare, säger Sir Alex Ferguson till Sunday Express.

Tack SAF, det känns lite bättre iaf...
Citera
2010-10-22, 15:20
  #2960
Medlem
Ja vad ska man säga om denna soppa... Ingen högoddsare kanske att allt detta beror Rooneys agent som trodde det skulle vara en bra idé att utmana United om en högre lön annars drar Rooney? Sen blev det blev lite backfire på det...

Är ju ingen omöjlighet heller att United/SAF och Rooney gått med på att skriva nytt kontrakt, men alla parter vet om att han kommer lämna och de vill få bättre betalt än vad de skulle fått nu i vinter.

Kul att se hur många kappvändare det finns nu också (inte bara här på FB), om de som sagt att Rooney är en hora och idiot osv helt plötsligt kommer ändra sig nu...

Nu återstår det att se om Rooney är fortsatt skadad/bänkad eller om han startar nästa match, och vilken mottagning han kommer få. Tror ändå det kommer mestadels vara positiva signaler han får då de flesta supportrar har stöttat honom, dock är det de som hånat honom som uppmärksammats mest.

Jävla kaos har det blivit iaf, säkerligen helt i onödan också tack vare dessa agenter.

Bara att citera Holloway; It´s wrong! Riktigt kul att se en så pass passionerad manager.

Ang. Mourinho till United, vill verkligen United ta in en dyr tränare som kommer stanna i 2-3 säsonger för att sen dra vidare och United måste leta nytt namn igen? Förstår att en som NirvanA vill ha honom då han säkert skulle göra det bra, värva in ett par stora namn och vinna CL/ligan. Men till vilken kostnad? dels den ekonomiska till Mou, sen t.ex hur skulle han ta hand om Uniteds ungdomar, han har väl inte satsat speciellt mkt på ungdomstrupperna i sina tidigare klubbar? Jag är iaf en som är väldigt tveksam till Mou till United, skulle hellre se en tränare som får tid på sig att bygga laget och som vill vara i klubben en längre tid. Fast i dagens fotboll lär man väl inte få se några nya SAF´s eller Wenger, såna som sitter som manager i +10-15 år i samma klubb. Klubbledningar är alldeles för ivriga på att spara sina managers om det börjar gå dåligt. Dock så är det inte det lättaste att hitta en manager som passar klubben och vice versa.
__________________
Senast redigerad av baruba 2010-10-22 kl. 15:25.
Citera
2010-10-22, 15:37
  #2961
Bannlyst
Är Wayne Rooney en av de sista stora engelska "stjärnorna" i den engelska ligan? Sedan man gjorde om ligan till Premier League och massinvandringen av utländska spelare har det blivit allt mer tunt med engelska toppspelare? Visst United och Chelsea har några spelare, men den stjärnstatus Rooney har och är 24 år? Ser väldigt tunt ut under honom?
Citera
2010-10-22, 15:40
  #2962
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pindosan
Är Wayne Rooney en av de sista stora engelska "stjärnorna" i den engelska ligan? Sedan man gjorde om ligan till Premier League och massinvandringen av utländska spelare har det blivit allt mer tunt med engelska toppspelare? Visst United och Chelsea har några spelare, men den stjärnstatus Rooney har och är 24 år? Ser väldigt tunt ut under honom?
Wilshere lär väl bli rätt bra?
Citera
2010-10-22, 15:42
  #2963
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Wilshere lär väl bli rätt bra?


Wilshere, Gibbs och Rodwell ser ut att bli riktigt riktigt bra.

Edit: Lägg till Danny Welbeck där också.
Citera
2010-10-22, 16:05
  #2964
Medlem
Villons avatar
Det finns väl egentligen bara ett möjligt scenario där Rooneys agerande skulle kännas smart, och det är om det hela handlar om en slags konspiration för att sätta press på Man Utds ägare. Fast i verkligheten ligger ju pengarna närmare till hands som förklaring.

Det märkliga är ju bara att det från Man Utds håll låtit som att man hela tiden varit beredda att ge honom ett lönelyft. Det gör ju att det är svårt att inte känna att Rooney förlorat på hela grejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in