2010-10-19, 21:46
  #2845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Vill du inte förstå så behöver du inte. Vi kunde inte bry oss mindre. För övrigt var aldrig Tevez en av Uniteds tre viktigaste spelare.
Sa inte att han var bland dom viktigaste, sa att han var bland dom bästa. Stor skillnad även fast vissa inte kan se det.
Citera
2010-10-19, 21:51
  #2846
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Sa inte att han var bland dom viktigaste, sa att han var bland dom bästa. Stor skillnad även fast vissa inte kan se det.

I detta fallet spelar det inte någon roll då han inte var blad de tre bästa spelarna i United innan han lämnade. Skall man vara ärlig så var han mer eller mindre värdelös merparten av sista säsongen. Det var inte för inte som han inte fick den speltid som han ville ha (vilket ändå var rätt mycket).
Citera
2010-10-19, 21:56
  #2847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
I detta fallet spelar det inte någon roll då han inte var blad de tre bästa spelarna i United innan han lämnade. Skall man vara ärlig så var han mer eller mindre värdelös merparten av sista säsongen. Det var inte för inte som han inte fick den speltid som han ville ha (vilket ändå var rätt mycket).
Lustigt egentligen, sen Tevez grymma första säsong i City så har folk fått för sig att Tevez var på något sätt lika viktig som Rooney och Ronaldo. Han var en arbetshäst med färre mål oich assist än Berbatov under säsongen han fick som mest kritik (förra).
__________________
Senast redigerad av Gyz 2010-10-19 kl. 21:59.
Citera
2010-10-19, 22:20
  #2848
Medlem
DertyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Macheda? Bebe? Owen? Diouf? Welbeck? Ni har inte brist på anfallare
De är bra anfallare men ingen av dem är superstjärnor som jag skrev i mitt inlägg. Macheda och Welbeck har däremot all potential att utvecklas till det.
Citat:
Ursprungligen postat av Gyz
Nani är inte så långt ifrån och sen finns det ju flera med potential, typ Chicarito och Macheda men visst, jag förstår din poäng...
Jag glömde faktiskt Nani, om (när) Rooney nu lämnar United blir ju han stjärnan. Berba också om han fortsätter spruta in mål.
Citera
2010-10-19, 22:51
  #2849
Medlem
Det går fan inte att komma ifrån att det är grymt tungt att läsa att Rooney lämnar på detta sättet. Visst, att kyssa klubbmärke etc spelar ju inte så jävla stor roll verkar det längre (se Zlatan och Rooney då) men på något sätt har United känts som klubben för Rooney. Tyvärr är det väl agenten som återigen sätter igång något (det ryktades ju mkt om det i övergången från Everton) och Rooney verkar inte förstå bättre själv.

Hans sviktande form är ju lättare att haja nu, detta tillsammans med otroheten renderar inte i en superstjärna som levererar och att gå ut med detta på detta viset visar väl snarare bristen på hjärnceller med tanke på att OT i förra matchen skanderade hans namn gång på gång - detta var ju det ultimata pisset på alla fans. Hur tror han att de kommer reagera, jubla när de ser honom och önska honom lycka till.. ? Det är nog bara Macche som tror att Arsenal-fansen satt och berömde Cesc över hans vilja att lämna och att de kommer önska honom lycka till när han lämnar nästa sommar on the cheap.

Där kommer nästa fråga, hur kan någon tro att vi kommer ens få kaffepengar för Rooney nu ? Han har 18mån kvar på kontraktet, han och SAF har officiellt sagt att han vill lämna. Får vi £10M i januari så är det fan bra. Det kommer aldrig gå att ha Rooney kvar i truppen vilket alla potentiella köpare vet. Att prata världsrekords-fee och Sneijder och Torres plus Benzema som potentiella förvärv blir löjeväckande...

Jag hoppas ändå att Fergie kan ta fram stoltheten och Glazers kan visa att finanserna inte är så enormt dåliga och sätta Rooney på läktaren under hans återstående tid hos oss för 18 månader. Det lär väl aldrig hända men så fruktansvärt sjukt underbart det hade vart.

Sluta älska mitt ManUtd - det kommer jag fan aldrig göra oavsett om vi huserar i CCC...
Citera
2010-10-19, 23:22
  #2850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Där kommer nästa fråga, hur kan någon tro att vi kommer ens få kaffepengar för Rooney nu ? Han har 18mån kvar på kontraktet, han och SAF har officiellt sagt att han vill lämna. Får vi £10M i januari så är det fan bra. Det kommer aldrig gå att ha Rooney kvar i truppen vilket alla potentiella köpare vet. Att prata världsrekords-fee och Sneijder och Torres plus Benzema som potentiella förvärv blir löjeväckande...

Jag hoppas ändå att Fergie kan ta fram stoltheten och Glazers kan visa att finanserna inte är så enormt dåliga och sätta Rooney på läktaren under hans återstående tid hos oss för 18 månader. Det lär väl aldrig hända men så fruktansvärt sjukt underbart det hade vart.

Sluta älska mitt ManUtd - det kommer jag fan aldrig göra oavsett om vi huserar i CCC...
Wayne Rooney är en av de absolut största fotbollsnamnen i världen, det finns inte en chans att han går för 10m£ inte ens i sommar. Om/när han säljs i januari så blir det inte för under 30m£ och vore det till City så inte under 40-50m£

Tänk på att Özil gick för 10m£ med ett år kvar på kontraktet och han var på en global skala helt okänd fotbollspelare innan VM. Även om han blev mer känd efter VM så kommer Özil inte i närheten på hur pass känd och lätt marknadsförd Wayne Rooney är.
Citera
2010-10-20, 08:20
  #2851
Medlem
Allt under 50 miljoner pund är ett reapris.
Citera
2010-10-20, 08:53
  #2852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyz
Tänk på att Özil gick för 10m£ med ett år kvar på kontraktet och han var på en global skala helt okänd fotbollspelare innan VM. Även om han blev mer känd efter VM så kommer Özil inte i närheten på hur pass känd och lätt marknadsförd Wayne Rooney är.
Skillnaden var väl att Özil inte hade skapat kalabalik i sitt nuvarande lag, fått sin manager att gå ut med ett statement att han vill lämna bara månader efter uttalande som "jag är i bästa klubben i världen" och "jag har hittat hem". Inget illa om Bremen heller men skillnaden i klubbarna är milsvid.
Citera
2010-10-20, 11:32
  #2853
Medlem
Ännu en gång har man (jag) blandat ihop en spelares personlighet på plan med hans personlighet utanför planen, Rooney har alltid varit en som ger allt på plan och nästan aldrig gnäller men utanför planen har han ju faktiskt varit precis tvärtom genom hela sin karriär. Svek Everton, svek sin flickvän redan i tonåren, röker, dricker, går upp i vikt under somrarna, fortsätter att svika Coleen genom att knulla horor när hon är gravid och det här som grädde på moset. Egentligen borde man inte vara förvånad för han har betett sig likadant hela tiden, men så är det när man har skygglapparna på som supporter och dessutom bara har möjlighet att se en spelares uppträdande på planen en gång i veckan.

Nu kommer säkert Rooney komma ut med nån jävla bullshit om att det är klubben som inte satsar tillräckligt eller att han blev ledsen i ögat över att varit tvungen att spela skadad mot Bayern, vilket givetvis bara är efterhandskonstruktioner. 2006 t.ex. åkte vi ur i gruppspelet i CL och var 8 poäng efter Chelsea i ligan efter att inte vunnit en titel på 2 år, på sommaren spenderade vi typ £5m netto och ersatte RVN med Carrick. Den här säsongen var vi en poäng efter i ligan efter en makalös skadekris och blivit shaftade av domaren borta mot Chelsea (vilket Rooney själv påpekade i direktsändning) och kom till kvart i CL. Det dög tydligen 2006 men inte nu? Riiiiiight. Dessutom är det ju en pinsam ursäkt, hade det varit okej om Torres lämnat Liverpool och Drogba lämnat Chelsea inför förra säsongen av samma anledningar, knappast va?

Vidare är det ju roligt att en del muppar helt plötsligt beskriver Tevez som en given världsspelare och viktigare för laget än Vidic, Rio, Evra, Nani och VDS samt att det faktum att klubben inte vill lägga £25m på en forwardsRESERV, vilket SAF för övrigt enligt egen utsago var beredd att göra, visar att klubben inte längre är konkurrenskraftig. Hur ser övriga storklubbars bänkar ut, vem har Chelsea bakom Drogba och Anelka, vem har Inter bakom Eto och Milito, vem har Barca bakom Villa, Arsenal bakom RvP och Chamakh? Och tre av de klubbarna är antingen drivna av sugardaddies eller individuella tv-pengar + skulder vilket borde göra dem avsevärt starkare.

Att saker inte står rätt till ekonomiskt krävs det ju inte ett geni för att inse, men att använda Tevez och Ronaldo som bevis på det är ju fan efterblivet och som sagt, att använda det som motivation för att lämna klubben är efterblivet OCH fittigt.

Nej, vad det handlar om här är antingen money talks bullshit walks eller att Rooney vill lämna England eller en kombination av de båda. Var nånstans han hamnar visar vilket den egentliga anledningen var.

Förresten låter det ju på vissa som att United inte gör något annat än köper världsspelare till höger och vänster vareviga säsong, vilket ju aldrig varit fallet.

Förresten du Macche, om jag bara kunde komma på en annan klubb som låter sina stjärnspelare lämna för andra klubbar för att ersätta dem med ungdomar och sedan inte vara i närheten av att vinna någonting på fem år....
Citera
2010-10-20, 11:36
  #2854
Medlem
pjucko, du är fan min nya idol...
Citera
2010-10-20, 12:00
  #2855
Medlem
DonDrapers avatar
För mig har Rooney aldrig varit en spelare som "förkroppsligat Uniteds hjärta och själ" som andra antytt, det kan aldrig en kille från Liverpool göra, så är det bara. Scholes och Giggs förkroppsligar det United jag älskar och när de lägger skorna på hyllan så kommer allt kännas deprimerande på riktigt.

Vissa reagerar ju oerhört överdrivet, för mig går det här inte att jämföras med när t ex Cantona la av 97, DET var fanimej tungt. Men det som gör allt deppigt är att klubben har en kassakista fylld av spindelväv (medans Glazerfamiljen går runt med dignande fickor) och att vår anfallsbesättning består av bl a Michael fucking Owen och en portugisisk uteliggare.

Det väntar bistra tider vid horisonten för United, antagligen flera säsonger i mittens rike, men det är sånt här som prövar en och förhoppningsvis försvinner en del muppsupportrar och när, inte om, Glazerfamiljen försvinner skall det ses till att klubben kommer skötas på rätt sätt.
Citera
2010-10-20, 12:26
  #2856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Instämmer. Rooney blev en legoknekt när han drog från Everton, att folk är förvånande eller till och med kräver lojalitet från hans sida är ett skämt

Det handlar inte om att folk kräver lojalitet, det handlar om hur han själv betett sig, han har gång efter annan gått ut med att han älskar United och vill spela här resten av sin karriär, han har kysst klubbmärket etc. Att då samma vecka som säsongen börjar helt plötsligt gå ut med att han inte vill skriva på ett nytt kontrakt och vill lämna klubben är rätt vidrigt. När han sedan inte får sin vilja igenom med två veckor kvar på transferfönstret och med säsongen redan igång, väljer han istället att läcka hela skiten (inklusive en del lögner vad det verkar) till media och gå emot SAF i en direktsänd intervju, briljant uppträdande inte sant?

Jämför det med hur Ronaldo skötte sig, han var tydlig med att han inte tänkte stanna i United resten av sin karriär, kysste aldrig klubbmärket vad jag minns, skrev på ett nytt långtidskontrakt, när han inte fick lämna sommaren 2008 höll han käften en säsong och såldes sedan I JUNI för £80m. Men så sjunger fansens hans namn igen redan nu också.

Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Han har gett klubben allt.. Ligan,cupen,CL? Klart som fan han vill ha något nytt..
Hur många Arsenalsupportrar blev arga och slängde glåpord över Henry? Viera? Lehmann? Man är tacksamma för det dom gjort för klubben.. Sen så finns det ju spelare man självklart blev besvikna på Cole,Hleb,Flamini m.fl

Vieria var 29, Henry var 30 och skadad under stora delar av sin sista säsong, Lehmann var nästan 40 och petad när han lämnade klubben. Alla såldes ganska tidigt på sommaren, hur är det ens det minsta jämförbart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in