2010-10-19, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X-tasy
Sant känns som Rednose inte kommer palla bygga upp något nytt lag igen. OT men på Man U forum på svenskafans går det hett till
De United-fansen är en skam för alla fotbollsfans världen över men det vet du säkert redan.
Citera
2010-10-19, 16:26
Medlem
United kommer hursomhelst knappast få någon ny rekordsumma, den saken är ju klar eftersom han bara har 1.5 år kvar på kontraktet och nu officiellt vill lämna också.

Riktigt trist, hade hoppats Rooney skulle vara United trogen länge och bli en legendar men så verkar fallet inte bli. Klart att det är ett enormt avbräck om/när han lämnar och folk kommer såklart direkt säga att United aldrig kommer klara sig utan honom...

Väljer dock SAF att orka stanna kvar tillräckligt länge för att bygga ännu ett nytt lag när Giggs/Scholes/Rooney är borta så är jag helt övertygad om att United kommer klara sig bra.

Är ju bara på att kolla tillbaka vad alla tvivlare skrev när t.ex Beckham/Ruud/Ronaldo såldes...
Citera
2010-10-19, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
United kommer hursomhelst knappast få någon ny rekordsumma, den saken är ju klar eftersom han bara har 1.5 år kvar på kontraktet och nu officiellt vill lämna också.

Riktigt trist, hade hoppats Rooney skulle vara United trogen länge och bli en legendar men så verkar fallet inte bli. Klart att det är ett enormt avbräck om/när han lämnar och folk kommer såklart direkt säga att United aldrig kommer klara sig utan honom...

Väljer dock SAF att orka stanna kvar tillräckligt länge för att bygga ännu ett nytt lag när Giggs/Scholes/Rooney är borta så är jag helt övertygad om att United kommer klara sig bra.

Är ju bara på att kolla tillbaka vad alla tvivlare skrev när t.ex Beckham/Ruud/Ronaldo såldes...
Blir någon förvånad om Ferguson slutar efter denna säsong med tanke på detta?
Han ser mer och mer trött och svullen och uppgiven ut och har helt klart tagit illa vid sig av detta.
Å andra sidan var det lite fighting spirit över hans tal till media idag och en uppretad Ferguson har ju triumferat förut.
Citera
2010-10-19, 16:29
Medlem
dires avatar
Rooney skulle passa in snuskigt bra under Mourinho i Real. Precis en sån spelartyp Jose kan bygga sin spelidé kring. Han kommer troligen ta Pandev-rollen men göra jobbet otaliga gånger bättre.
Citera
2010-10-19, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Rooney skulle passa in snuskigt bra under Mourinho i Real. Precis en sån spelartyp Jose kan bygga sin spelidé kring. Han kommer troligen ta Pandev-rollen men göra jobbet otaliga gånger bättre.
Sen går Mourinho till United och tar över efter Ferguson och tar Rooney och Ronaldo med sig och cirkeln är sluten.....
Citera
2010-10-19, 16:53
Medlem
LuaLuas avatar
Fucking hell. Det här trodde jag verkligen inte.
Frågan är varför han vill lämna? Om det beror på mediabevakningen kan ju knappast Chelsea eller City vara aktuellt (Inte för att jag tror att Fergie skulle gå med på att sälja till något utav lagen ändå men)
Real säger sig inte ha plats, ett byte mot Benzema kan verka logiskt men jag tror ändå inte det kommer att hända.
Barca känns knappast aktuellt, vad finns det egentligen då kvar?

Ska man försöka se något positivt ur det hela. Med Rooney borta bör ännu mer fokus riktas mot Glazers. Om SAF bara orkar så tror jag han kan bygga upp det här laget en gång till. Men för att kunna göra detta är det en förutsättning att Glazers försvinner.
Citera
2010-10-19, 16:58
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Fucking hell. Det här trodde jag verkligen inte.
Frågan är varför han vill lämna? Om det beror på mediabevakningen kan ju knappast Chelsea eller City vara aktuellt (Inte för att jag tror att Fergie skulle gå med på att sälja till något utav lagen ändå men)
Real säger sig inte ha plats, ett byte mot Benzema kan verka logiskt men jag tror ändå inte det kommer att hända.
Barca känns knappast aktuellt, vad finns det egentligen då kvar?

Ska man försöka se något positivt ur det hela. Med Rooney borta bör ännu mer fokus riktas mot Glazers. Om SAF bara orkar så tror jag han kan bygga upp det här laget en gång till. Men för att kunna göra detta är det en förutsättning att Glazers försvinner.
För att United anser att han inte ska ha/är värd £200.000 i veckan men det gör han? Money talks...
Citera
2010-10-19, 17:04
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
För att United anser att han inte ska ha/är värd £200.000 i veckan men det gör han? Money talks...
Skulle det vara så är det väl skönt att någon klubb tar ansvar när det gäller löner till skillnad från exempelvis City, Chelsea, Barcelona och Real. Tvivlar dock på att det bara skulle ha med pengar att göra.
Citera
2010-10-19, 17:04
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:

Om det nu är så ja, han har fortfarande inte sagt varför han inte vill skriva på ett nytt kontrakt.
SAF dementerar ju dessutom det du precis påstår.

" So David was prepared, with the discussions with our owners, to offer Wayne the best contract that anyone could have in the country. "
Citera
2010-10-19, 17:30
Medlem
natemeds avatar
Det här är nog en av dom mest sjukaste dagen jag varit med om som United supporter. Känner mig helt störd. Ska bli otroligt spännande att se hur stämningen är imorgon på Old Trafford.
Citera
2010-10-19, 17:38
Bannlyst
Citat:
Kanske ett första bevis på Uniteds pengakris. Samtidigt är United den klubb i världen som just nu har råd med att ändra om en hel del efter att ha nått de magiska 18 titlarna. Om jag förstod Ferguson rätt satte United även med sin andraplats förra säsongen något slags nytt rekord och jag har under åren förundrats över hur United totalt dominerar detta med rekord av olika slag.
Rooney är vid 25 slut som artist och sånt har hänt bättre spelare. Rooney hörde ihop med Ronaldo och Tevez och hans exit är rätt logisk ändå.
Citera
2010-10-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe_Njuub
Ser ut som han lämnar alltså. Tror dock inte att det blir för City utan för Chel$ea. Han borde dock skita i pengarna och gå tillbaka till Everton!

Jag hoppas för hans egen skull att han lämnar för någon klubb i sydeuropa. Exempelvis Real Madrid. Jag skulle dock inte alls blir förvånad om han till nästa säsong springer in på SB som hemmaspelare. Allvarligt talat. Är det någon klubb i England jag tror han skulle kunna hamna i så vore det faktiskt Chelsea. Tror aldrig han skulle gå till Man City eller Liverpool. Killen skulle ju bli mördad! Chelsea må vara en stor konkurrent till Man U, men City och Pool är fan värre, i fansens ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in