Citat:
Ursprungligen postat av SonyB
Tror inte de har tio kunder per dag. Kanske tre, fyra. Hur mycket får de behålla själva av massagen. En hundring? De tvingas runka för att tjäna ihop något.
Det är smutsigt.
Har horköpare taskig inlevelseförmåga?
Det är smutsigt.
Har horköpare taskig inlevelseförmåga?
Jag har bytt msn med en tjej som jag träffade på ett visst thaimassageställe i Bromma. Vi chattar regelbundet och jag frågar ibland vad hon tycker om sitt jobb, vad hon tjänar etc.
Hon har ibland inte en enda kund på hela dagen, dvs hon tjänar 0 kr.
De har ett turordningsschema som varierar dag till dag. Är hon nummer 5 eller sex på listan så kommer hon ha ingen eller max en kund under dagen.
Hon jobbar sex dagar i veckan, ca 8-9 timmar per dag. Jobbandet består mest av att tjattra med kollegorna, chatta på msn (med mig) och se på film och youtube.
Hon visste ingenting om massage innan hon kom till Sverige. Allt hon kan har hon lärt sig på det stället där hon jobbar nu.
Att få stammisar är viktigt för om man bokar en timme i hennes namn så sätts turordningslistan ur spel. Dessutom vet hon vad kunden vill ha och är villig att betala.
Hon har tråkigt i Stockholm och längtar hem till Thailand mest hela tiden. Hon sparar allt hon tjänar så hennes fritid är inte heller så spännande.
Hon är oskuld (har hon iaf påstått...
) och hon är orolig att män (jag?) bara är ute efter att ha sex med henne.Hon är i Sverige på turistvisum och åker tillbaka till Thailand om ett par veckor.
Tydligen måste hon ändå tjäna ihop en del här för hon tänker återvända om 6-7 månader. Om hon ger 9-12 massager i veckan och i snitt får 300 kr per kund (jag gillar henne skarpt så jag brukar ge mer) så blir det ca 12000 kr i månaden skattefritt. Det är definitivt ingen svältlön och jag är inte förvånad över att hon tänker återvända trots att hennes tillvaro här är torftig.