2009-11-01, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyB
Tror inte de har tio kunder per dag. Kanske tre, fyra. Hur mycket får de behålla själva av massagen. En hundring? De tvingas runka för att tjäna ihop något.
Det är smutsigt.
Har horköpare taskig inlevelseförmåga?

Jag har bytt msn med en tjej som jag träffade på ett visst thaimassageställe i Bromma. Vi chattar regelbundet och jag frågar ibland vad hon tycker om sitt jobb, vad hon tjänar etc.

Hon har ibland inte en enda kund på hela dagen, dvs hon tjänar 0 kr.
De har ett turordningsschema som varierar dag till dag. Är hon nummer 5 eller sex på listan så kommer hon ha ingen eller max en kund under dagen.
Hon jobbar sex dagar i veckan, ca 8-9 timmar per dag. Jobbandet består mest av att tjattra med kollegorna, chatta på msn (med mig) och se på film och youtube.
Hon visste ingenting om massage innan hon kom till Sverige. Allt hon kan har hon lärt sig på det stället där hon jobbar nu.
Att få stammisar är viktigt för om man bokar en timme i hennes namn så sätts turordningslistan ur spel. Dessutom vet hon vad kunden vill ha och är villig att betala.
Hon har tråkigt i Stockholm och längtar hem till Thailand mest hela tiden. Hon sparar allt hon tjänar så hennes fritid är inte heller så spännande.
Hon är oskuld (har hon iaf påstått... ) och hon är orolig att män (jag?) bara är ute efter att ha sex med henne.
Hon är i Sverige på turistvisum och åker tillbaka till Thailand om ett par veckor.

Tydligen måste hon ändå tjäna ihop en del här för hon tänker återvända om 6-7 månader. Om hon ger 9-12 massager i veckan och i snitt får 300 kr per kund (jag gillar henne skarpt så jag brukar ge mer) så blir det ca 12000 kr i månaden skattefritt. Det är definitivt ingen svältlön och jag är inte förvånad över att hon tänker återvända trots att hennes tillvaro här är torftig.
Citera
2009-11-01, 14:52
Medlem
Citat:
De har värdighet och tycker att det är skitjobbigt med alla runkönskningar.

Det skulle jag också tycka. Folk borde ge fan i att fråga och istället vänta på att bli erbjuden ett handjobb.
Citera
2009-11-01, 15:32
Medlem
nuendasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Tydligen måste hon ändå tjäna ihop en del här för hon tänker återvända om 6-7 månader. Om hon ger 9-12 massager i veckan och i snitt får 300 kr per kund (jag gillar henne skarpt så jag brukar ge mer) så blir det ca 12000 kr i månaden skattefritt. Det är definitivt ingen svältlön och jag är inte förvånad över att hon tänker återvända trots att hennes tillvaro här är torftig.

Faaan för 12000 skulle jag kunna tänka mig att ge en runk då och då he he he
Citera
2009-11-01, 17:01
Medlem
nuendasts avatar
"Våra massöser är utbildade vid Wat Po Medical Center i Bangkok."

Verkar vara så att varenda tjej på varenda ställe har gått på detta ställe i Bangkok. Kan det verkligen stämma eller är det bara ett sätt att marknadsföra sina tjänster?

För mer eller mindre varenda thaimassge i sverige kör med detta, och även i danmark, finland och övriga länder jag varit i. Hur många har egentligen gått denna itbildning på plats i Bangkok? Verkar ju vara tusentals....
Citera
2009-11-01, 17:23
Medlem
BackNINEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Hon är i Sverige på turistvisum och åker tillbaka till Thailand om ett par veckor.

Tydligen måste hon ändå tjäna ihop en del här för hon tänker återvända om 6-7 månader.

Citera
2009-11-01, 22:10
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Om jag är Bodström så är du Runknisse!
Seriöst: jag känner några thaikvinnor som masserar. De har värdighet och tycker att det är skitjobbigt med alla runkönskningar.
Hur mycket stolthet har en man som köper sex?

Har inte du hamnat i fel tråd?
Citera
2009-11-01, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Har inte du hamnat i fel tråd?
Precis tvärtom. I ett forum diskuterar vi. Eller hur?
Eller är det så att vi bara ska byta tips om var det finns runkmassager. Har läst igenom tråden och det har gjorts försök tidigare att lyfta diskussionen.
Jag gillar bra oljemassage, men äcklas av kulturen som skapats på många massageställen i sth. I andra delar av landet är det annorlunda.
Jag tror att jag representerar medelsvensson här. Det kanske är dags att han kliver in i denna sörja av horgubbar, pervon, tonåriga oskulder och nyfikna fluktare.
Citera
2009-11-02, 00:12
Medlem
Winniemontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuendast

Verkar vara så att varenda tjej på varenda ställe har gått på detta ställe i Bangkok. Kan det verkligen stämma eller är det bara ett sätt att marknadsföra sina tjänster?

För mer eller mindre varenda thaimassge i sverige kör med detta, och även i danmark, finland och övriga länder jag varit i. Hur många har egentligen gått denna itbildning på plats i Bangkok? Verkar ju vara tusentals....

Kika efter certifikat på väggarna. Har prövat runt en del massage i Stockholm och tyvärr är de flesta massörer riktigt dåliga- outbildade.
Beror ju på vad man är ute efter men de som kan ge riktigt bra thaimassage är guld värt. Tänker inte ge mina bästa tips här för de ställen där de är duktiga finns det redan nog med kunder och svårt nog att få tid.
Citera
2009-11-02, 00:17
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Precis tvärtom. I ett forum diskuterar vi. Eller hur?
Eller är det så att vi bara ska byta tips om var det finns runkmassager. Har läst igenom tråden och det har gjorts försök tidigare att lyfta diskussionen.
Jag gillar bra oljemassage, men äcklas av kulturen som skapats på många massageställen i sth. I andra delar av landet är det annorlunda.
Jag tror att jag representerar medelsvensson här. Det kanske är dags att han kliver in i denna sörja av horgubbar, pervon, tonåriga oskulder och nyfikna fluktare.

Tycker du är ot enligt ts trådstart i första inlägget.
Citera
2009-11-02, 01:07
Medlem
Citat:

De massörskor jag fått lite kontakt med har erkänt att de inte har någon formell utbildning alls.
Citera
2009-11-02, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackNINE

Något du inte förstår?
Citera
2009-11-02, 10:37
Medlem
Antexs avatar
Citat:

Det kan nog stämma men du måste vara medveten om att du kan gå allt från endagarskurs där till utbildningar på år !

Träffar du då på en "massös" som gått endagarskursen så måste hon vara väldigt intresserad och ha en del förkunskaper om anatomi för att kunna erbjuda en hyfsad massage.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in