2013-11-09, 12:59
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter123456
Hoppas verkligen att ovanstående får poletten att trilla ner hos fler av TM besökarna och att fler väljer salong med eftertanke.
De kan jag hålla med om,men,och det är viktigt,det är inte många salonger som gör som Iljusin påtalar,de flesta drivs av släkt och av goda vänner som anställs.
Att få låna pengar till resan hit är vad jag kan förstå inget brott i sig,utan en liten möjlighet att få tjäna lite pengar som alternativ till fattigdom och elende.
Man kan inte generalisera som det görs på många håll här, att många driver små egna företag och fakturerar " mamma san" är ju ettsätt att själv kringgå sociala kostnader mm. Och det är inte olagligt,bara det ätt tjejerna är inte insatta i hur de ska sköta bokföring od här,och då blir det ju inte lätt.
Många andra branscher utövar den metoden.men att ro att det inte påverkar rörelsen är ett undertatement,dryga böter utdöms om man missar inbetalningar till RSV,lika om man struntar i att bånga in de kunder som kommer i kassan.
En av de allra populäraste salongerna i Stockholm drivs enbart med släkt och vänner och har så gjort i många år.
Sköter man sig så går det bra,struntar man i förpliktelser så går det åt skogen,med all rätt, det gäller för alla som driver rörelse här
Citera
2013-11-09, 13:58
Medlem
Ni som blir stammisar på en massage-salong vad gör att ni blir stammisar just där? Är det tjejerna eller utbudet av extratjänster?
Citera
2013-11-09, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Jaha och hur vet du detta då?och skulle inte denna tråd handla om massage och inte ekonomi.

Förutsättningarna för thaimassage i Sverige hör väl i allra högsta grad hemma i denna tråd? Eller?

Sedan kan jag för mitt liv inte förstå (eller, jo förresten) vad som gör vissa nickar så förblindade att dom läser mina och thaimans inlägg som fan läser bibeln.

F ö verkar skatteverket ha så pass mycket resurser så dom kan skicka ut kontrollanter på söndagarna. Någon intelligent person har räknat ut, eller tror sig ha räknat ut, att på helgerna är det störst chans att hitta svartjobbare. Men vad vet jag, jag är ju bara en okunnig idiot med IQ-fiskmås som inte vet ett dugg om massagesalonger och hur enkelt det är för dom att pytsa in skönstaxering/straffavgifter på hundratusentals kronor.
Citera
2013-11-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
De kan jag hålla med om,men,och det är viktigt,det är inte många salonger som gör som Iljusin påtalar,de flesta drivs av släkt och av goda vänner som anställs.
Att få låna pengar till resan hit är vad jag kan förstå inget brott i sig,utan en liten möjlighet att få tjäna lite pengar som alternativ till fattigdom och elende.
Man kan inte generalisera som det görs på många håll här, att många driver små egna företag och fakturerar " mamma san" är ju ettsätt att själv kringgå sociala kostnader mm. Och det är inte olagligt,bara det ätt tjejerna är inte insatta i hur de ska sköta bokföring od här,och då blir det ju inte lätt.
Många andra branscher utövar den metoden.men att ro att det inte påverkar rörelsen är ett undertatement,dryga böter utdöms om man missar inbetalningar till RSV,lika om man struntar i att bånga in de kunder som kommer i kassan.
En av de allra populäraste salongerna i Stockholm drivs enbart med släkt och vänner och har så gjort i många år.
Sköter man sig så går det bra,struntar man i förpliktelser så går det åt skogen,med all rätt, det gäller för alla som driver rörelse här

Skatter och regler kringgås eller planeras det för i nästan all branscher...

Syftade mer till detta stycket och den humana aspekten vilket inte uppmärksammas så ofta..

:
Ett större hot mot verksamheten är att en del salonger, och de blir fler, uppenbarligen använder sig av tjejer och tjejkillar som tvingats dit eller lockats dit under falska premisser. Salongägare lånar ut pengar till flygbiljetten och massösen/massören luras att tro att det går att tjäna feta pengar på massage som sådant. Sen blir det istället till att knulla av sin skuld innan de återvänder luspanka till Los.

Problemet är inte nytt men det blir värre för varje år som går. Där finns ett verkligt hot mot hela branschen.

Iljusin
Citera
2013-11-09, 16:25
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Det här är den absolut sista varningen. Om lokalen, thaiman eller någon annan i gänget som gör allt för att ge andra ett tjuvnyp postar ett endaste inlägg till som jag kan tolka som ett försök till personangrepp - dolt eller inte - så kommer jag att dela ut varning efter varning tills kontot slängs ut för ohörsamhet.

Er jävla dagisnivå förpestar det här forumet något enormt, och jag kommer inte att tolerera att ni inte kan hantera att diskutera som normalbegåvade vuxna!

OT raderat

// Mod
Citera
2013-11-09, 18:43
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klori.n
Ni som blir stammisar på en massage-salong vad gör att ni blir stammisar just där? Är det tjejerna eller utbudet av extratjänster?
Det är väl både och antar jag. Jag har ett par tjejer som jag är lite av stammis hos, men för mig handlar det om bemötande och personkemi. Det är dock inte salongen jag blir stammis hos, det är massösen.
Citera
2013-11-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagorlundanormal
OK, då ägnar jag mej åt traffickingverksamhet då jag medverkat till att min frus dotter fått besöksvisum för att besöka sin mamma, som välvilligt blev förlängt i ytterligare 6 mån av migrationsverket. Naturligtvis arbetar hon inte, det får hon ju inte göra utan genomgår utbildning och praktik för att så småningom bli lika duktig som sin mor i klassisk (påklädd) thaimassage. Samtidigt vill hon ju gärna tjäna ihop en slant för att uppfylla drömmen om att bygga sitt eget lilla hus i hemtrakten i Thailand. Det kostar inte speciellt mycket, och när kåta faranger mer än villigt pröjsar 500 spänn extra för helkroppsmassage så är det ganska självklart att hon tar emot dom flygande stakta sparvarna. Det är ju bara min massagehand som jobbar vertikalt med en viss kroppsdel istället för horisontellt. Lika lite hjärta med i vare sig den ena ellar andra behandlingen är hennes inställning. Vad jag tycker om det vill jag vara osagt, men jag har levt tillräckligt länge i Thailand för att förstå att det råder en viss skillnad i förhållande till svenska pk-moralbegrepp.

Förväntar mej naturligtvis våldsamma angrepp av fillipinopitt, ordningsman Iljusin från deras gemensamma lokal.

Nu har jag faktiskt sagt för mycket, men jag blir så förbannad över infantila förståsigpåare.

Om din fru äger en thaimassagesalong och sett till att dottern kommit till Sverige för att runka/suga kuk där och om hon gör det för att hon står i ekonomisk skuld er, för att ni ska låta henne få tak över huvudet under hennes tid i Sverige och om ni tjänat pengar på att svenska män får "extra" av henne så handlar det om trafficking och hallickverksamhet ja.

Hur mycket får du själv betala för att bli avrunkad/avsugen av styvdottern efter massagen?
Citera
2013-11-09, 20:24
Medlem
Iljusins avatar
Citat:
. Vad jag tycker om det vill jag vara osagt, men jag har levt tillräckligt länge i Thailand för att förstå att det råder en viss skillnad i förhållande till svenska pk-moralbegrepp.

Förväntar mej naturligtvis våldsamma angrepp av fillipinopitt, ordningsman Iljusin från deras gemensamma lokal.

Nu har jag faktiskt sagt för mycket, men jag blir så förbannad över infantila förståsigpåare.

Nej, inga våldsamma angrepp från mig. Detta är ju ingen nyhet för mig. Kusiner, farbrödrer, mostrar och styvpappor behöver ju inte vara några som vill sin släkting väl.

Däremot så tar jag avstånd från att du menar att ett sånt här beteende skulle vara accepterat i Thailand. Det är det naturligtvis inte någonstans i världen även om fattigdom ibland driver mäniskor till desperata handlingar.

Iljusin

Iljusin
Citera
2013-11-09, 20:31
Medlem
Du "nagorlundanormal", intressant val av namn förresten, du är ju inte bara sexköpare utan tydligen även thaimassagesalongägare som gör reklam för sin egen styvdotter på vissa ställen där sexköpare håller till, samtidigt som du också kallar din egen fru för "importen".

Men i din värld är det nog någorlunda normalt att vara både hallick/människohandlare och sälja din importerade frus dotter till andra män. Hur många kunder till styvdottern (och kanske även frun) har du hittat här förresten?
Citera
2013-11-09, 21:53
Medlem
Hur stor andel av thaimassagesalongerna i Sverige tror ni att egentligen ägs av svenska män, som låter sina thai"fruar" stå som ägare på pappret eller ger sken utåt att thaisalongen ägs av en thaikvinna?
Citera
2013-11-09, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toppmeny
Du "nagorlundanormal", intressant val av namn förresten, du är ju inte bara sexköpare utan tydligen även thaimassagesalongägare som gör reklam för sin egen styvdotter på vissa ställen där sexköpare håller till, samtidigt som du också kallar din egen fru för "importen".

Men i din värld är det nog någorlunda normalt att vara både hallick/människohandlare och sälja din importerade frus dotter till andra män. Hur många kunder till styvdottern (och kanske även frun) har du hittat här förresten?

Nu har du också avslöjat dej.

Tråden spårar fullständigt ur och inte undra på det med såna belackande asgamar som finns här "importerade" från SW. För dom mera neutrala vill jag försäkra att jag varken är salongsägare eller dotterknullande. I bland undrar jag vad som tillåts och inte tillåts att skriva här. Hur som helst, empatin för något förvirrade och godtrogna egenföretagande thaimassösmadamer som var grunden till mitt inledande inlägg verkar ligga på zerro bland dom värsta SW-emigranterna. Men det förvånar mej tyvärr inte inte dugg. Tack för mej i detta ämne.
Citera
2013-11-09, 22:39
Medlem
Citat:
Nu har du också avslöjat dej.

Tråden spårar fullständigt ur och inte undra på det med såna belackande asgamar som finns här "importerade" från SW. För dom mera neutrala vill jag försäkra att jag varken är salongsägare eller dotterknullande. I bland undrar jag vad som tillåts och inte tillåts att skriva här. Hur som helst, empatin för något förvirrade och godtrogna egenföretagande thaimassösmadamer som var grunden till mitt inledande inlägg verkar ligga på zerro bland dom värsta SW-emigranterna. Men det förvånar mej tyvärr inte inte dugg. Tack för mej i detta ämne.

Du kallar din egen thailändska fru för "importen" i denna FB-tråd: https://www.flashback.org/p44512417#p44512417

Så du kan nog spara lite på dina konspirationsteorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in