2013-09-23, 09:40
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljudlig
När det gäller deras breda fötter är jag övertygad om att orsaken finns att hitta i deras historia. Hur skall fötterna bäst vara "konstruerade" för att inte sjunka ner i leran på risfälten? Givetvis så breda som möjligt. Detta i kombination med att de nästan alltid går omkring i "flip-flops" och mycket sällan pressar ner fötterna i små och smala skor som västerländska tjejer gör bidrar.

samma som med skåningar då,måste ha träskor för att inte sjunka ner i gåsskiten
Citera
2013-09-23, 12:55
Bannlyst
Citat:
När det gäller deras breda fötter är jag övertygad om att orsaken finns att hitta i deras historia. Hur skall fötterna bäst vara "konstruerade" för att inte sjunka ner i leran på risfälten? Givetvis så breda som möjligt. Detta i kombination med att de nästan alltid går omkring i "flip-flops" och mycket sällan pressar ner fötterna i små och smala skor som västerländska tjejer gör bidrar.

Ni som påstår att thai"tjejer" har stora och breda fötter och störs av det; sluta gå till katoyer.
Citera
2013-09-23, 13:46
Medlem
HerrTalls avatar
Personligen går jag numera ö h t endast till katoyer, då jag har utvecklat en fäbless till dessa.
Citera
2013-09-24, 00:26
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:

Det där med flipflops kan vi nog bortse ifrån. Så fort går det inte. Tränger man ner ett par damfötter i smala spetsiga skor, så får man möjligtvis en missformad fot. Stortårna vinklar sig in och det blir en stor knöl av leden. Har ordet med ett x i på tungan...

Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
samma som med skåningar då,måste ha träskor för att inte sjunka ner i gåsskiten

Citat:
Ursprungligen postat av Nagorlundanormal
Ni som påstår att thai"tjejer" har stora och breda fötter och störs av det; sluta gå till katoyer.

Säg inte så. Nu kan jag inte sova inatt...
Citera
2013-09-24, 17:36
Medlem

Tror Hallux Valgus är ordet du har på tungan.
Citera
2013-09-24, 17:55
Bannlyst
Nu kanske någon modd tycker att jag postar i fel tråd, men va fan jag vill ju nå så många med stockhomsgulafebern som möjligt;

Vid Ditt besök på thaimassagesalong/er, varna för att ett par snubbar kan komma in på salongen och presentera sig som representanter för "the government" samt STIM och hota med att det vankas böter o t o m fängelse om salongsägaren inte skriver på ett kontrakt som innebär köp av teknisk rekvisita för streamad musik. Till ett hutlöst pris dessutom. (Stimavgiften för mindre företag är 1.450 kr/år om man tillhandahåller musik i båsen via egen dvd/radio/tv samt högtalare). Dom kallar sig Stream Music, håller tydligen till på Nybrogatan.

Det här är bluff och bedrägeri, STIM har inte ett dugg med detta att göra och att presentera sig som myndighetsperson kan rendera i fängelse upp till 6 mån, i grövre fall upp till 2 år. Frågan är, om inte försök att blåsa thailändskor med bristfällig kunskap i svenska och svenska regler och lagar tillhör grövre fall. Det lite löjliga i hela historien är att skurkarna har "legitimation" hängande i ett snöre runt halsen! Det har ju inte ens poliser.

Varna, varna så att salongerna ber dessa skurkar dra åt helvete!
Citera
2013-09-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagorlundanormal
Nu kanske någon modd tycker att jag postar i fel tråd, men va fan jag vill ju nå så många med stockhomsgulafebern som möjligt;

Vid Ditt besök på thaimassagesalong/er, varna för att ett par snubbar kan komma in på salongen och presentera sig som representanter för "the government" samt STIM och hota med att det vankas böter o t o m fängelse om salongsägaren inte skriver på ett kontrakt som innebär köp av teknisk rekvisita för streamad musik. Till ett hutlöst pris dessutom. (Stimavgiften för mindre företag är 1.450 kr/år om man tillhandahåller musik i båsen via egen dvd/radio/tv samt högtalare). Dom kallar sig Stream Music, håller tydligen till på Nybrogatan.

Det här är bluff och bedrägeri, STIM har inte ett dugg med detta att göra och att presentera sig som myndighetsperson kan rendera i fängelse upp till 6 mån, i grövre fall upp till 2 år. Frågan är, om inte försök att blåsa thailändskor med bristfällig kunskap i svenska och svenska regler och lagar tillhör grövre fall. Det lite löjliga i hela historien är att skurkarna har "legitimation" hängande i ett snöre runt halsen! Det har ju inte ens poliser.

Varna, varna så att salongerna ber dessa skurkar dra åt helvete!

Jaha..det var ju bra att du varnar om skurkar försöker utge sig för att vara STIM, men vad händer om de verkliga STIM kommer på besök då ? då måste dom ju faktiskt skriva på ett STIM kontrakt, hoppas dom inte ber dessa fara åt helvete, för då kan dom få problem.

Eftersom dessa salonger spelar bakgrundsmusik i båsen så är dom faktiskt enligt lagen skyldiga att betala till STIM precis som alla andra butiker, frisörsalonger etc.

http://www.stim.se/sv/OM-STIM/Fragor--svar1/
Citera
2013-09-24, 19:35
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Pitt
Jaha..det var ju bra att du varnar om skurkar försöker utge sig för att vara STIM, men vad händer om de verkliga STIM kommer på besök då ? då måste dom ju faktiskt skriva på ett STIM kontrakt, hoppas dom inte ber dessa fara åt helvete, för då kan dom få problem.

Eftersom dessa salonger spelar bakgrundsmusik i båsen så är dom faktiskt enligt lagen skyldiga att betala till STIM precis som alla andra butiker, frisörsalonger etc.

http://www.stim.se/sv/OM-STIM/Fragor--svar1/

Nu spelas det oftast thaimusik. Det är rätt stor chans att upphovsrättsinnehavarna inte är med i stim. Om jag ägde en salong skulle jag säga att det var jag själv som skrivit musiken. Troligen rätt svårt att motbevisa i Sverige så länge det är thaimusik.
Såvitt jag vet har stim inte "poliser" på samma sätt som radiotjänst.
Citera
2013-09-24, 21:07
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Thaimassage, inte STIM.

OT raderat och varningar utdelade

// Mod
Citera
2013-09-24, 22:32
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBanarne

Tror Hallux Valgus är ordet du har på tungan.

Helt rätt!
Citera
2013-09-25, 00:06
Medlem
Hej är det nån som vet om är stora risker att åka fast på thaisalonger?
Citera
2013-09-25, 00:19
Medlem
Inte en chans att polisen lägger resurser på en thaisalong, det är så jävla svårt att bevisa. De lägger resurser på lägenhetsbordeller och skit. Hoppas jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in