2010-05-10, 15:38
Medlem
zatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Behåller tjejerna allt själva som de drar in på extra?
Man vill ju tro att det är så

Tror det varierar lite från ställe till ställe. Har hört av tjejer jag har snackat lite med att visa får behålla en del och ger salongen en del, andra får fast betalt per kund, andra behåller allt utöver grundavgiften för massagen. Det sistnämda är nog mest sällsynt

Så det varierar från salong till salong.
Citera
2010-05-11, 19:18
Medlem
Tror nog att Mama san är mycket försiktig med att ta av de extrapengar som tjejerna gör, det gör henne nämligen direkt i lagens mening skyldig till en hel del otrevliga brottspåföljder
Bättre då att hon blånekar till att tjerena gör extra , tar hon inget av det så riskerar hon nog inte att någon "anställd" bränner henne vid ev påhälsning av fabror blå. Extra bakom skynket utan att Mama san vet något gör henne inte skyldig till ett smack, utom då möjligtvis till att hon har "svart arbetskraft"Det löser man oftast genom att tjejerna har egen personlig firma , som då tar det vanliga gaget av 100 per kund samt fri mat undet arbetstid. Jovisst det finns ofta en Farang med i bakgrunden som satsar i denna verksamhet, ofta får han stå för kontrakt m.m. Ibland står han för allt utom för inkomsterna Hahha.... dumskallar. Men en del tar ju en beskärd del av inkomsterna , även för det ev. horeriet .dvs dom skiter hur det sköts bara det inbringar stålar . finns ju även skitskallar bland oss Svenskar
Citera
2010-05-11, 19:32
Medlem
torstenhingstens avatar
Ska du inte öppna eget Isaan?
Citera
2010-05-11, 20:05
Medlem
Jag är helt oinsatt och bortkommen i detta ämnet, men blir även tjejer erbjudna mer än vanlig massage mot betalning på vissa thaimassageställen?
Citera
2010-05-11, 20:10
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duggregn
Jag är helt oinsatt och bortkommen i detta ämnet, men blir även tjejer erbjudna mer än vanlig massage mot betalning på vissa thaimassageställen?

Det förekommer, men är förmodligen inte särskilt vanligt eftersom det oftast är män som söker sexuella extratjänster. Se det här tidigare inlägget:

https://www.flashback.org/sp21897838
Citera
2010-05-11, 23:07
Medlem
Zinidins avatar
Vet att det delvis diskuterats förut, men... Hur kan den här Thaimassagetrenden pågå helt obehindrat i Stockholm? De salonger som inte erbjuder HE är ju lätträknade..

Några idéer:
1. Rättsväsendet ser mellan fingrarna för att det finns värre brott/värre former av prostitution?

2. Verksamheten utåt är helt laglig och det är extremt svårt att bevisa att det varje dag begås brott mot sexköpslagen på Thai-ställena?

3. Även om någon åker dit med "kuken i brevlådan" kan man alltid hävda att den sexuella tjänsten utförs utan betalning?

Att en bransch som denna plötsligt växer så explosionsartat borde väl väcka onda aningar hos även den dummaste konstapel?

Så länge den björn som sover fortsätter göra det är ingen gladare än jag, men skulle vara intressant att höra lite vad ni andra tänker om detta..

Zin
Citera
2010-05-11, 23:32
Medlem
torstenhingstens avatar
Är nog bara en tidsfråga innan det blir ngn "razzia" tror jag
Citera
2010-05-12, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinidin

1. Rättsväsendet ser mellan fingrarna för att det finns värre brott/värre former av prostitution?

2. Verksamheten utåt är helt laglig och det är extremt svårt att bevisa att det varje dag begås brott mot sexköpslagen på Thai-ställena?

3. Även om någon åker dit med "kuken i brevlådan" kan man alltid hävda att den sexuella tjänsten utförs utan betalning?

4. Att en bransch som denna plötsligt växer så explosionsartat borde väl väcka onda aningar hos även den dummaste konstapel?

Så länge den björn som sover fortsätter göra det är ingen gladare än jag, men skulle vara intressant att höra lite vad ni andra tänker om detta..

Zin

1. Resursbrist i kombination med att det är svårt att bevisa brott. Sen har du säkert rätt i att grövre prostitution prioriteras hos polisen.

2. Det borde vara enkelt att sätta ditt ställena för skattebrott eller för svart arbetskraft. Sexbrott är precis som du säger svårare att bevisa.

3. Det tror jag faktiskt inte att åklagaren eller rätten skulle köpa.

4. Jag håller med helt, mycket märkligt.
Citera
2010-05-12, 06:34
Medlem
BlueStars avatar
Grejen är ju den att massagesalongernas verksamhet är ju i grunden helt laglig, så länge de betalar skatt och följer Sveriges lagar i övrigt. Vi som kunder begår däremot ett brott om vi tackar jag till extratjänster av sexuell natur eftersom det är i strid med sexköpslagen. Det är nog också särskilt svårt för polisen att bevisa ett misstänkt brott mot sexköpslagen om det gäller salonger där massagen sker i enskilda rum i stället för bås med draperier emellan. Sedan gissar jag att brott av det här slaget med ett relativt lågt straffvärde inte är så högprioriterat av polisen så länge de inte misstänker trafficking eller grovt koppleri. I övrigt stämmer jag in i vad Välvillig skriver ovan.
Citera
2010-05-12, 09:19
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Grejen är ju den att massagesalongernas verksamhet är ju i grunden helt laglig, så länge de betalar skatt och följer Sveriges lagar i övrigt. Vi som kunder begår däremot ett brott om vi tackar jag till extratjänster av sexuell natur eftersom det är i strid med sexköpslagen. Det är nog också särskilt svårt för polisen att bevisa ett misstänkt brott mot sexköpslagen om det gäller salonger där massagen sker i enskilda rum i stället för bås med draperier emellan. Sedan gissar jag att brott av det här slaget med ett relativt lågt straffvärde inte är så högprioriterat av polisen så länge de inte misstänker trafficking eller grovt koppleri. I övrigt stämmer jag in i vad Välvillig skriver ovan.

Rätt bra utvärdering av läget, just pga detta så kan all thaimassage+HE fortsätta hyffsat ostört.
Citera
2010-05-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Ska du inte öppna eget Isaan?
Svunnen tid
Citera
2010-05-13, 00:49
Medlem
Efter att gluttat på den här tråden ett tag är det kanske dags att skriva något nu när jag har besökt 10 ställen i Stockholm. Totalt gav 7 av 10 ställen HE vid första besöket.

#1. (City) Innan jag upptäckt den här tråden gick jag ett par gånger till ett ställe utan några snuskiga förhoppningar men med en kropp full av träningsverk. Kalsongerna drog hon snabbt och bestämt av. Sen fick jag en mycket bra massage. Ibland högt upp på insidan av låren oj, oj oj! några sekunder senare hårt på en muskelknut aj, aj aj! Något förvirrande men skönt var det och muskelverken lindrades. Inga extraerbjudanden erbjöds men det visste jag inte ens att det fanns.

#2.(City) När jag fått ögonen på den här tråden gick jag till ett annat ställe, den här gången utan muskelverk men full av snuskiga förhoppningar. Jag blev visad till en madrass bakom ett skynke av två snygga tjejer, den ena drygt 20 den andra ca 30. Det var fantastiskt att bli masserad av fyra händer. Happy ending? Snarare happy hour!https://static.flashback.info/img/smilies2/smile1.gif

#3.(City) Mycket snygg ung tjej gav mig en ganska medioker lös massage. Extraerbjudandet kom. Jag lyckades inte förhandla ner priset från 500 kr men hon tog av sig kläderna. Brösten var fantastiska, jag som trodde att asiatiska tjejer alltid hade små bröst. Kändes ändå inte prisvärt.

#4.(City) Snygg smal tjej gav mig en bra ganska hård massage på en bänk. Lokalen var ljus och kändes lite steril, så jag hade inte så stora förhoppningar på extratjänster, hon verkade ju vara seriöst massagekunnig. Men så började förhandlingen 5 fingrar, 3 fingrar, 5 fingrar, 3 fingrar,4,3,4,3,4… Det handlade inte bara om pengar, jag ville dra ut på hennes marknadsföring som var otroligt skön. Efteråt fortsatte hon massagen utöver timmen, så visst fick hon 4 hundringar.

#5 (Norrort) Ganska dålig massage av en äldre inte särskilt vacker dam. Inga extraerbjudanden men jag var inte heller intresserad.

#6 (Norrort) Medelbra ganska lös massage av en ung ganska söt tjej. Erbjudandet kom. Det var OK men inte fantastiskt.

#7 (Norrort) Mycket bra massage av en charmig tjej. Hon knäckte rätt ryggen som var lite stel och körde lite sjukgymnastikövningar. Sen kom extraerbjudandet och även den saken kunde hon mycket bra. För att öka min inspiration ytterligare satte hon sig ovanför mitt ansikte. Naken. https://static.flashback.info/img/smilies2/innocent.gif

#8 (City) En kurvig skämtsam tjej utmärkte sig med att ovanligt snabbt rycka bort handduken. Bra massage. Hon brydde heller inte om att plocka fram handuken när det var dags att vända sig om. Jag skojade om att jag inte alls var intressera av hennes extraservice, sanningen om mitt intresse STOD ganska klar med handduken bortplockad.

#9 (Norrort) Alla tecken verkade rätt: Primitiv lokal, snygg, sexig, ung tjej, mjuk behaglig massage och Bromma (det var mycket Bromma i början av tråden, nu verkar trenden ha växlat till söderort, är söderort bättre?). Efter nästan en timme fick jag en fråga på svårbegriplig svenska, något med huvud. Jag tackade ja och fick mina tinningar masserade. Det var visserligen ganska skönt men..https://static.flashback.info/img/smilies2/unsure.gif

#10 (Norrort) Hyfsat bra massage av en snygg tjej. När hon utförde sin extramassage var hon noga med att jag skulle vara tyst och inte flämta. Det var inte lätt. Hur kunde hon få sina händer att kännas som omväxlande en mun och ibland något ännu skönare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in