Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-10, 21:44
  #1
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Färskt från pressarna:

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/us...ng_4407405.svd

Citat:
–Cannabis är förbjudet i lag för att politiker bestämde det, inte på grund av något annat. Och det förblir på det viset för att det ligger i läkemedels- och fängelseindustriernas intresse, säger Dale Sky Clare efter lektionen i ”Vetenskapen och cannabis” i den fulltecknade tvådagarskursen (à 250 dollar, ungefär 1800 kronor) som arrangeras av Oaksterdam university med närvaro i Oakland och Los Angeles.

Ovanligt objektiv artikel om legaliseringen i USA.
Man låter pro-cannabisfolket komma till tals, vilket (tyvärr) är en bedrift sett ur svenskt mediaperspektiv.

Citat:
Dale Sky Clare redogör också för de fall där ”pot” inte är lämpligt, till exempel för människor som tar blodtryckssänkande medicin. Hon avvisar bestämt påståendet att marijuana automatiskt leder till tyngre drogmissbruk, men utfärdar också varningar för tillvänjning vid långvarigt bruk samt att den som känner oro över de juridiska frågetecknen bör avstå.
Citera
2010-03-10, 21:48
  #2
Medlem
MrBobDobolinas avatar
SvD har börjat att samla pluspoäng på senare tid.

Mycket bra, fortsätt så.
Citera
2010-03-10, 21:50
  #3
Medlem
Fizzbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBobDobolina
SvD har börjat att samla pluspoäng på senare tid.

Mycket bra, fortsätt så.

Håller med, den bästa nättidningen om du frågar mig!
Citera
2010-03-10, 22:07
  #4
Medlem
Memory-leaks avatar
Man tackar. Otroligt vilken enorm marknad som svenska staten trampar ner i dyngan. Här finns det gott om affärsmöjligheter alltså....
Citera
2010-03-10, 22:08
  #5
Medlem
Guitarsmokes avatar
SvD bevakar detta pågående och oundvikliga paradigmskifte bättre och mer objektivt än någon annan svensk media.
Citera
2010-03-10, 22:33
  #6
Medlem
Memory-leaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
SvD bevakar detta pågående och oundvikliga paradigmskifte bättre och mer objektivt än någon annan svensk media.

Frågan är dock ifall det kommer att få en effekt eller om det kör på som vanligt....
Citera
2010-03-10, 22:57
  #7
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memory-leak
Man tackar. Otroligt vilken enorm marknad som svenska staten trampar ner i dyngan. Här finns det gott om affärsmöjligheter alltså....
Utan tvekan, lovar att ~15 år efter att legaliseringen gick igenom kommer den som äger den största cb-industrin att vara den rikaste i världen, finns så sjukt mycket pengar att tjäna i denna marknad som är totalt okänd för vanliga dödliga.
Citera
2010-03-10, 23:13
  #8
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memory-leak
Frågan är dock ifall det kommer att få en effekt eller om det kör på som vanligt....

Jag vet vad du menar. Frågan är om SvD vågar ta det riktigt stora steget och bli startforumet för en folkdebatt som vi ändå måste ta förr eller senare. Jag menar, i princip alla cannabisrelaterade artiklar på nätet dränks av kommentarer från folk som skriver att vi måste ändra vår politik. Stödet för cannabis i Sverige kan aldrig ha varit så starkt i modern tid som det är idag. Det är, om jag har rätt, tack vare alla dessa inlägg som har lett till att SvD har börjat mogna. Det är ju ändå läsarna som är målgruppen för artiklarna och när läsarna kräver ribban läggs på vuxen nivå så vore det väldigt korkat att inte lyssna.
Citera
2010-03-10, 23:59
  #9
Medlem
Kattsmiddys avatar
trevlig läsning
Citera
2010-03-11, 01:26
  #10
Medlem
Jag sätter min högra pungkula på att ALLA som läser den där artikeln sitter med ett stort jävla léende på läpparna Bara jag som tycker att det känns nära nu?
Citera
2010-03-11, 01:41
  #11
Medlem
YusufAmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PistolwhippedYoda
Jag sätter min högra pungkula på att ALLA som läser den där artikeln sitter med ett stort jävla léende på läpparna Bara jag som tycker att det känns nära nu?

Det känns att det är nära, men ändå så långt borta
Citera
2010-03-11, 02:18
  #12
Medlem
rootswallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PistolwhippedYoda
Jag sätter min högra pungkula på att ALLA som läser den där artikeln sitter med ett stort jävla léende på läpparna Bara jag som tycker att det känns nära nu?
tala för dig själv, tänk på t.ex. sofia modigh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback