Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
En 49-årig Kävlingebo slog och hotade sin styvson i flera år. Nu åtalas han. Misshandeln ska ha pågått sedan den elvaårige pojken var sex år gammal, enligt pojkens mamma. Bland annat ska mannen ha dunkat pojkens huvud mot en dörrkarm, slagit honom i huvudet och sparkat honom i magen. Pojken har i förhör uppgett att mannen ofta talade nedsättande till honom, kallat honom saker såsom "dumskalle" och "ärthjärna".
Pojkens mamma bekräftar pojkens vittnesmål. Frågan jag ställer mig, hur i helvete kan hon ha låtat det pågå i över fem år? Hon har gett sitt tysta medgivande till misshandel och kränkningar och nu verkar hon helt plötsligt stå på sonens sida.
Någon mer än jag som tycker att hon borde fråntas vårdnaden? Jag menar, hur stor är sannolikheten att hon träffar en ny man som är våldsam och kanske misshandlar både henne och sonen? Här är det läge för socialtjänsten att agera.
http://sydsvenskan.se/omkretsen/kavl...n-styvson.html
Troligen är det som vanligt, mannen var inte så snäll mot henne heller och det är ju så svårt för en stackars värnlös kvinna att bryta upp från en sådan hemsking och han var ju snäll ibland när han var nykter och det är minsann inte så lätt att finna styrkan att gå så där bara och ursäkter, ursäkter, ursäkter.....
Tyvärr grabben, fem minuter från att du lärt dig att googla så hittar du den här tråden och det faktum att du nu läser min åsikt gör inte faktum mindre verkligt. Din morsa drog inte från din styvpappa i tid pga obehaget det skulle innebära för henne och du fick i stället ta smällen. Hoppas att du mår bra (efter omständigheterna) och inte låter detta gå ut över din omvärld och dig själv senare i livet för tro mig, det måste det inte alls.
Märk väl att jag inleder förra stycket med "troligen", jag vill så gärna ha fel i mina gissningar. Vill någon skälla på mig nu och berätta för mig hur dum jag är som inte fattar att mamman också är ett offer och hur det faktumet entledigar henne från sitt föräldraansvar så go ahead.