Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Nej, då. Inte alls. Du inser att jag är obehagligt kunnig och medveten och detta stör dig.
Nej Mayito, jag inser att du är pinsamt okunnig när det gäller besöksförbud -- och du läser dina två tidigare inlägg så inser du själv att det framgår med all önskvärd tydlighet att du har absolut ingenting att lära mig -- eller att komma med -- när det gäller detta.
Faktum är att man nog får ifrågasätta ditt kunskap om hela rättsprocessen eftersom du tycks vara av uppfattningen att om man är delgiven brott är man också skyldig.
Citat:
Den här kvinnan är dömd till besöksförbud.Hoppsan!
Nu när jag läser lite mer verkar det som att hon är på väg att åtalas också...
Ni är såna jävla praktfulla dumkommunister som sabbar en jävligt bra tråd. Nu behöver vi modsen...
Citat:
Du menar alltså att hon är oskyldigt dömd till besöksförbud och att hon lika oskyldigt delgivits misstanke om brott för förtal och ofredande och med stor sannolikhet snart lika oskyldigt åtalas för samma brott?
Förklara den biten först. Bevisbördan ligger helt på dig.
Först när du gjort detta kan vi diskutera varför det produceras så många värdelösa läkarintyg i vårt land under ett normalt år. Men först ska du förklara dig.
Citat:
Här avslöjar du dig som en praktfull dumfeminist. När beslut går emot din världsbild är det en - konspiration. Det kan tydligen aldrig vara så att det är kvinnans fel. Med andra ord borde det vara läge att jag granskar det besöksförbud du fick igenom. Du kan PM:a mig uppgifter om vilka myndigheter som hanterat ditt fall.
Nej, jag är inte en dumfeminist -- och du vet ingenting om min världsbild -- men när det gäller att befinna sig positionen myndighetsutövare har jag sannolikt mer erfarenhet än dig om hur åklagarna ställer sig till myndighetsutövarens ord kontra någon ur allmänheten.
När det gäller det fall som diskuteras har jag - till skillnad från dig - inte ens tagit ställning i sak, jag påtalar bara de uppenbara felaktigheter och brister som du lägger fram -- samt påtalar att världen är inte så svart och vit i dessa sammanhang som du vill tro och som den är i din deckare/samtidsroman eller vad det är du har på nattduksbordet.
Att jag för en sekund skulle låta en okunnig amatör granska något av de beslut eller rättsliga handlingar som berört mig är ju ett stort leende, tack för det.
I övrigt undrar jag mest om du är hemskt bakfull efter lördagen, eller fortfarande berusad, vad i hela fridens namn har gett dig intrycket att jag ens skulle överväga att lämna ut personuppgifter om mig själv till en random snubbe på internet?