2010-09-11, 19:02
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Det är läckor som är källan. Du kan se att uppgifterna blivit allt mer konkreta.

Innebär din skepsis att du tror det är rena påhitt?

Det slår lite snett att du ber någon som bidrar med uppgifter att tystna. Det du inte förstår kan du fråga om. Eller hur?

Var har jag bett någon att tystna? /C
Citera
2010-09-11, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vilka läckor då, samma som läcker i Wikileadstråden eller?
Dober62 läcker ut den andra sidans syn på saken och
vad är det som säger att det är den totala sanningen?

Som det har postats tidigare i tråden 27 försök att
få till ett besöksförbud och det enda resultatet var att XXX
fick ett mot sig.

Det talar nog ett ganska tydligt språk om hur det står till
med styrkan i de anmälningar som gjorts.

//Reimer

Läckor i en pågående utredning och samtliga anmälningar är lagda i den här tråden innan, om du följt denna
För en luttrad polis med alla kontakter kan man få till det mesta
Och Bodström har frivilligt åtagit sig ärendet som målsägar biträde
Dessutom gjorde tv4 reportage och en tv kanal sänder inte osanningar , tagna ur periferin
Alltså en pågående utredningar med tillägg i efterhand är vad vi talar om
Alla anmälningar finns utlagda , banden finns
Men för den införstådda är det bevismaterial , och det finns mer av det , men det kan tyvärr inte outas här då det faller bort i en rättegång
Simple as that

Visst kan det vara rörigt , men jag tycker corruptio bloggaren har en ganska klar bild över läget
Och det har även jag
Jag rapporter vad som händer och en del som finns i utredningen
Ni får kolla med Cu om ni får loss det som finns där
Citera
2010-09-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Var har jag bett någon att tystna? /C

Alltför grov kritik om för röriga inlägg, att källor och trovärdiga förklaringar helt saknas, att hålla sig till en sak i taget riskerar att den kritiserade tappar lusten att dela med sig.

Mer konstruktivt att hjälpas åt att reda ut det som är otydligt.
Citera
2010-09-11, 19:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dober62
Läckor i en pågående utredning och samtliga anmälningar är lagda i den här tråden innan, om du följt denna
För en luttrad polis med alla kontakter kan man få till det mesta
Och Bodström har frivilligt åtagit sig ärendet som målsägar biträde
Dessutom gjorde tv4 reportage och en tv kanal sänder inte osanningar , tagna ur periferin
Alltså en pågående utredningar med tillägg i efterhand är vad vi talar om
Alla anmälningar finns utlagda , banden finns
Men för den införstådda är det bevismaterial , och det finns mer av det , men det kan tyvärr inte outas här då det faller bort i en rättegång
Simple as that

Visst kan det vara rörigt , men jag tycker corruptio bloggaren har en ganska klar bild över läget
Och det har även jag
Jag rapporter vad som händer och en del som finns i utredningen
Ni får kolla med Cu om ni får loss det som finns där

Bara en sån sak som att Bodström har lagt sin näsa i blöt reser ragg på min rygg.
När sådana som TB och hans kompanjon CB lägger sig i fall då finns det all anledning
att slå på den skeptiska sidan av tillvaron.

//Reimer
Citera
2010-09-11, 19:33
Moderator
blomvattnares avatar
Ett inlägg som eventuellt har brutit mot 1.06 har raderats och kommer att pollas.
Ett antal svar på detta inlägg med citat har också raderats eftersom även de (citatet) innehåller det eventuella regelbrottet.

/Mod
Citera
2010-09-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Lilius samarbetade bl a med en rysk man i Åkersberga och hade ett helt nätverk som stödde henne.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article109500.ab

Flickorna fördes till Sverige via Helsingfors och Tallinn.

Hon hade minst 20 baltiska och ryska tjejer som arbetade på 4 bordeller. Det var även svenska tjejer inblandade.

Att LW nämns i samband med denna mycket brutala härva är enormt graverande. Att vi saknar styrkande dokument gör inte att vi kan vifta bort det.

Antagligen det värsta exemplet på rysk/baltisk människohandels verksamhet i Sverige. 20-30 unga kvinnor på fyra bordeller. Nya hämtades var 3-4:e vecka, då samtidigt några skickades tillbaka. Pågick i flera år. Trafiken passerade gränspolisen. Lilius reste själv och hämtade nya.
Citera
2010-09-12, 00:44
Bannlyst
En enormt viktig sida som ska markeras är att det finns grunder för en icke oartiskt utförd korrekt utredning eftersom DO för första ggr i Sverige med kritik från EU & FN valt att driva målsägandens ärende ,det sätter hela utredningen i tvivel som korrupt..
Citera
2010-09-12, 09:12
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Dober62
En enormt viktig sida som ska markeras är att det finns grunder för en icke oartiskt utförd korrekt utredning eftersom DO för första ggr i Sverige med kritik från EU & FN valt att driva målsägandens ärende ,det sätter hela utredningen i tvivel som korrupt..

Jo, det är viktigt att uppmärksamma att DO driver ärendet.
Citera
2010-09-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Det är sällan polisen har ett så idealiskt vittne. En polis bevittnar hur en kollega, som han känner igen sen tidigare, misshandlar en kvinna offentligt. Ingriper dessutom för att förhindra misshandeln. Borde vara i det närmaste omöjligt att undkomma straff.

Går det att få exaktare uppgifter om vem det är som dels åtalades i Liliushärvan, dels figurerar i Lindberghärvan? Att GL fanns med i Lilius´ register ser jag som högst sannolikt. LW:s könssjukdom pekar på att också han gjorde det.

Om LW själv har överklassbakgrund så kan det förklara goda kontakter i dessa kretsar och att han fullt ut accepteras som en like. Troligen bekantskaper sen ungdom och skolgång. I vilket stort anrikt företag fanns fadern?

Skulle vara en mycket avgörande uppgift om det går att närmare precisera vem som åtalades i Liliushärvan och senare dök upp som sexköpare/medbrottsling hos Lindberg.
Citera
2010-09-12, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dober62
Gränspolisen filmade alla män efter våldtäkt på Silja imorse...Gränspolischefen som själv våldtagit & misshandlat sin x sambo mfl filmades dock aldrig???
Hur många av våldtäkterna på färjorna ligger han & hans gäng bakom???
Bordellresor & liknande fortsätter som vanligt då inte polisens internutredning sätter stopp!!!

En kvinna som arbetar på ett rederi fixade LW uppehållstillstånd till mot sexuella tjänster..Hon är idag ensamstående med en liten pojk som är resultatet av LWs försäljning av hennes tjänster.
Han hotade henne hela tiden med utvisning om hon inte servade hans kontakter...Precis på samma sätt som i reportaget In Sweden we never lie...(fast där var det en man)

LW fixade hela paketet för SEB inget ovanligt för honom
Lite mer utvecklat av hans resor med föredrag bara ,,,hushållsnära tjänster....Finns en uppgift någonstans vilket hotell dom bodde på som även Trolle c/o hade span på.

Så Trolle och människohandelsgruppen har spanat på LW?

Det som beskrivs är ett grovt koppleribrott. Finns anmälan om detta? Hanteringen av uppehållstillstånd är självklart också olagligt.
Citera
2010-09-12, 23:49
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Inlägg som diskuterar hur en tråd modereras stryks obönhörligen och ger tillsägelse för 0.06. Ta det i PM med moderator, aldrig direkt i tråden. //Mod
Citera
2010-09-13, 18:39
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jo, det är viktigt att uppmärksamma att DO driver ärendet.

Hur kommer det sig att detta hamnar på just DO:s bord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in