2010-07-21, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Vem beslutade att lägga ned internutredningen? Överåklagare Björn Ericson (chefen för Riksenheten för polismål)?

Augustsson heter han. Har haft fallet hela tiden tror jag.
Citera
2010-07-21, 15:22
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Polismål hamnar nästan med automatik hos Enheten för polismål, internutredningen. Men undantag har vi sett, ett par kända mord t.ex.

Är osäker, men överklagan tror jag inte går. Man måste istället få till ett återupptagande av utredningen. Så har det varit med LW-fallet.

Det är väl värmen, hoppas jag , som gör att jag inte tänkte på GL. Han är ju åtalad i en civil rättegång!

När man läser listan på de anmälningar som inkommit mot LW, så verkar han ju lika kriminell som GL, även om han verkar ha plågat samma kvinna så gott som hela tiden.

Det borde väl vara så, att Polisen utreder brott, som begåtts i tjänsten, och att brott, som begåtts som civilperson, blir ett civilmål? Har försökt kolla på nätet lite men inget hittat.
Annat än att att JK föreslår ny, fristående myndighet: http://www.rod.se/politikomraden/rat...rott-av-polis/
Citera
2010-07-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Det är väl värmen, hoppas jag , som gör att jag inte tänkte på GL. Han är ju åtalad i en civil rättegång!

När man läser listan på de anmälningar som inkommit mot LW, så verkar han ju lika kriminell som GL, även om han verkar ha plågat samma kvinna så gott som hela tiden.

Det borde väl vara så, att Polisen utreder brott, som begåtts i tjänsten, och att brott, som begåtts som civilperson, blir ett civilmål? Har försökt kolla på nätet lite men inget hittat.
Annat än att att JK föreslår ny, fristående myndighet: http://www.rod.se/politikomraden/rat...rott-av-polis/

Fast LW har ju gjort sitt på fritiden, inte i tjänsten
Citera
2010-07-22, 17:18
Medlem
Citat:
Augustsson heter han. Har haft fallet hela tiden tror jag.

Kristian Augustsson, internåklagare.
Citera
2010-07-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Vem beslutade att lägga ned internutredningen? Överåklagare Björn Ericson (chefen för Riksenheten för polismål)?

Björn Ericson är förresten medlem i Frimurarna.

Alhem är ett föredöme på den punkten då han vägrar medlemskap i sådana grupperingar, Sällskapet ett annat. Han menar att risken att hamna i jävsituation är uppenbar, därför avstår han allt samröre.
Citera
2010-07-22, 18:06
Medlem
Citat:
Björn Ericson är förresten medlem i Frimurarna.

Alhem är ett föredöme på den punkten då han vägrar medlemskap i sådana grupperingar, Sällskapet ett annat. Han menar att risken att hamna i jävsituation är uppenbar, därför avstår han allt samröre.

Jag kunde ge mig f-n på det. Inget förvånar mig längre.

Japp. Sven-Erik Alhem är ett föredöme.
Citera
2010-07-22, 20:01
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Fast LW har ju gjort sitt på fritiden, inte i tjänsten

Ja, det var det jag menade. Hur kan det då vara ett polisutredningsärende?
Citera
2010-07-22, 21:33
Medlem
En intressant länk avseende tråden.
Citat:
http://corruptio.blog.com/files/2010...-Gripenlöf.pdf
Citera
2010-07-23, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
En intressant länk avseende tråden.
Glömde bifoga den ursprungliga länken.
Citat:
http://corruptio.blog.com/2010/06/27/
Citat:
Hur många Göran Lindberg's..............
innehåller tidigare ínlägg m m.
Citera
2010-07-23, 18:43
Medlem
Camdreas avatar
Citat:

Med skammens rodnad på mina kinder måste jag citera mig själv På något sätt fick jag för mig att han frikänts av "polistingsrätten", men när hjärncellerna åter fått viss kontakt med varandra inser jag ju att alla åtal föregås av polisutredning och att även poliser utreds av poliser, fast särskilda sådana. Och att åklagaren bedömde att det inte räckte till åtal denna gången heller.

Det var väl här det hände i min hjärna. Efter alla dessa anmälningar vore det väl - även för LW - en välgärning om han blev frikänd eller dömd?
Citera
2010-07-23, 18:57
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Glömde bifoga den ursprungliga länken.

innehåller tidigare ínlägg m m.

Ser i länken, att ärendet varit uppe i Attunda tingsrätt 26 mars (i år?), att han skickade en annan polis att svara för sig och att han blev frikänd!
Citera
2010-07-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ser i länken, att ärendet varit uppe i Attunda tingsrätt 26 mars (i år?), att han skickade en annan polis att svara för sig och att han blev frikänd!

Det var 26 mars förra året. Det var Gripenlöf han skickade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in