2012-08-15, 11:50
Medlem
Det är ett pris man får betala för att ha så stor yttrandefrihet som vi har här.

Om man vill vara medlem när man är under arton är det ju bara att inte berätta hur gammal man är, alternativt ljuga om den. Har du problem med rättsväsendet och din verkliga ålder är relevant är det ju bara att skriva att det är din bror eller så. Så jag ser inte det egentliga problemet.
Citera
2012-08-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Sen tycker jag personligen att regeln är dålig även om jag förstår varför den finns. Den är dålig för att jag menar att en åldersgräns inte bestämmer hur bra en människa är på att diskutera och framföra väl underbyggda åsikter och argument kring detta.
Förstår du verkligen varför den finns? Det har inte ett skit med att artonåringar är mer mogna i sin argumentation att göra.
Citera
2012-08-15, 11:52
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserpoint
Tittade imorse in på alternativ dessa personer har (forum) och det är ju ganska sorgligt på de andra forumen. Helt oseriösa diskussioner, svar som bara består av ett ord såsom "idiot" eller "jag älskar dig", ni förstår, helt random.
Det blir lätt så när tonåringar får härja fritt.
Citat:
Man borde få göra undantag för vissa personer.
Hur ska urvalet ske? Vem ska välja?
Citera
2012-08-15, 11:56
Medlem
Om det är något jag hatar här är det folk som alltid ställer frågan "Hur gammal är du?" när man helt klart kan misstänka att TS är under arton, och det är så jävla uppenbart att enda syftet är att få TS att erkänna detta.

Jag har ibland skickat PM till folk och upplyst dessa om denna regel innan de svarar.
Citera
2012-08-15, 12:25
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Det enkla svaret är, för att det finns en regel som säger att dom inte får skriva på forumet eller vara medlemmar om dom är under 18.

Sen tycker jag personligen att regeln är dålig även om jag förstår varför den finns. Den är dålig för att jag menar att en åldersgräns inte bestämmer hur bra en människa är på att diskutera och framföra väl underbyggda åsikter och argument kring detta.

Jag skulle mycket hellre ta bort regeln än ha den kvar och kanske istället bli mycket hårdare på KFK policyn. Det skrivs för mycket dåliga inlägg på forumet och många användare är i mitt tycke sådana att forumet skulle klara sig mycket bättre utan dom. Användare som inte klarar att sammanfatta sina åsikter och argument utan vars hela flashbackhistorik består av oneliners och ointelligent trams.

Håller med SweTech, man borde kunna använda KFK i betydligt större omfattning. Som det är nu är KFK en adminåtgärd endast vilket jag har lite svårt att förstå.

Man borde kunna låta ett antal moderatorer ta ansvar för KFK.
Citera
2012-08-15, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Håller med SweTech, man borde kunna använda KFK i betydligt större omfattning. Som det är nu är KFK en adminåtgärd endast vilket jag har lite svårt att förstå.

Man borde kunna låta ett antal moderatorer ta ansvar för KFK.
Antar att det beror på att KFK inte kan användas för enskilda inlägg, utan man måste se till helheten.
Citera
2012-08-15, 13:13
Medlem
zala's avatar
Man ser ju ganska tydligt på en del inlägg att användaren faktiskt är under 18 år ändå så regeln är väl ganska tandlös i KFK aspekten.
Citera
2012-08-15, 13:21
Medlem
Citat:
Det enkla svaret är, för att det finns en regel som säger att dom inte får skriva på forumet eller vara medlemmar om dom är under 18.

Jag skulle mycket hellre ta bort regeln än ha den kvar och kanske istället bli mycket hårdare på KFK policyn. Det skrivs för mycket dåliga inlägg på forumet och många användare är i mitt tycke sådana att forumet skulle klara sig mycket bättre utan dom. Användare som inte klarar att sammanfatta sina åsikter och argument utan vars hela flashbackhistorik består av oneliners och ointelligent trams.

+1. Det som är så jävla irriterande är folket som leker moderatorer och endast bidrar med ''kom tillbaka om - år'', då de är de som inte bör få vistas på forum genom att det är DEM som skriver offtopic, så ALLA som ser sådana s.k hobbymoderatorer (nördar) tryck på RAPPORTERA.
Citera
2012-08-15, 13:22
Medlem
csts avatar
Citat:
Användare som inte klarar att sammanfatta sina åsikter och argument utan vars hela flashbackhistorik består av oneliners och ointelligent trams.
Avdelning sten i glashus.
Citera
2012-08-15, 13:39
Medlem
micaeles avatar
Jag anser personligen att det spelar sak samma ifall folk man diskuterar med är 10, 22 eller 70 år fyllda. Kan man föra sig på ett forum och prata som folk har man all rätt att vistas här.
Regeln finns av en anledning och det är upp till var och en att avslöja sin ålder eller inte. Personer som inte har roligare för sig än att jaga regelbrytare och skrika "hur gammal är du?!" i var och enda tråd kan dra något gammalt över sig.
Så länge forumet är anonymt har man ingen aning om vem som sitter bakom ett namn, och därmed heller inte vilken ålder denne N.N. har. Det må vara en nationalsport att ta reda på sådant här, men då gör man det med stil finess till skillnad från de allehanda trolljägare som bara förstör och svinar ner.

Citat:
Själv tycker jag att det ska få finnas vissa undantag ...
Ja! Ska du, jag, kungen eller USAs president få bestämma vilka som är värdiga eller inte?
Citera
2012-08-15, 13:45
Medlem
SeMeNoMores avatar
Jag tycker tvärt om; man ska höja åldern till 20.
Citera
2012-08-15, 13:48
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Jag tycker tvärt om; man ska höja åldern till 20.
Vad skulle det tillföra? Vi har våra regler av 2 anledningar.
1: Ren juridik, tillåter vi det här så får vi det här straffet.
2: Underlätta diskussion, tillåter vi att man startar 100 trådar om samma ämnen och hotar varandra vid dispyter så går det inte att föra en diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in