Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Flashback lyder inte under svensk lag nej. Har du ens kollat på länken från Flashback.se? Och om du vill se FB som et tjafs- och flamsforum så får du ju göra det, men det ändrar ju inte oss andra från vår seriösa inställning. Om du läser mitt tidigare inlägg så kan jag intyga modsens slappa inställning till åldern. Jag kan tillochmed citera ett meddelande jag fick av en moderator när jag bröt mot regeln och var aktiv som 17åring. Men visst är det inte smart att uppmuntra minderåriga till detta forum, men vad aftonbladet tycker om det, tror jag admin skiter fullständigt i.
Det var mitt minne av tidigare utsagor från admin angående forumets inställning till minderåriga som fick mig att undra om administrationen nu formellt står bakom det glada välkomnande av barn som ojn nu tycktes ge uttryck för. Jag tänkte på uttalanden som
detta,
detta och
detta. Självklart
vill jag inte se FB som ett tjafs- och flamsforum, det är ju den utvecklingen jag är emot. D.v.s., jag har alltid uppskattat Laidbacks existens och tyckt att det skall finnas ett hyfsat generöst utrymme för lek och fån, detta är inget akademiskt seminarium.
Men samtidigt tycker jag att en av Flashbacks mest angelägna uppgifter är att förbli en plats där åsikter bl.a. om samhället skall kunna vara seriöst avvikande utan att stigmatiseras. Om man då åsidosätter gränsen till det omyndigas sfär blir det ännu lättare för konsensuskulturen att definiera ut Flashback som enbart en lekplats, ett ställe där man under anonymitetens täckmantel kan förlänga barndomen och adolescensen en stund och vara aggressiv och arrogant utan att riskera eller heller betyda någonting väsentligt. Det tycker jag vore synd oberoende vad Aftonbladet tycker om det.