2009-01-11, 09:45
Bannlyst
Kör på 30 istället.
Citera
2009-01-11, 09:56
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin_Shadowes
Kör på 30 istället.
Eller 30 för män, 25 för kvinnor ?
Citera
2009-01-11, 10:00
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Puff
Vilken jävla idé, ganska sinnessjukt att man sätter åldersgräns på forum öht. då det inte går att kolla upp.. hela grejen är retarded för fan.

Anledningen till åldersgränsen är väl att dom inte vill få juridiska problem.
Citera
2009-01-11, 10:14
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Inte alls, märk skillnaden mellan Lunarstorm eller Fragbite.

hrm ja, för den största delen av forumen åtminstonde.

Det går inte att jämföra FB, Lunar och Fragbite då de alla tre är helt skilda typer av sidor. Lunarstorm är en sida som inriktar sig på barn/tonåringar och är ett community. Fragbite är en sida som inriktar sig på Counter-Strike och som vi vet spelar kidsen det. FB är ett renodlat forum för diskussion, det attraherar en äldre åldersgrupp.
Citera
2009-01-11, 10:23
Medlem
grodan80s avatar
25 års gräns vore väldigt bra.
Citera
2009-01-11, 10:30
Bannlyst
25-årsgräns är kanske lite väl att ta i, men däremot så är ju 20-årsgräns fullkomligt realistiskt enligt mitt tycke.
Citera
2009-01-11, 10:30
Medlem
Varför 25? Tycker 18 är perfekt. Då kan både "småungar" samt äldre skriva och snacka här. Ni äldre har _LITE_ förmycket självförtroende och tror ni är bäst
Citera
2009-01-11, 10:38
Medlem
simpaj102s avatar
Vore det inte bättre att modsen mass bannade många omogna i en månad eller 2 så kanske folk lär sig eller hur ska man göra
Citera
2009-01-11, 10:43
Medlem
wanties avatar
Låter helt onödigt, visst finns det omogna under 20, 25 och allt vad ni föreslår men det finns ju även omogna som är över den åldern. Kanske inte bara är omogenhet du menar (har inte orkat läsa alla kommentarer) men det finns alltid någon/några över åldersgränsen som missköter sig också.
Som andra har skrivit så kommer det inte heller funka!

Citera
2009-01-11, 10:58
Medlem
marcus90_kungs avatar
Varför inte sätta gränsen vid 30år bara för att vara på den säkra sidan? Annars så kan ju åldersgränsen vara "flytande" och anpassa sig efter TS:s ålder.
Frågan är väl hur mogen TS själv är då denne inte kan skillnaden på ålder och mognad? Om TS inte kan skilja på dessa faktorer så känns det absolut som att det är dags för en banning
Men uppförandet på forumet beror nog mer på humöret, synen på Flashback och respekten för andra medlemmar.

Jag kan skriva under på att Moderatorerna hellre uppskattar en vältalig 17åring som uppför sig och kan diskutera som folk än en grinig 40åring som låter sin negativa vardagsinställning gå ut över stämningen på ett internetforum. Det är ingenting som behöver sägas ordagrant, det är sådana saker man kan räkna ut med lite sunt förnuft
Senast redigerad av marcus90_kung 2009-01-11 kl. 11:08.
Citera
2009-01-11, 11:01
Medlem
jamenvaddårås avatar
Trist förslag, enl min uppfattning.
Jag har ingenting emot att diskutera/samtala med unga människor. Jag har heller inget emot att samtala med människor som är omogna/fåniga/korkade osv. Det är ju det som är det roliga med fb, blandingen av olika människor.

Folk i min egen ålder, mogna pålästa och korrekta osv, har jag nog av till vardags. Och det är inte så jävla skitroligt jämt.
Citera
2009-01-11, 12:23
Medlem
R.Rs avatar
Som tur är kommer inte åldersgränsen ändras eftersom den bara finns pga juridiska skäl. Ni som vill fortsätta begränsa yttrandefriheten kan sticka iväg till något annat forum där ni får diskutera med 25,30,40,50+ eller vad det nu är ni föredrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in