2008-03-16, 14:27
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Ska vi räkna detta som ett indirekt erkännande att du är under 18?
Eller att han är såpass klarsynt att han förstår att de under 18 oftast inte erkänner att de är det?
Citera
2008-03-16, 14:30
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Helst så skulle man också behöva göra någon typ av stavningstest/grammatiktest innan man släpptes in. Detta är väl dock lite svårt att genomföra rent praktiskt.
Det vore bra faktiskt.
Citera
2008-03-16, 14:36
Medlem
rebbans avatar
Är ingen bra ide.
Bättre att använda sig av KFK på dom som inte beter sig vettigt och det oavsett om dom är 19 eller 49..

KFK är bättre än en åldersgräns..
Citera
2008-03-16, 14:39
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Eller att han är såpass klarsynt att han förstår att de under 18 oftast inte erkänner att de är det?
Som vi kan se i tråden "90-talisterna är de dumma i huvudet?" eller vad den nu heter så är det i majoriteten av fallen en person som påverkas av det eventuella ämnet som protesterar mest och oftast med argumentet "nu är det så, acceptera det" istället för att komma med ett sakligt argument som de flesta andra i t ex den här tråden gör.
Citera
2008-03-16, 15:25
Medlem
Germanias avatar
jag tycker 30 år skulle vara lagom, då skulle det vara ett skönt forum. Men det är ju lite svårt då det inte går att hindra ynglingar från att regga sig ändå.
Citera
2008-03-16, 17:21
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Helst så skulle man också behöva göra någon typ av stavningstest/grammatiktest innan man släpptes in. Detta är väl dock lite svårt att genomföra rent praktiskt.

Låter som en mycket bra idé!

Ersätter man orden "är", "och", samt "jag" med "e", "o" och "ja" bör man bli IP-bannad på livstid.
Det samma bör gälla för provocerande särskrivning.

Fast cannabisdelen skulle förlora merparten av sina skribenter..

Dessutom skulle det bli dödsstöten för miss87...
Citera
2008-03-16, 17:46
Medlem
Timmehdudes avatar
Stavningstest är bara dumt, det skulle inte rensa bort minderåriga utan snarare folk som skriver dåligt.
Citera
2008-03-16, 17:55
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmehdude
Stavningstest är bara dumt, det skulle inte rensa bort minderåriga utan snarare folk som skriver dåligt.

Det är respektlöst mot andra användare att skriva hastigt och slarvigt..

Typ som "jag bryr mig inte". Oengagerat och otrevligt.
Citera
2008-03-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Låter som en mycket bra idé!

Ersätter man orden "är", "och", samt "jag" med "e", "o" och "ja" bör man bli IP-bannad på livstid.
Det samma bör gälla för provocerande särskrivning.

Fast cannabisdelen skulle förlora merparten av sina skribenter..

Dessutom skulle det bli dödsstöten för miss87...

Varför just o istället för och. Ganska många äldre som skriver o sedan länge, jag en av dem(har hänt). Om jag skriver ja istället för jag beror det på att jag stressat mitt inlägg utan att kontrollera stavningen
Citera
2008-03-16, 18:31
Bannlyst
Dumt förslag. Flashback behöver lite ungt blod, bara det inte är Emo eller Goth blod. Banna alla Emo'n och Got's istället.
Citera
2008-03-16, 18:31
Medlem
Ja, banna alla som bara startar tramstrådar. Som denna typ:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=635083
Citera
2008-03-16, 18:38
Medlem
Åldern är i sig orelevant, det är beteendet hos användarna som kan vara problematisk.

Lägg fram förslag på göra KFK-regeln striktare eller liknande, men höjning av ålderskrav medför knappast inget.
Inte tror trådskaparen på allvar att en 18-åring som går in på FB och ämnar registrera sig, låter blir att göra det, eftersom det står att man måste vara 20 år för att bli medlem?

Nej, jag tror knappast att åldersregler gör någon nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in